خبرگزاری کار ایران

سرخابی‌ها و چند نفر دیگر

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

کد خبر : ۶۱۷۴۶۶

7 بازیکن از استقلال و پرسپولیس در تیم منتخب فصل هفدهم قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فصل هفدهم با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و جایگاه تیم‌ها پس از 10 ماه تلاش و 30 بازی در نهایت مشخص شد. در این میان برخی بازیکنان در طول فصل عملکرد خوبی داشتند و نوسان چندانی در عملکردشان در طول فصل نبود و توانستند نقش کلیدی در موفقیت تیم‌شان ایفا کنند که به رسم هرساله با نام بردن از آنها در قالب تیم منتخب فصل به نوعی تقدیر به عمل آورده می‌شود. ترکیب زیر جمعی از بهترین بازیکنان فصل هفدهم هستند که در ترکیب تیم‌شان درخشش خوبی داشتند. بدون شک این فهرست نمی‌تواند بدون عیب و نقص باشد و نفرات شایسته زیادی بودند که شایستگی حضور در این جمع را داشتند ولی با نهایت دقت و بررسی نفرات زیر را برگزیدیم و تلاش کردیم شایسته‌ترین نفرات را در این تیم قرار دهیم.

 

علیرضا بیرانوند

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

جوایر فردی در فوتبال دنیا بدون ملاحظه نتایج تیمی داده نمی‌شود و انتخاب بیرانوند به عنوان گلر برتر فصل و حضور در تیم منتخب لیگ هفدهم به همین دلیل است. بدون شک بیرانوند یکی از بهترین گلرهای حال حاضر فوتبال ایران است و حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی گواه این مدعاست ولی او در فصل جاری کمتر با چالش‌های جدی مواجه شد تا توانایی‌هایش را نشان دهد و برای همین دلیل کار او شاید مثل رشید مظاهری، حسین حسینی و... به چشم نیاید ولی به هر جهت آمار و ارقامی که به کمک خط دفاع مستحکم پرسپولیس به ثبت رساند باعث حضور او در ترکیب اصلی شد.

 

وریا غفوری

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

از اواسط فصل بود که شروع به درخشش کرد و از آن به بعد دیگر به یک مهره مهار نشدنی در سمت راست خط دفاع استقلال تبدیل شد و یکی از نقاط قوت این تیم چه در حمله و چه در دفاع، گل‌ها و پاس گل‌های حساس وریا که مهم‌ترین آن شاید گلش در دربی بود او را از سایر هم‌پستی‌هایش متمایز کرد و توانست مهره‌های قابلی مثل فخرالدینی و محرمی را پشت‌سر بگذارد و وارد تبریک اصلی تیم منتخب فصل شود.

 

سیدجلال حسینی

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

حضور او در تیم منتخب فصل امری اجتناب ناپذیر است و فاصله فاحش او با سایر هم‌پستی‌هایش را می‌توان از آمار و ارقامی که به جا گذاشته‌ است به خوبی فهمید. حتی مقایسه بازی‌های پرسپولیس که حسینی در آن حضور نداشت با زمانی که در زمین بود تفاوت زیادی داشته است و کاپیتان با تجربه سرخپوشان علاوه بر اینکه یک رهبر خوب در خط دفاعی تیمش بود، کاپیتان مقتدری برای سرخپوشان بوده و نقش انکار ناپذیری در قهرمانی تیمش دارد.

 

محمد انصاری

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

مدافع محجوب و بی‌حاشیه پرسپولیس در طول فصل هم به عنوان دفاع چپ در ترکیب این تیم قرار گرفت و هم بعضاً به عنوان مدافع میانی حضور پیدا کرد که در هر دو پست عملکرد خوب و کم نقصی داشت تا خودش را در ترکیب تیم منتخب فصل قرار دهد. انصاری یک مهره دفاعی قابل است که گاهی مشارکت خوبی هم در فاز هجومی پرسپولیس دارد و در این قسمت از زمین هم توانسته موفق باشد.

 

کمال کامیابی‌نیا

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

هافبک دفاعی یکی از کلیدی‌ترین پست‌های یک تیم است و به نوعی محور یک تیم محسوب می‌شود. برای همین داشتن یک هافبک دفاعی خوب برای تیمی که می‌خواهد موفق شود و نتایج خوبی بگیرد اجتناب ناپذیر است. پرسپولیس در چند فصل اخیر یک هافبک دفاعی خوب در اختیار دارد که به خوبی ارتباط میان خط عقب و جلوی زمین را برقرار می‌کند و یک مهره کلیدی در ترکیب تیمش است.

 

امید ابراهیمی

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

فصل را با مصدومیت شروع کرد و پس از بازگشت هم مدتی طول کشید تا تبدیل به همان امید ابراهیمی همیشگی شود. حضور توامان او و کامیابی‌نیا در تیم منتخب هفته به دلیل تشابه حدودی سبک بازی و پست‌شان شاید کمی ناهمگون به نظر برسد و ترکیب تیم را دفاعی جلوه دهد و این دو بازیکن به قدری خوب بودند که نتوان چشم روی یکی از آنها بست. امید ابراهیمی رفته رفته به مهره کلیدی تیمش تبدیل شد و شفر بارها در صحبت‌هایش از او تمجید کرد.

 

علی قلی‌زاده

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

پدیده فصل بود و با بازی‌های خوش در ترکیب سایپا چشم‌ها را به خود خیره کرد. قلی‌زاده یک وینگر تخصصی با تمام خصوصیات لازم است و رفته رفته با اضافه شدن فاکتور تجربه به بازی او می‌توان انتظار تبدیل شدن به یک ستاره لژیونر را داشت. اوج درخشش قلی‌زاده در بازی با پرسپولیس بود که یک تنه توانست یکی از 4 شکست سرخپوشان در طول فصل را رقم بزند.

 

مهدی ترابی

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

حضور همزمان او و قلی‌زاده در ترکیب سایپا باعث خوشبختی دایی در این تیم بود و او می‌توانست به خط جلوی تیمش بنازد. ترابی مثل 2-3 فصل اخیر یکی از مهره‌های کلیدی و درخشان تیمش بود و یکی از عوامل مهم حضور سایپا در جمع 4 تیم برتر لیگ بدون شک حضور او در ترکیب تیمش است و عجیب نیست که تیم‌های مختلف برای جذبش دست به جیب شده‌اند.

 

مرتضی تبریزی

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

حال و روزش از ابتدای فصل شبیه تیمش بود. در ابتدای فصل فرصت‌های زیادی در بازی از دست می‌داد ولی رفته رفته تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان تیمش و لیگ برتر شد و گل‌های مهم و حساسی که به ثمر رساند در موفقیت ذوب‌آهن و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول نقش انکار ناپذیری داشت و او حالا بدون شک یکی از بهترین مهاجمان ایرانی است و شاید اگر ترافیک خط حمله تیم ملی وجود نداشت باید حضور در تیم ملی را حق مسلم این بازیکن می‌دانستیم. تبریزی روی زمین و هوا به خوبی از فرصت‌ها استفاده می‌کند و از آن دست مهاجمانی است که می‌تواند خودش برای خودش موقعیت ایجاد کند.

 

علی علیپور

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

خیریت جدایی طارمی پس از یک فصل پرحاشیه و پردردسر برای پرسپولیس بدون شک اوج‌گیری علی علیپور در ترکیب این تیم و تبدیل شدنش به مهاجم اول لیگ برتر و آقای گل فوتبال ایران است. در شرایطی که همه فکر می‌کردند در نبود طارمی پرسپولیس به مشکل می‌خورد ولی علیپور به خوبی جای او را پر کرد و خودش را به صدر جدول گلزنان رساند و با اختلافی فاحش خیلی زودتر از پایان فصل،‌ آقای گلی خودش را مسجل کرد و حالا در انتظار چراغ سبز کی‌روش برای سفر به روسیه است.

 

لوسیانو پریرا

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

تنها نماینده تیم‌هایی که در جمع 4 تیم بالای جدول نیستند و البته تنها بازیکن خارجی این فهرست، مهاجم برزیلی صنعت نفت است که مثل چند فصل اخیر حضورش در ایران و شاید بهتر از فصل‌های قبل عمل کرده است و به خوبی خودش را به عنوان یک مهاجم فرصت طلب و تمام کننده نشان داده است. پریرا یک گل کمتر از تبریزی و 7 گل کمتر از علیپور به ثمر رسانده و تفاوتش با این دو نفر این است که در تیم هشتم جدول بازی می‌کرده است.

 

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

تیم منتخب فصل هفدهم لیگ برتر

سرمربی فصل قائدتاً کسی باشد که تیم قهرمان را هدایت کرده است مگر اینکه کار خاصی در تیم‌های پایین‌تر انجام شده باشد ولی انتخاب برانکو صرفاً به خاطر قهرمان کردن پرسپولیس نیست. سرخپوشان فصل سختی پشت‌سر گذاشتند و انواع و اقسام حواشی و مشکلات ریز و درشت که می‌توانست شیرازه تیم را از هم بپاشد را تجربه کردند ولی مدیریت برانکو اجازه نداد این مسائل تاثیر زیادی روی روند حرکتی تیمش بگذارد و یک قهرمانی مقتدرانه دیگر را هم در فوتبال ایران تجربه کرد.

 

سایر نفرات:

رشید مظاهری، شجاع خلیل‌زاده، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد فخرالدینی، سرور جپاروف، محمدرضا حسینی، فرشید اسماعیلی و وحید امیری هم نفراتی هستند که می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز