خبرگزاری کار ایران

سفر منچستر به ویمبلی برای بازی با تاتنهام / پایان سخت یک ماه فوق‌العاده

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۰۶

ژانویه ماه فوق‌العاده‌ای برای منچستریونایتد بود، هر پنج بازی‌شان را بردند، 12 گل زدند و گلی نخوردند.

به گزارش ایلنا، جذب الکسیس سانچس را هم اضافه کنید که در بازی جمعه شب با یئوویل تاون شروعی عالی با تیم جدیدش داشت. این شیلیایی 168 سانتیمتری در کنار آنخل گومس 17 ساله و 160 سانتیمتری که نخستین بازی‌اش را برای شیاطین سرخ انجام داد، آن نگرش غلط را که ژوزه مورینیو به بازیکنان درشت هیکل و قوی علاقه دارد، از بین برد. مربی یونایتد عادت دارد که اشتباهات دیگران را به آنها گوشزد کند.

مورینیو که به سنت باشگاه در استفاده از بازیکنان خودپرورده پایبند بوده، قراردادش را چند روز قبل تمدید کرد. این به علاوه عملکرد خوب در زمین و ممانعت از رفتن سانچس به منچسترسیتی همه آن چیزهایی بود که منچستریونایتد بعد از ناکامی‌های دسامبر لازم داشت؛ در ماه آخر سال 2017، یونایتد در شهرآورد منچستر شکست خورد، در دفاع از عنوان قهرمانی جام اتحادیه ناکام بود و حذف شد ضمن اینکه سه تساوی پشت سر هم در لیگ داشت.

جدایی هنریک مخیتاریان و رفتنش به آرسنال را بخصوص با توجه به افتی که داشت، نباید منفی تلقی کرد مثل جدایی محتمل دیگر خرید تابستان 2016، زلاتان ابراهیموویچ که بعید است ضربه‌ای به حرکت رو به جلوی باشگاه وارد کند. این سوئدی فصل قبل موفق بود و 28 گل زد - تمام کنندگی او جذابترین نکته نیمه اول فصل 2017-2016 درباره منچستریونایتد بود در مدتی که پل پوگبا خودش را با شرایط تیم جدید منطبق می‌کرد- اما تیم‌های طراز اول روی یک بازیکن 36 ساله برنامه‌ریزی خاصی نمی‌کنند.

خبرهای مثبت دیگری هم بود. لیورپول دو بازی‌ آخرش برابر تیم‌های نه چندان موفق سوانزی و وست برومویچ را باخت که لبخندی را بر لبان هواداران نشاند، افت اخیر چلسی راضی کننده بوده، آرسنال حالا با 11 امتیاز اختلاف پشت سر یونایتد است ضمن اینکه بهترین بازیکنش را فروخته و از جام حذفی هم کنار رفته. یک دقیقه منچسترسیتی را فراموش کنید، این تیم بهترین تیم انگلیس است و همه چیز برایش رو به راه است حتی اگر روند شکست‌ناپذیری‌اش در آنفیلد به پایان رسیده باشد. مهم این است که منچستریونایتد قویتر و بهتر شود تا با بهترین تیم‌ها رقابت کند حتی شاید این فصل در لیگ قهرمانان و جام حذفی.

یک رقیب دیگر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان هست: تاتنهام، حریف امشب یونایتد. این سخت‌ترین آزمون منچستریونایتد در آخرین روز نخستین ماه سال 2018 است؛ منچستریونایتد در پنج بازی آخرش در زمین تاتنهام پیروز نشده از سال 2012. یونایتد در سه سفر اخیرش به وایت‌هارت‌لین تیم دوم زمین بوده و شاگردان موریسیو پوچتینو در هر یک از این فصل‌ها بالاتر قرار گرفته‌اند اما یونایتد بعد از 24 بازی از فصل 2018-2017 هشت امتیاز بیشتر از تاتنهام دارد که به تنهایی پیشرفت تیم زیر نظر مورینیو را ثابت می‌کند و اینکه باید درباره عملکرد او و تیمش نیمه پر لیوان را دید. منچستریونایتد امشب برای نخستین بار یک بازی لیگ را در ورزشگاه ویمبلی انجام می‌دهد و در این استادیوم 90 هزار نفری تنها کمی بیش از سه هزار نفر ظرفیت تماشاچی به تیم میهمان داده می‌شود. میزان مشارکت هواداران هیچ تیمی به اندازه تاتنهام نوسان نداشته اما هیچ تیمی هم خانه موقتی به این بزرگی نداشته. بیشترین جمعیت تاتنهام به پیروزی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید مربوط می‌شود که 83782 نفر هوادار تیم لندنی آن را از نزدیک دیدند. بعد از بازی بارسلونا با رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا که 89514 نفر آن را از درون ورزشگاه تماشا کردند، بازی تاتنهام-رئال پرتماشاگرترین بازی این فصل فوتبال جهان بوده. از آن طرف، بازی اسپرز با وستهم در جام اتحادیه فقط 36168 نفر را به ویمبلی آورد. ورزشگاه همیشگی تاتنهام در حال بازسازی است و بعد از اولدترافورد دومین استادیوم باشگاهی بزرگ انگلیس محسوب می‌شود اما ممکن است امشب از رکورد بازی با لیورپول عبور کنند که 80827 نفر آن را دیدند و حتی ممکن است از رکورد همیشگی لیگ انگلیس یعنی 83260 نفر در بازی منچسترسیتی با استوک در سال 1934 هم عبور کنند.

سه بازی پرتماشاگر تاریخ منچستریونایتد هم در زمین مین‌رود منچسترسیتی بود در سال‌های 1948 و 1949 که اولدترافورد بعد از بمباران جنگ جهانی دوم در حال بازسازی بود. دو تا از آن بازی‌ها که بیش از 80 هزار تماشاچی داشت، در جام حذفی بود، جامی که آن موقع اهمیت زیادی داشت و حالا هم دارد هم برای هواداران و هم مورینیو.

منچستریونایتد در دور پنجم در زمین بیرمنگام یا هادرزفیلد بازی می‌کند و بر اساس قوانین، تیم میهمان در جام حذفی سهمیه ظرفیت بیشتری نسبت به لیگ برتر دارد. هادرزفیلد در این فصل منچستریونایتد را شکست داده و سفر به ورزشگاه سنت اندرو در بیرمنگام مثل بازی‌های پرهیجان دهه 80 دو تیم است، هر کدام که باشند، بازیکنان منچستریونایتد آماده هستند.

منبع: ساکرنت / اندی میتن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز