خبرگزاری کار ایران

آغاز دوباره لیگ برتر

جنگ بزرگ در رشت، تبریز و تهران؛ جادوگر به دنبال شکست مرزبان/ قلعه نویی در سودای صدر و جلالی به دنبال فرار از اخراج

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۸۴۴

هفته جدید لیگ برتر از روز جمعه با دیدارهای حساسی آغاز خواهد شد و تیم‌ها استارت خود را برای اهداف بزرگی که در ذهن دارند خواهند زد.

 

به گزارش ایلنا، لیگ فوتبال بعد از دو هفته تعطیلی، از جمعه آغاز می‌شود. چهار بازی در تهران، تبریز، رشت و آبادان شور فوتبالی را به لیگ برمی‌گرداند. گرچه این چهار بازی مهم‌ترین بازی‌های این هفته نیستند اما به‌عنوان مثال نبرد نزدیک دو تیم سپیدرود و نفت مسجد سلیمان که از تیم‌های قعر جدولی هستند، یکی از نبردهای حساس به حساب می‌آید. یا مسابقه سپاهان مقابل ماشین‌سازی که تبریزی‌ها برای پیروزی در این بازی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و سپاهان برای ماندن در صدر جدول به سه امتیاز این بازی نیاز دارد.

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر از جمعه 2 آذر‌ماه با برگزاری چهار مسابقه پیکان - فولاد، ماشین‌سازی تبریز - سپاهان، سپیدرود رشت - نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران آغاز می‌شود.

پیکان - فولاد بعد از برگزاری بازی معوقه پیکان مقابل پرسپولیس و شکست این تیم مقابل شاگردان برانکو برای مجید جلالی و شاگردانش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بخصوص که فولاد آخرین بازی‌اش مقابل سپیدرود را با شکست پشت سر گذاشته و وضعیت چندان خوبی در جدول رده‌‌بندی ندارد. پیکان بعد از شکست مقابل پرسپولیس به شدت روی سه امتیاز این بازی مقابل فولاد حساب کرده اما فولاد هم تیمی نیست که به راحتی بخواهد در این بازی امتیاز از دست بدهد. آخرین پیروزی فولاد به طور کلی در روز 24 شهریور رقم خورده و در طول دو ماه گذشته 3 امتیاز هیچ مسابقه‌ای را به خود اختصاص نداده است.

ماشین‌سازی - سپاهان، به لحاظ جایگاه سپاهان در رده دوم جدول شاید به نسبت دیگر رقابت‌های روز جمعه از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. امیر قلعه‌نویی مسابقات لیگ را با پیروزی 3 بر صفر مقابل سایپا به پایان برده است و حالا با انگیزه خوبی برای رویارویی با ماشین‌سازی به تبریز می‌رود. سپاهان روز جمعه از ساعت 15 در ورزشگاه بنیان‌دیزل به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت تا تلاش خود را برای ادامه بالانشینی ادامه دهد اما کار آسانی پیش روی این تیم وجود ندارد.

ماشین سازی با مهاجری تیمی سختکوش نشان داده که توانسته در آخرین دیدار، استقلال را در خانه متوقف کند. ضمن اینکه زنوزی برای اینکه شرایط این مسابقه را برای ماشین‌سازی مساعد کند، تصمیم گرفته این بازی را برای تماشاگران رایگان اعلام کند.

آخرین مرتبه‌ای که محمدرضا مهاجری مقابل سپاهان قرار گرفت به دیدار فصل گذشته پدیده بازمی‌گردد که آنها در ورزشگاه نقش ‌جهان در یکی از بهترین روزهای کرانچار با طلایی‌پوشان، با 4 گل میهمان خود را بدرقه کردند تا علاوه بر جبران شکست سنگین چهار بر صفر دور رفت در مشهد، بهترین پیروزی کرانچار هم با سپاهان در لیگ هفدهم رقم بخورد.

روز جمعه اما دو تیم با شرایط متفاوتی برابر هم قرار می‌گیرند؛ سپاهان با امیر قلعه‌نویی مدعی جدی قهرمانی نشان داده و به نظر می‌رسد ماشین‌سازی هم امیدوار است با مهاجری بتواند به ادامه حضور در لیگ برتر ادامه دهد.

سپیدرود - نفت مسجد سلیمان، طبق برنامه دو تیم سپیدرود و نفت مسجد سلیمان در چارچوب هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر باید از ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه سردار جنگل به مصاف هم بروند. دیداری که به دلیل حضور دو تیم در رده‌های پایینی جدول رده‌بندی، جدالی فینال‌گونه برای پیشی گرفتن از رقیب به شمار می‌رود.

سپیدرود آخرین بازی‌اش مقابل فولاد را با پیروزی خارج از خانه پشت سر گذاشته اما نفت مسجد سلیمان در بازی خانگی با صنعت نفت آبادان به تساوی یک بر یک رسیده است. هر دو تیم اما برای جدایی از قعر به پیروزی در این مسابقه احتیاج دارند. این بازی اما برای نفت مسجد سلیمان با حواشی و دغدغه‌هایی همراه بوده است. با توجه به اینکه باشگاه نفت مسجد‌سلیمان بلیت ساعت 17:45 را برای بازگشت از رشت در نظر گرفته است، امیدوار است با موافقت باشگاه سپیدرود بازی را از ساعت 15 به ساعت 14:30 یا 14 منتقل کند تا پس از بازی بلافاصله بازیکنان به فرودگاه بروند و باشگاه هم متحمل هزینه‌های اضافی برای یک شب اقامت در رشت نشود. با این حال هنوز موافقتی در این رابطه انجام نشده است.

صنعت نفت آبادان - نساجی مازندران، مسابقه‌ای بین دو تیم در میانه‌های جدول است که هر دو برای کسب سه امتیاز این بازی در تلاش هستند. صنعت نفت آبادان در بازی قبل خود مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی یک بر یک رسیده است اما نساجی لیگ را با پیروزی برابر استقلال خوزستان به پایان برده.

وضعیت بی‌‌سروسامان صنعت نفت آبادان از نظر کادر  فنی و کادر مدیریتی، کار این تیم را برای پیروزی در این بازی سخت کرده است. از طرفی مسوولان باشگاه نساجی مازندران هم از جواد نکونام انتظار دارند که همچون فصل پیش توفانی ظاهر شود و جایگاه فعلی تیم به هیچ عنوان نتوانسته انتظارات را برآورده کند. به همین دلیل نساجی نیاز دارد که سه امتیاز بازی این هفته خود مقابل صنعت نفت را کسب کند و با همین نیت به آبادان می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز