خبرگزاری کار ایران

گفتگوی اختصاصی ایلنا با لیث نوبری

عراقی‌ها از من عذرخواهی کردند و گفتند ایران بهترین تیم آسیا است/ تمام تیم‌های آسیایی از تقابل با این تیم می‌ترسند/ کارشناس اردنی گفت تنها مربی که می‌تواند ایران را قهرمان کند برانکو است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۸۷

کارشناس ایرانی شبکه الکاس قطر صحبت‌های جالبی را در خصوص اتفاق رخ داده در این برنامه مطر ح کرده و همچنین نکاتی شنیده نشده‌ای از برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس نقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها در شبکه الکاس یک نماینده متعصب از ایران حضور دارد و که ویدئو صحبت‌هایش دست به دست بین کاربران ایرانی می‌چرخد و مورد تحسین واقع می‌شود. لیث نوبری بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس به خوبی توانسته از منافع ایرانی‌ها دفاع کند و با کارشناسان عرب زبان به بحث بپردازد.

گفتگوی اختصاصی ایلنا با نوبری را در ادامه می‌خوانید:

* سال‌های زیادی بود آن طور که باید و شاید خبری از شما نبود. در این سال‌ها به چه کاری مشغول بودید؟

وقتی فوتبال را کنار گذاشتم تصمیم گرفتم تا مدارک مربیگری خود را تکمیل کنم تا در این عرصه فعالیت کنم. به همین دلیل از سال 84 این راه را آغاز کردم و یک به یک مدارک C ،B و A آسیا را دریافت کردم و در برخی مدارس فوتبال فعالیت کردم. یک دوره با آقای دوستی در آکادمی کیا فعالیت کردیم و در تورنمنت‌های مختلف در سطح اروپا مقام‌های خوبی را به دست آوردیم. الان هم همراه با آقای منصور هاشمی در تیم جوانان پرسپولیس مشغول به کار هستم و در حال ساختن نسل آینده پرسپولیس هستیم.

* چه شد که به عنوان کارشناس در شبکه الکاس حاضر شدید؟

لطف خداست که شامل حال من شد. شبکه الکاس پر بیننده‌ترین شبکه ورزشی قطر است از من دعوت به همکاری کردند و خواستند که به عنوان نماینده ایران در این برنامه حضور داشته باشم. چرا که من به زبان عربی تسلط دارم و می‌توانم با دیگر کارشناسان و میهمانان حاضر در استودیو به بحث بپردازم. آنها شناخت خوبی از من داشتند، می‌دانستند که من در گذشته هم پیراهن تیم ملی را به تن کردم و هم در پرسپولیس توپ زده‌ام. به نظر من باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم تا جایگاه تیم ملی ایران در سطح آسیا و جهان به شکل خوبی منعکس شود. حضور من در این شبکه خیلی مهم بود چرا که توانستم چهره خوبی از ایران در میان کشورهای عرب‌زبان نشان دهم. بحث‌های کارشناسی و تحلیل‌هایی که در مورد تیم ملی ایران انجام دادم باعث شد که فوتبال ما را بیشتر و بهتر بشناسند و خیلی‌ها به من از طرق مختلف پیام دادند که صحبت‌های من دیدشان را به فوتبال ایران عوض کرده است.

* کمی از اتفاقاتی که در این برنامه رخ داده برایمان بگویید. ویدئوهایی که از شما پخش می‌شود از این حکایت دارد که شما خیلی سعی می‌کنید از نام ایران دفاع کنید.

ما در آنجا در خصوص اتفاقات رخ داده در مسابقات بحث می‌کنیم. در مرحله گروهی ما یمن و ویتنام را شکست دادیم اما بحث اصلی من با یونس محمود و یک کارشناس عراقی دیگر به نام علی نوری بود. آن‌ها می‌گفتند که تیم ملی ایران هنوز محک جدی در این مسابقات نخورده و در مقابل تیم قدرتمندی قرار نگرفته است. من در پاسخ به آن‌ها گفتم که ما مقابل عراق نیازی به برد نداشتیم و با یک مساوی هم به عنوان تیم اول صعود می‌کردیم و این عراق بود که باید ایران را شکست می‌داد که موفق هم نشد. گفتم که عراقی‌ها از ایران می‌ترسیدند و نمی‌توانستند روی دروازه ما حمله کنند؛ به همین خاطر نتوانستند بر ایران غلبه کنند و در سمت سخت جدول قرار گرفتند و حذف شدند. به همین خاطر بود که آقای علی نوری کارشناس عراقی از من معذرت خواهی کرد و گفت که ایران بهترین تیم آسیا است و باید قهرمان شود. یک بحث دیگر میان من و چند تن از کارشناسان حاضر در استودیو رخ داد. من به آن‌ها می‌گفتم تیم ملی ایران متکی به نفر نیست و فوتبال را گروهی بازی می‌کند. برای آن‌ها مثال زدم وقتی وحید امیری که یکی از بازیکن کلیدی ایران است، مقابل چین غایب بود بازیکنان دیگر به خوبی جای او را پر کردند.

* در مرحله نیمه‌نهایی با ژاپن بازی می‌کنیم. در خصوص این دیدار چه نظری دارید؟

تیم ژاپن آن تیم قوی قبلی نیست و پوست‌اندازی کرده است. وقتی مصاحبه رییس فدراسیون این کشور را خواندم در آن به نکات جالبی اشاره شده بود. وی گفته بود وقتی در جام‌ملت‌های 2018 حذف شدیم بازیکنان بزرگ را در یک تصمیم سخت کنار گذاشتیم و بازیکنان جوان را وارد تیم کردیم. او معتقد بود که تنها صعود از مرحله گروهی برای آن‌ها موفقیت محسوب می‌شد و حالا که به نیمه‌نهایی رسیده‌اند می‌خواهند پنجمین قهرمانی را هم ثبت کنند. در کل باید بگویم تیم ژاپن بسیار تیم خطرناکی است و می‌تواند ما را اذیت کند. باید مقابل این تیم هوشیارانه عمل کنیم.

* سردار آزمون در جام‌جهانی موفق نبود اما در این مسابقات عالی ظاهر شده است. علت این اتفاق را در چه می‌بینید؟

سردار آزمون بازیکن خوبی است اما در جام‌جهانی به خاطر تاکتیکی که تیم ملی ایران داشت نمی‌توانست خود را نشان دهد زیر از سمت هافبک‌ها تغذیه نمی‌شد و نمی‌توانست زیاد نزدیک دروازه شود اما در این تورنمنت شاهد هستیم که تیم ایران هجومی بازی می‌کند و می‌توانیم موقعیت‌های زیادی را روی دروازه خلق کنیم. به همین دلیل سردار توانایی‌های خود را بروز می‌دهد و گل می‌زند.

* در مورد عملکرد کی‌روش چه نظری دارید؟

کی‌روش در این سال‌ها عملکرد خوبی داشته است و توانسته تیم ملی ایران را به عنوان قدرت اول آسیا معرفی کند. او مربی بزرگی است و کارش در تیم ملی ایران بسیار خوب بوده است.

* به نظر شما می‌توانیم در این دوره قهرمان شویم؟

ما بازیکنان خوبی داریم و تاکتیک‌های خوبی را به نمایش می‌گذاریم. به همین دلیل ایران به یک تیم قدرتمند تبدیل شده است که تمام تیم‌های آسیایی از تقابل با این تیم می‌ترسند. فکر می‌کنم بتوانیم از سد ژاپن عبور کنیم و به فینال برسیم و در نهایت هم قهرمان شویم. هیچ بهانه‌ای برای قهرمان نشدن وجود ندارد.

* بهترین بازیکن ایران در این تورنمنت چه کسی بوده است؟

همه‌ی بازیکنان ایران در سطح قابل قبولی بودند. از امید ابراهیمی، سردار و بیرانوند می‌توانم نام ببرم. اما اگر بخواهم یک نفر را به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی ایران انتخاب کنم باید از سردار آزمون نام ببرم که عالی کار کرده است.

* کمی از تیم ملی فاصله بگیریم. در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. عملکرد این تیم را در ما‌ه‌های اخیر چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس شرایط سختی را پشت سر گذاشت و توانست با تمام محدودیتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کرد نتایج قابل قبولی را به ثبت برساند. این نتایج نشان از رهبری خوب آقای برانکو دارد که توانسته هم از نظر فنی و هم اخلاقی بازیکنان را رشد دهد و با آن‌ها ارتباط خوبی را برقرار کند. ایشان کارش بلد است و خوشحالم که سرمربی پرسپولیس برانکوایوانکوویچ است. نکته‌ای را باید در مورد برانکو بگویم.

* چه نکته‌ای؟

با یک کارشناس اردنی صحبت می‌کردم و در خصوص اینکه ایران می‌تواند قهرمان شود یا نه نکته‌ی جالبی را به من گفت. او می‌گفت تنها یک مربی می‌تواند ایران را قهرمان کند و آن‌ هم یک مربی به نام ایوانکوویچ است. به او گفتم منظورش برانکو ایوانکوویچ است که گفت بله تنها او می‌تواند ایران را قهرمان کند. من از تعجب نمی‌دانستم چه بگویم.

* از اختلافی که بین کی‌روش و برانکو وجود دارد، خبر دارید؟

آقای برانکو را خیلی دوست دارم و نمی‌دانم اختلاف آن‌ها بر سر چه موضوعی است. هر دوی آن‌ها مربیان بزرگی هستند و کارنامه آن‌ها مشخص است. برانکو موفقیت‌های زیادی را با تیم پرسپولیس بدست آورده و در این تیم موفق بوده است. همچنین کارلوس کی‌روش هم توانسته تیم ملی ایران را به طور متوالی به دو جام‌جهانی ببرد و ایران را تبدیل به تیمی قدرتمند کند. زیاد نمی‌خواهم در مورد این مسئله صحبت کنم.

* در پایان اگر حرفی مانده مطرح کنید.

می‌خواهم این مسئله را بگویم. باید قدر مربیان و پیشکسوتان را بدانیم. خطاب به آقای محصص و آقای میرشاد ماجدی می‌گویم که پس کی‌ می‌خواهید به ما اعتماد کنید. ما اصول را بلدیم و می‌توانیم در تیم‌های پایه کار کنیم. این فرصت را چرا به ما نمی‌دهید؟

گفتگو از نوید اصلانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز