خبرگزاری کار ایران

اورسجی: اتوبوس فنی کبدی در گرگان چپ کرد/ هدف گذاری ما طلای بازی‌های جاکارتا است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۷۹۷

رئیس فدارسیون کبدی گفت: پاکستان و هند هم در صدر رقبای ایران هستند اما هدف و برنامه ریزی ما کسب مدال طلا در بخش زنان و مردان در جاکارتا است.

به گزارش ایلنا، عباس اورسجی در نشست خبری مشترک دبیر کل کنفدراسیون کبدی آسیا و رئیس فدراسیون کبدی ایران که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: 6 استراتژی داریم و در آن مسیر گام برداشتیم و با تیم توانمندی که داریم کار را شروع کردیم. به تمام استان‌ها نامه ارسال کردیم تا توانمندی‌ها و علاقه خود را در کمیته‌های تخصصی اعلام کنند و با برون سپاری کارها را با عدالت پیش ببریم.

او ادامه داد: لیگ‌های مردان و زنان با کیفیت مناسب به پایان رسید. بلافاصله بعد از لیگ اردوی بانوان در دو قسمت جوانان و بزرگسالان آغاز شد. اردوی تیم ملی زنان دو بخش است و با توجه به اینکه اردو در مشهد برگزار شده تیم با نام کاروان امام رضا آغاز به کار کرد. پس از انتخاب کمیته فنی، انتخاب بازیکنان در دستور کار است. شایلا جین برای هدایت تیم ملی بانوان انتخاب شد و به ایران آمد و مسابقات دهه فجر را در خرمشهر برپا می‌کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص بازگشت شایلا جین به سرمربیگیری تیم ملی کبدی بانوان گفت: با توجه به شناخت نقاط ضعف و قوت از کبدی اعتقادی به حضور مربی هندی در ایران ندارم. هندوستان تنها رقیب سرسخت ماست و احساس می‌کنم نباید از این کشور مربی انتخاب کنیم. هندی‌ها برای مباحث پایه و آموزشی خوب هستند ولی برای کوچ نه. از مربی هندی در رده مردان استفاده نمی‌کنیم.

اورسجی افزود: برای بازی‌های آسیایی جاکارتا فرصت کافی نداریم تا مربی داخلی تربیت کنیم. تا‌کنون در تربیت مربی داخلی ضعیف عمل کردیم و بابد در این بخش کار کنیم. تقویت دانش، نحوه به کار گیری مربی از بازیکنان و مسائل روانشناسی مباحثی است که باید روی مربیان کار شود. متاسفانه در بخش بانوان دست‌مان بسته بود و مجبور شدیم از مربی هندی استفاده کنیم. شایلا جین معتقد بود مجالی به او داده نشده تا روی ایران کار کند و توجه به دانش وی نشد و بازخوردی هم که از بازیکنان گرفتیم گویای همین مطلب بود.جین خواست تا دوباره به او فرصت بدهیم و ما هم به وی اعتماد کردیم.

عباس اورسجی در خصوص دستاوردهای حضور سرور، دبیر کل کنفدراسیون کبدی آسیا، گفت: حضور سرور بعد از انتخابات به خاطر حمایت از این رشته است. وی نقش اصلی را در توسعه کبدی در آسیا و جهان داشته و پیگیر المپیکی شدن این رشته است. می‌خواهیم میزبانی بین المللی بگیریم و کرسی جهانی کسب کنیم. وی پیش از این بارها در این مورد به ایران کمک کرده است. ما کرسی‌های خوبی داریم ولی به دنبال ارتقا و افزایش آن هستیم و خبرهای خوبی در راه است.

وی در خصوص شرایط برگزاری مسابقات دهه فجر عنوان کرد: 2 تا 5 اسفند دومین دوره مسابقات جام فجر را در آبادان برپا می‌کنیم و عراق و گرجستان و آذربایجان به عنوان نمایندگان خارجی و 3 تیم از ایران حضور دارند. تیم منطقه آزاد اروند، تیم ملی ب و تیم مناطق آزاد کشور نیز نماینده ایران هستند. وقتی بازیکن 50 تا 350 میلیون تومان در هند گرفته به نوعی اشباع شده و بعلاوه با سختی لیگ هند هم نمی‌توان توقع بیشتری از او در تورنمنتی همانند مسابقات گرگان داشت. من معتقدم در مباحث مدیریتی زمان برگزاری این مسابقات اشتباه بود.

اورسجی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص برگزاری اردو با تیم هند و از دست رفتن فرصت دیدار با تیم هند در مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های من اتفاقاتی است که در گرگان رخ داد. از نظر من اتوبوس تیم ملی کبدی ایران در گرگان چپ کرد و ما نمی‌توانیم از کلمه نتیجه برای تیم ایران در این مسابقات استفاده کنیم. تیم کره جنوبی پیشرفت زیادی داشته و دیدی که برابر تیم مردان و بانوان ما چه نتایجی کسب کردند. پاکستان و هند هم در صدر رقبای ایران هستند اما هدف و برنامه ریزی ما کسب مدال طلا در بخش زنان و مردان در جاکارتا است.

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص شرایط مالی فدراسیون و دریافت بودجه در سال 96 تصریح کرد: با 400 میلیون تومان بدهی فدراسیون را تحویل گرفتیم که بخشی از آن به مسابقات گرگان و بلیط هواپیما و خرید البسه بر می‌گردد. البته ما نمی‌خواهیم به گذشته نگاه کنیم و به خاطر بودجه برنامه‌ها را به تاخیر بیندازیم. تا کنون 56 درصد از بودجه فدراسیون واریز شده و شاید تا پایان سال به 65 درصد برسد. سال گذشته 67 درصد بودجه فدراسبون پرداخت شده و اگر امسال هم همین میزان پرداخت شود بارقه های امید زیادی برای اجرای برنامه‌ها داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز