خبرگزاری کار ایران

گواردیولا: سبک فوتبال ساری، مثل نوشیدنی خنک زیر آفتاب است

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۹۰

شاید در زمین یا به عبارت درست‌تر کنار زمین دشمن هم باشند اما مربی‌های فوتبال در خیلی‌ چیزها مشترکند؛ در خانه به دوشی و از این تیم به آن به تیم رفتن و نداشتن امنیت شغلی. هیچ کس مراقبشان نیست و باید خودشان به فکر هم باشند. برای همین است که از کار همدیگر تعریف می‌کنند، شرایط یکدیگر را بهتر درک می‌کنند و می‌دانند چه کار سختی است.

به گزارش ایلنا، اما تعریف و تمجیدها مثل هم نیستند. وقتی پپ گواردیولا درباره آنتونیو کونته می‌گوید، «از نظر تاکتیکی استاد است» اعترافی است به اینکه پیروزی برابر تیم‌های کونته سخت است بدون اینکه به شیوه فوتبالی‌اش اشاره‌ای کرده باشد. گاهی تعریف‌ها از دل است، مثل تعریف گواردیولا از مائوریتزیو ساری بعد از پیروزی سیتی برابر ناپولی: «شاید بهترین تیمی است که برابرش قرار گرفته‌ام.»

پپ در یک برنامه خیریه در ایتالیا به میزبانی جان لوکا ویالی با سوال خبرنگار کنجکاوی مواجه شد که از انتقال قریب‌الوقوع ساری به چلسی پرسید: «شک ندارم که ساری یک از بهترین مربی‌های آنجا خواهد شد. او با ناپولی دستاوردهای فوق‌العاده‌ای داشت. سبک فوتبالش مثل یک نوشیدنی خنک زیر آفتاب است. تماشای بازی‌های ناپولی هیجان‌انگیز بود و حال خوشحال می‌شوم اگر او را در انگلیس ببینم. ساری در امپولی هم عملکردی عالی داشت.»

اما اینکه ناپولی جام نمی‌برد، چه؟ گواردیولا که سابقه بازی در رم و برشا را دارد، پاسخ داد: «هیچ. گاهی اوقات در فوتبال جزییات کوچک تفاوت را رقم می‌زند. اگر یوونتوس در سن‌سیرو به اینتر باخته بود، ناپولی می‌توانست قهرمان شود. موضوع شانس است، مثلا من خوش‌شانس بودم که همیشه در تیم‌های بزرگ بودم و این کار را آسان می‌کند.»

شنیدن اظهارنظر کسی که فوتبال موفق و جذاب را می‌شناسد، درباره مربی که ممکن است فصل آینده رقیبش باشد، جالب است.

پپ درباره سومین قهرمانی متوالی رئال مادرید در اروپا هم گفت: «حتی یک قهرمانی اروپا هم بسیار سخت است چه برسد به سه تا. زین‌الدین زیدان ثابت کرد چه توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز