خبرگزاری کار ایران

چرخابی:‌ کی‌روش سه شیوه را در فوتبال ایران احیا کرد

کارشناس فوتبال ایران معتقد است کی‌روش سه شیوه را در فوتبال ایران احیا کرده است.

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی ایران و کره‌جنوبی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: جدول رده‌بندی این گروه نشان می‌دهد این دو تیم برای صعود به عنوان تیم اول یا دوم می‌جنگند. جدول تا اینجا چنین چیزی را نشان می‌دهد اما ممکن است در ادامه اتفاقات دیگر رقمی بخورد.

وی ادامه داد:‌ من بازی کره‌جنوبی مقابل سوریه را دیدم. کره یک تیم کاملا هجومی و با سبک و سیاق تیم ملی آلمان است چرا که یک مربی آلمانی هم دارد. تاکتیک آنها استفاده از پاس‌های کوتاه، حفظ توپ و بازی‌سازی از زمین خودشان است. کره‌ای‌ها به هیچ وجه ضد فوتبال بازی نمی‌کنند.

مربی اسبق باشگاه سپاهان در خصوص تیم ملی ایران گفت:‌ کی‌روش سه مسئله را در فوتبال ایران احیا کرد و بی‌انصافی است دستاوردهای او را برای فوتبال ایران نادیده بگیریم. یک:‌ تیم ملی ایران کاملا فاصله بین خطوط بازیکنان را رعایت می‌کند. دو:‌ دوندگی بازیکنان‌مان بسیار زیاد شده است. به طوری که مهدی طارمی در بازی با ازبکستان بارها به زمین خودمان آمد و در کار‌های دفاعی شرکت کرد. سه: استفاده مناسب از شروع مجددها و ضربات ایستگاهی که این تاکتیک بلای جان تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی است.

چرخابی در پایان گفت:‌ پیش‌بینی نتیجه بازی بسیار سخت است. کره‌جنوبی سبک خاص خودش را دارد و تاکتیک دو تیم ایران و کره‌جنوبی نوید بخش یک بازی زیبا و جذاب را نشان می‌دهد.

 

کد خبر : ۴۱۸۱۶۰