خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی از امارات؛

علیرغم عدم استقبال از بازی‌ها؛ سودآوری بزرگ برای امارات

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۷۲۱

رسیدن به مراحل بالاتر و حساس‌تر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، مسافران مقصد امارات را حدود 12 درصد افزایش داده و به افزایش درآمد این کشور کمک کرده است.

به گزارش ایلنا، با این حال باز هم این درآمد چیزی نیست که اماراتی‌ها زمانی که برای برگزاری این مسابقات هزینه می‌کردند، انتظارش را داشتند. از وضعیت تماشاگرانی که در هر بازی در ورزشگاه‌های امارات حاضر می‌شدند و سکوهای خالی که صدای اعتراض مسوولان ورزشی این کشور را درآورده بود، می‌شد پیش‌بینی کرد که امارات در درآمدزایی از طریق جذب توریست در طول مدت برگزاری جام ملت‌ها، سود زیادی کسب نکرده باشد.

با نگاهی به شرایط فعلی اما کارشناسان اقتصادی بعد از بررسی‌هایی که داشته‌اند، پیش‌بینی خود از میزان درآمد امارات از میزبانی این مسابقات را اعلام کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در یک هفته گذشته، تعداد مسافران به امارات نسبت به هفته‌های قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. همچنین ظرفیت بیش از ۹۵ درصد هتل‌های شیخ‌نشینان دبی و ابوظبی تکمیل شده است.

شرکت‌های اماراتی با طراحی لباس‌های ویژه تماشاگران همه تیم‌های شرکت کننده در این دوره و اقلام تبلیغاتی دیگر نظر کلاه، شال، پرچم و غیره اقدام به فروش این اقلام در فروشگاه‌ها و مقابل ورزشگاه‌ها می‌کنند که طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، فروش این اقلام تبلیغاتی تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیون درهم بوده است.

ععارف العوانی، رییس کمیته اجرایی جام ملت‌های آسیا در آخرین نشست خبری خود در ۱۵ دی ماه گفته بود که درآمد حاصل از این رقابت‌ها در بخش‌های بازاریابی، بلیت‌فروشی و سایر موارد به بیش از یک میلیارد درهم می‌رسد و با توجه به اینکه هزینه‌های کلی کشور امارات برای ساخت ورزشگاه‌ها و برگزاری این رویداد کمتر از یک میلیارد درهم بوده، در نهایت هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا برای کشور میزبان سودآور خواهد بود.

کارشناسان ورزشی و اقتصادی امارات لحظه‌شماری می‌کنند تا مسابقات این دوره به پایان برسد و ببینند که درآمد امارات از جام ملت‌های آسیا چقدر خواهد شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز