خبرگزاری کار ایران

سیروس پورموسوی در گفتگو با ایلنا:

وقتی دستیارم سرمربی شد فهمیدم احساسی و غیرمنطقی عذر من را خواستند/ برانکو از قطر دست خالی برنگردد، فینالیست می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۴۷

پورموسوی هنوز موفق به دریافت مطالبات و روشن شدن وضعیت آن نشده است با اشاره به شرایط لیگ، پرسپولیس برانکو را همچنان با تمام سختی‌هایی که دارد مدعی اصلی قهرمانی با شانسی بالا برای صعود در آسیا می‌داند.

به گزارش ایلنا، با گذشت یک ماه بعد از جدایی سیروس پورموسوی از فولادخوزستان وی هنوز موفق به دریافت مطالبات خود از این تیم  نشده است  سرمربی سابق فولاد با اشاره به شرایط لیگ، پرسپولیس برانکو را همچنان با تمام سختی‌هایی که دارد مدعی اصلی قهرمانی با شانسی بالا برای صعود در آسیا می‌داند.

بعد از جدایی از فولاد وضعیت مطالبات تان به کجا کشید. تسویه حساب با شما کردند؟

نزدیک به یک ماه از قطع همکاریم با فولاد می‌گذرد اما هیچ تماسی با من برای تسویه حساب نداشته‌اند. انتظار من این بود که وقتی به تصمیم آنها بابت قطع همکاری احترام گذاشتم نسبت به حق و حقوق من هم در یک محیط دوستانه احترام می‌گذاشتند تا با یک جمع بندی به توافق نهایی برسیم.

خودتان در این چند وقت پیگیر بودید؟

یکی، دو باری پیگیر بودم و صحبت داشتم که در نهایت برنامه به چه صورت است. حقیقت این است که در قطع همکاری با من این کار مکتوب انجام نگرفت و اطلاعیه آن را در سایت باشگاه زدند و سپس هم به هیات فوتبال نامه زدند و بعد هم در جلسه کوتاهی که داشتیم کار تمام شد. به هرحال من پیگیر بودم و امیدوارم شرایط همچنان مثل قطع همکاری در فضایی دوستانه پیش برود.

و اگر این اتفاق نیفتد چه تصمیمی می‌گیرید چون معمولا مدیران باشگاه‌های ایرانی در این شرایط بعد از توافق مدنظرشان قول و قرار یادشان می‌رود؟

به هرحال همان طور که گفتم انتظار من این است که همه مسایل در فضایی دوستانه و صمیمی تمام شود و این انتظار طبیعی من است که به نظر آنها کاملا بابت قطع همکاری احترام گذاشتم. به هرحال در این چند مدت با توجه به اینکه سرگرم انتخاب سرمربی بودند بحث پیگیری نکردن توجیه داشت و حالا سرمربی موقت هم که آورده اند و امیدوارم احترامات سرجای خودش بماند.

به سرمربی موقت فولاد اشاره کردید. آنها در حالی شما را کنار گذاشتند که اختیار را به دستیار شما در فولاد سپردند و او هم کار خاصی از پیش نبرده است؟

با این حرکت نشان دادند که در برکناری من عجولانه و احساسی تصمیم گرفتند و به هیچ عنوان منطقی پشت آن نبود. سرمربی موقت فولاد یک سال و نیم دستیار تمرین دهنده تیم بود و این یعنی به تفکرات من کاملا نزدیک است و برای تغییر شکل تیم نتوانستند به نتیجه برسند. به همین خاطر به این جمع بندی می‌رسیم که در قطع همکاری با من عجولانه اقدام کردند و نتوانستند گزینه خوبی را هم به فولاد بیاورند.

در این مدت یک ماهه قطعا مربی موفقی مثل شما بدون پیشنهاد نمی‌ماند؟

هنوز مدت زیادی از قطع همکاری من با فولاد نگذشته و از سوی دیگر از لیگ هم تنها هشت هفته گذشته است. با این حال یکسری صحبت‌ها صورت گرفته اما هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

از فضای فولاد جدا شویم. در این چند هفته شرایط تیم‌های مدعی را چطور دیدید، به خصوص پرسپولیس که با شرایط سختی که داشت هم در آسیا و هم در لیگ موفق بوده است؟

واقعیت امر این است که لیگ امسال خیلی سخت شده است و چند تیم خوب در لیگ داریم که به بهترین شکل بسته شده‌اند. یکی از این تیم‌ها پرسپولیس است که تنها مشکل این تیم با بازیکنان با کیفیتی که دارد مصدومیت و محرومیت است چون در نقل و انتقالات محروم بود. دیدید که مصدومیت حسین ماهینی به یک چالش بزرگ برای پرسپولیس تبدیل شد و محرومیت هم کار آنها را سخت می‌کند. با این حال با تمام این شرایط پرسپولیس به لحاظ فوتبالی و سبک بازی بهترین تیم ایران است.

شما همیشه از کیفیت فوتبال پرسپولیس برانکو صحبت کرده‌اید و از همان ابتدای لیگ پیش بینی و تحلیل شما بابت قهرمانی این تیم طی دو سال اخیر درست بوده است. به نظر شما امسال هم این اتفاق می‌افتد؟

شک نکنید پرسپولیس برانکو با این وضعیت سختی هم که سپری می‌کند مدعی اولی قهرمانی است هرچند که دیگر مدعیانی مثل سپاهان و حتی تراکتورسازی که روز به روز بهتر شده‌اند هم در کنار این تیم می‌توانند از مدعیان اول باشند. دیدید که پرسپولیس با تمام بضاعتی که داشت مقابل تیم متمول و قدرتمند الدوحیل چه کار بزرگی در آزادی انجام داد و توانست در خانه با این که یک گل عقب بود به نیمه نهایی برسد. پرسپولیس یک فوتبال خوب را به نمایش می‌گذارد و به نظر من بزرگی برانکو به خوبی قابل لمس است.

فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند السد را رد کند؟

با توجه به محرومیت‌ها و مصدومیت‌هایی که پرسپولیس دارد کار سخت این تیم در قطر است که اگر دست خالی برنگردد قطعا در آزادی بدون مشکل می‌تواند از السد عبور و به فینال ‌برسد. بازی السد مقابل استقلال را کاملا دیدم و به نظرم در آن بازی اگر استقلال هم کمی خوش شانس بود می‌توانست این تیم را در خانه‌اش شکست دهد و دربی آسیایی را رقم بزند.

در این بین نظرتان درباره این ماجراهای ادامه دار دعواهای کی‌روش با برخی مربیان ایرانی از جمله برانکو چیست که مدام به خودش اجازه می‌دهد به هر نحوی به بازیکن یا هر مربی‌ای که خواست بتازد؟

واقعا دلیل این کار را نمی‌دانم و سال گذشته هم گفتم هم کی‌روش و هم برانکو مربیان بزرگی هستند و در این مساله هیچ شکی نیست. به نظرم در این میان فدراسیون به عنوان طرف قرارداد با کی‌روش باید این وضعیت را خاتمه دهد چون این دو خارجی بوده و زیاد نسبت به هم کینه ندارند. ما از این ماجراهای دسته گل و شیرینی در فوتبال‌مان زیاد داشتیم و حالا یکی هم بابت این ماجرا باشد چه اشکالی دارد. قطعا ادامه این شرایط هم به تیم ملی و هم به پرسپولیس ضربه خواهد زد و باید فدراسیون خیلی زود به این ماجرا ورود کرده و پرونده این مباحث را ببندد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز