خبرگزاری کار ایران

اولیایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

دو فرضیه درباره استعفای وزیر ورزش

مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است عدم همراهی بدنه وزارتخانه با وزیر یکی از دلایل ناکارآمدی و موفق نبودن محمود گودرزی بود.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص استعفای وزیر ورزش و جوانان گفت: از نظر من دو فرضیه برای این استعفا وجود دارد یا استعفا سیاسی است و سیاست و اختلافات درون دولت باعث شده که گودرزی استعفا دهد که من در این مسئله صاحب‌نظر نیستم. فرضیه دوم اینکه ارزشیابی عملکرد ایشان باعث شده دولت از وی بخواهد استعفا دهد. گودرزی زحمات زیادی کشید اما نتوانست کار کند و عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد.

وی ادامه داد: ذهنیت‌ها از ورود ایشان به وزارت‌خانه ورزش اشتباه بود. نهایت کار ایشان ستادی بود و تخصصی در مدیریت ورزشی نداشت. از سوی دیگر عدم همراهی بدنه وزارت‌خانه با شخص گودرزی نیز به وی اجازه نمی‌داد در مدیریت خود خوب عمل کند. این دوران، ضعیف‌ترین دوران ورزش بود. گودرزی عملکرد منفی نداشت اما عملکرد مثبتی هم نداشت و نتوانست تغییری به وجود بیاورد. او فقط وزارت‌خانه را اداره کرد.

اولیایی افزود: گودرزی نه تنها بن‌بست‌های ایجاد شده را از بین نبرد بلکه کماکان آن بن‌بست‌ها به قوت خود باقی ماند و بن‌بست‌های جدید نیز به وجود آمد. عدم تعیین تکلیف تیم‌ها،  عدم تعیین تکلیف بخش خصوصی در ورزش دو موردی بود که جای کار داشت اما در این سی و پنج ماه اتفاقی نیفتاد.

مدیرعامل اسبق استقلال با بیان اینکه خصوصی‌سازی در دنیای توسعه‌یافته عامل پیشرفت است، افزود: باید راهی باز می‌شد که بخش خصوصی وارد شود و نقش داشته باشد. گودرزی به فکر استفاده از این بخش برای ورزش نبود یا اگر هم بود موفق نبود.

وی ادامه داد: به او خسته نباشید می‌گویم. امیدواریم دولت تدبیر و امید ملاکش ارزیابی عملکرد ورزش و جوانان بوده باشد. جدول ارزشیابی عملکرد تشکیل دهند و کارهای انجام شده و نشده را بررسی کنند.

اولیایی تصریح کرد: برای استقلال و پرسپولیس هیچ تغییر خاصی اتفاق نیفتاده، کماکان این دو تیم به بیراهه می‌روند. بدهکاری‌ها هم افزوده خواهد شد.  فقط وزارت ورزش نیست که به این دو تیم کمک می‌کند. بخش‌های دیگر هم هستند که کمک می‌کنند. بخش خصوصی باید وارد شود. همانطور که در تمام تیم‌های دنیا و فوتبال حرفه‌ای این اتفاق می‌افتد. پول باید از جای دیگر به این دو باشگاه تزریق شود.

وی تاکید کرد: ما اصلاح مسیر نکردیم. توقع‌مان از گودرزی اصلاح مسیر بود. در مورد او سه نکته وجود دارد، یا خواست نتوانست یا خواست نگذاشتند یا نخواست. و به نظر من، گودرزی این اواخر خواست اما نگذاشتند.

 

کد خبر : ۴۲۰۶۲۹