خبرگزاری کار ایران

در غیبت مسی و رونالدو؛

مرد ایده آل الکلاسیکو کیست؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۸۶

دو ستاره دهه گذشته مسابقات الکلاسیکو روز یکشنبه در نیوکمپ حضور ندارند؛ پنالتی‌ها، ضربات ایستگاهی و گلزنی در این مسابقه حساس برعهده کدام ستاره‌‎ها خواهد بود؟

به گزارش ایلنا، برای اولین بار از سال 2007 کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در الکلاسیکو حضور نخواهند داشت. آخرین بار 11 سال پیش بدون این دو ستاره این بازی برگزار شد و قرار است دوباره چنین اتفاقی رخ بدهد. روز یکشنبه 28 اکتبر 2018 در ورزشگاه نیوکمپ.

شاید جالب باشد بدانید نتیجه دیدار دو رقیب سنتی در فوتبال اسپانیا در سال 2007 با تک گل جولیا بابتیستا با نتیجه یک بر صفر به سود لوس بلانکوس رقم خورد. در آن زمان کریستیانو برای منچستریونایتد گلزنی می‌کرد و لیونل هم به دلیل مصدومیت از میادین دور بود.

در حال حاضر، ستاره پرتغالی به یوونتوس رفته و کاپیتان بارسلونا هم مصدوم است؛ پس ورزشگاه نیوکمپ این بار یک مسابقه حساس و متفاوت را در غیاب این دو ابرستاره برگزار خواهد کرد که همین بهانه مناسبی برای معرفی جانشینان آنها خواهد بود. مسی و رونالدو در تاریخ ورودشان به الکلاسیکو گل‌های حساسی به ثمر رساندند، ضربات ایستگاهی و پنالتی‌ها را برعهده داشتند و سوال اینجاست، در غیاب این دو چنین وظایفی به کدام بازیکنان محول می‌شود؟ پاسخ این سوال را با خواندن گزارش آس پیدا خواهید کرد:

 

جانشینان

رئال مادرید: ایسکو گزینه محتمل جانشینی CR7 خواهد بود. اگرچه یولن لوپتگی نشان داده علاقه زیادی دارد تا در خط میانی از کاسمیرو، مودریچ و کروس استفاده کند، بنابراین فرصت به ستاره اسپانیایی می‌رسد تا در سمت راست و بیل در سمت چپ در کنار کریم بنزما فاز تهاجمی کهکشانی‌ها را شکل بدهند.

بارسلونا: در دیدار مرحله گروهی مقابل اینترمیلان روز چهارشنبه، رافینیا جانشین مسی شد و گلزنی کرد. عثمان دمبله به عنوان مهاجم کناری یکی از گزینه‌های مطمئن برای جانشین کاپیتان بود اما ارنستو والورده برای بازی گذشته حتی نام او را در بین نیمکت نشینان قرار نداد. وقتی او فرصت دارد، والورده دوست دارد بازیکنان بیشتری را در مناطق مرکزی بکار بگیرد و حتی بیشتر در بازی‌های بزرگ.

 

گلزن‌

رئال مادرید: کریستیانو در 30 دیدار مقابل بارسلونا به همراه رئال مادرید موفق به ثبت 18 گل شده بود. این فصل برترین گلزن رئال کریم بنزما بوده؛ مهاجم فرانسوی در لالیگا چهار مرتبه گلزنی کرده، یک بار در لیگ قهرمانان اروپا و یک بار در سوپرکاپ اروپا.

بارسلونا: لیونل مسی نیز در 32 رویارویی با رئال مادرید به همراه بارسلونا 20 مرتبه گلزنی کرده است و آمار قابل تحسینی همانند همتای پرتغالی‌اش دارد. پس از مسی که در این فصل 12 گل زده در کارنامه دارد، دمبله با 5 گل زده بهترین جایگاه را دارد.

 

ضربات ایستگاهی

رئال مادرید: با خروج کریستیانو که تمام طرفداران رئال علاقه وافری به استایل او در هنگام ضربات ایستگاهی داشتند حالا دست یولن لوپتگی برای انتخاب مامور انجام این بخش باز است. دو بازیکن راست پا رئال، سرخیو راموس و ایسکو گزینه مناسبی هستند هرچند آنها تونی کروس آلمانی را دارند که در جام جهانی ژرمن‌ها را در دقایق پایانی از روی ضربه ایستگاهی نجات داد.

بارسلونا: لوییز سوارز و فیلیپ کوتینیو توانایی و مهارت مناسبی برای ضربات ایستگاهی دارند این به خوبی در بازی مقابل اینتر قابل لمس بود. مهاجم برزیلی یک بار و سوارز هم دوبار با این شیوه دروازه حریف را تهدید کردند.

 

پنالتی‌

رئال مادرید: کاپیتان سرخیو راموس پس از خروج رونالدو به عنوان متخصص نقاط ضعف جدید تبدیل شده است. رئال در فصل جاری به چهار پنالتی دست ییدا کرده که سه بار راموس و یک بار هم بنزما پشت توپ ایستاده‌اند و هر چهار بار کهکشانی‌ها به گل رسیده‌اند. 

بارسلونا: علاوه بر ضربات ایستگاهی، سوارز و کوتینیو همچنین کاندید مناسبی در ضربه پنالتی هم هستند. سوارز از هشت پنالتی اخیری که در اختیار داشته شش بار گلزنی کرده و کوتینیو که در فصل جدید به پنالتی دست پیدا نکرده، فصل پیش یک بار از روی ضربه پنالتی به گل رسیده بود.

 

شماره 7 رونالدو و بازوبند مسی

با انتقال تابستانی مهاجم 32 ساله رئال مادرید چالش‌های زیادی برای انتخاب مهاجم ایده آل داشت و در نهایت ماریانو دیاز، بازیکن لیون و محصول آکادمی رئال به خانه بازگشت. شماره 7 مقدس به او تعلق گرفت اما بعید به نظر می‌رسد او در نیوکمپ فرصت برتن کردن این شماره را داشته باشد. در آن سوی میدان، در غیاب مسی بازوبند به سرخیو بوسکتس می‌رسد که برای اولین بار در ادوار الکلاسیکو، وظیفه رهبری کاتالان‌ها را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز