خبرگزاری کار ایران

گزارش از تمام درگیری‌های دروازه‌بانی در استقلال

مهدی رحمتی در متن جنجال‌ها / حق با کیست ؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۹۸

اختلاف در دروازه‌ی استقلال برای الآن نیست و این معضل همیشه گریبانگیر استقلال بوده است.

به گزارش ایلنا، سیدحسین حسینی دروازه‌بان جوان استقلال پس از پایان بازی با نفت مسجد سلیمان و در اعتراض به نیمکت‌نشینی‌های مداوم خود در استقلال در جمع خبرنگاران به تندی به این شرایط واکنش نشان داد و اعلام کرد دیگر در استقلال نمی‌ماند.

اختلافات دروازه‌بانی در استقلال از دیرباز تاکنون وجود داشته و مسئله‌ای نیست که برای دیروز و امروز باشد از زمان ناصر حجازی و منصور رشیدی تا به همین الان این مشکل گریبانگیر استقلال بوده است.

ناصر حجازی - منصور رشیدی

در اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 حضور دو دروازه‌بان بزرگ در استقلال مشکلات زیادی را برای کادرفنی این تیم درست کرد و آنها عاجز از انتخاب دروازه‌بان شماره یک بودند به همین خاطر از سیستم چرخشی در درون دروازه استفاده می‌کردند که این موضوع هم گاهی مسئله ساز بود.حجازی و رشیدی در تیم ملی هم دو رقیب سرسخت برای هم بودند و رقابت آنها بر سر قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی موجب می‌شد تا حاشیه‌های فراوانی برای استقلال ایجاد شود. اوج این جدل ها و حاشیه در دربی معروف سال 1352 که منجر به شکست 6 گله استقلال در مقابل پرسپولیس اتفاق افتاد جایی که رایکوف مربی وقت استقلال تصمیم گرفت از منصوررشیدی در درون دروازه استفاده کند. این تصمیم موفقیت‌آمیز نبود و رشیدی 4 گل در آن مسابقه دریافت کرد. عملکرد او به حدی بد بود که سرمربی سرشناس استقلال تصمیم به تعویض دروازه‌بان در جریان مسابقه گرفت و ناصر حجازی به جای رشیدی در درون دروازه‌ قرار گرفت البته او هم نتوانست مانع از شکست استقلال شود و آن مسابقه با نتیجه 6 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

مهدی رحمتی در متن جنجال‌ها / حق با کیست ؟

هادی طباطبایی - پرویز برومند

در شش سالی که با هم در استقلال همبازی بودند رقابت سنگین و سختی با هم برای قرار گرفتن در درون دروازه‌ی استقلال داشتند . هر دو از کیفیت خوبی برخوردار بودند و هر دو نیز در میان هواداران محبوب بودند. مربیانی که در این سالها در استقلال حضور داشتند هم همیشه از این دو دروازه‌بان بصورت چرخشی استفاده می‌کردند که این مورد هم موجب حاشیه و درگیری در اردوی استقلال بود به طوریکه حتی گاهی به قهر و جار و جنجال نیز کشیده می‌شد. حتی در سال 81 و در یکی از دربی ها که طباطبایی در درون دوازه قرار گرفت برومند در اعتراض به این تصمیم وسایل خود را جمع کرد و تصمیم گرفت ورزشگاه را ترک کند . این تصمیم باعث شد استقلال با یک دروازه‌بان به مصاف رقیب سنتی خود برود .

مهدی رحمتی در متن جنجال‌ها / حق با کیست ؟

طالب‌لو - رحمتی

شاید مهمترین و جنجالی ترین حاشیه در درون دوازه‌ی استقلال مربوط به مهدی رحمتی و وحید طالبلو باشد . زمانی که امیرقلعه‌نوعی در بازی مقابل سپاهان به یک دروازه‌بان جوان در مقابل سپاهان بازی داد کسی فکرش را نمی‌کرد این ریسک جواب داده و طالبلو تبدیل به دروازه‌بان شماره 1 استقلال و یکی از دروازه‌بان تیم ملی باشد. در اوج دوران آمادگی و پختگی طالبو مهدی رحمتی با هدف رقیب داشتن طالبلو به استقلال آمد و این سرآغاز شروع اختلافات این دو بود. رحمتی به عنوان یک دروازه‌بان ملی‌پوش به استقلال آمد و اصلا انتظار نداشت روی نیمکت استقلال بنشیند . وحید طالبلو هم به که در ان زمان در اوج محبوبیت بود این شرایط را برنمی‌تابید و دوست داشت خودش دروازه‌بان اول استقلال باشد. رحمتی در سال 86 از استقلال جدا شد و 4 سال طول کشید تا دوباره پیراهن استقلال را بر تن کند. البته در رفت و آمد هایی که این دو به استقلال داشتند روابط تا حد زیادی بین این دو تلطیف شد و دیگر مثل سابق  باه هم مثل کارد و پنیر نبودند.

مهدی رحمتی در متن جنجال‌ها / حق با کیست ؟

رحمتی - حسینی

اپیزود آخر از درگیری‌هایی که در درون دروازه استقلال وجود دارد مربوط به کاپیتان تیم مهدی رحمتی و دروازه‌بان جوان و جویای نام استقلال است . در لیگ قبل علیرضا منصوریان بعد از عملکرد ضعیف رحمتی در مقابل پارس جنوبی جم به حسینی بازی داد و رحمتی از آن روز به بعد روی نیمکت نشست و درخشش رقیب جوان خود را به نظاره نشست . او در این مدت هیچ اعتراضی نکرد و رقیب او نیز توانست با درخشش خود هم رکورد کلین‌شیت لیگ ایران را به نام خود کند و هم به تیم ملی دعوت شود. در اواخر فصل وینفردشفر آلمانی تصمیم به استفاده از مهدی رحمتی در درون دروازه‌ی استقلال گرفت که همین امر باعث ناراحتی حسینی و از دست دادن جام جهانی برای او شد. از ابتدای فصل جاری تاکنون سنگربان کهنه‌کار استقلال در هر سه تورنمنت در درون دروازه قرار گرفته است موردی که صبر حسین حسینی را لبریز کرده و او در اظهارنظری خواهان جدایی از استقلال شده است.

مهدی رحمتی در متن جنجال‌ها / حق با کیست ؟

باید منتظر ماند و دید وینفرد شفر چه تدبیری برای این حاشیه خواهد اندیشید و آیا می‌تواند حاشیه‌های رحمتی و حسینی را مدیریت کند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز