خبرگزاری کار ایران

دومین المپیاد ورزشی اتحادیه بانوان کارگر؛

خواجه‌نژاد: ورزش زنان، موجب افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۰۸

معاون مدیرکل ورزش وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی با اشاره به آغاز دومین دوره المپیاد ورزشی بانوان کاگر از امروز ورزش بانوان کارگر را موجب افزایش بهره‌وری نیروی کار دانست.

پریسا خواجه نژاد در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ایده اولیه برگزاری این مسابقات گفت: اتحادیه سراسری بانوان کارگر پیشنهاد دهنده اولیه برگزاری المپیاد بودند، با توجه به اینکه جامعه هدف ما در معاونت فرهنگی - اجتماعی وزارت کار، کارگران هستند و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت و مشاوران وی بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی مقرر شد این برنامه هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز زن در یکی از استان‌های کشور برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره این المپیاد در استان کرمان گفت: سال گذشته مسابقات در 4 رشته و با حضور 220 ورزشکار از 18 استان کشور برگزار شد، امسال هم که استان اصفهان میزبانی رقابتها را بر عهده گرفته است.

خواجه‌نژاد با بیان اینکه هدف از برگزاری این المپیاد اهمیتی است که برای سلامت بانوان کارگر قائل هستیم، اظهار داشت: سلامت هر جامعه در گرو سلامت بانوان آن جامعه است و این سلامت شامل سلامت روحی و جسمی می‌شود، قطعا این هدف با ورزش و تربیت بدنی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات تشان داده که ورزش موجب افزایش بهره‌وری نیروی کار می‌شود، افزود: کارفرمایانی که به این مهم پی برده‌اند از ورزش کارگری حمایت می‌کنند مانند مدیرعامل گل گهر سیرجان و مس سرچشمه که سال گذشته اسپانسر این برنامه در کرمان بودند و مدیرعامل فولاد مبارکه که امسال از برگزاری این مسابقات در کشور حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ ورزش کردن بین کارگران و ویژه بانوان کارگر گفت: امسال حدود 250 ورزشکار از 21 استان کشور در مسابقات حاضرند که در 5 رشته با هم رقابت می‌کنند، در زمینه اطلاع‌رسانی برای حضور استانهای مختلف هم اتحادیه سراسری بانوان کارگر، از طریق ارتباطات خود با اتحادیه‌های سراسر کشور و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل امور ورزشی وزارت کار از طریق مکاتبه با مدیران کار و تعاون استانها این مهم را انجام داده و مسابقات انتخابی در استانها برگزار شد.

خواجه‌نژاد در پایان اظهار داشت: برای اینکه المپیاد ساختار بهتری داشته باشد آیین‌نامه اجرایی برای آن تدوین شد که بر این اساس قرار شد رئیس ستاد برگزاری؛ معاونت فرهنگی اجتماعی، نایب رئیس؛ مدیر کل ورزشی، رئیس ستاد اجرایی؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منتخب، دبیر المپیاد؛ اتحادیه سراسری زنان کارگر و کمیته فنی؛ فدراسیون وزشهای کارگری باشند و شرح وظایف هر یک مشخص شد تا شاهد کار تیمی خوبی در برگزاری این مسابقات باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز