خبرگزاری کار ایران

احمدی: شیطنت‌ سعودی‌ها قابل پیش‌بینی بود/ مانند برخی‌ها به دنبال تحریف و جعل تاریخ نیستیم

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: شیطنت‌ سعودی‌ها قابل پیش‌بینی بود.

عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد فوت ورزشکار پارالمپیکی کشورمان گفت: متاسفانه اتفاق ناگواری برای ورزش ایران افتاد که فضای ورزش ایران ملتهب کرد. امیدوارم خداوند به خانواده این جانباز و ورزشکار کشورمان صبر دهد.

وی ادامه داد: مطمئنا وزارت ورزش و جوانان با همکاری کمیته ملی پارالمپیک مراسمی را که شایسته و بایسته این ورزشکار و جانباز کشورمان باشد برگزار خواهد کرد. پیگیر این موضوع هستیم و زمانی که کاروان منا از پارالمپیک ریو برگردد مراسم را برگزار خواهیم کرد.

گفته می‌شود سعودی‌ها به درج نام خلیج‌ فارس روی لباس اعضای کاروان پارالمپیک ایران معترض شده‌اند، موضع وزارت ورزش در این‌باره چیست؟ احمدی در پاسخ به این سوال گفت:  این شیطنت‌ها قابل‌‍ پیش‌بینی بود. در ریو با رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک دیدار کردیم که در آن دیدار هیچ صحبتی از این مسائل نشد. رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در آن دیدار از فعالیت‌های کمیته ملی پارالمپیک ایران ابراز رضایت کرد . از او دعوت کردیم تا به ایران بیاید و از نزدیک شاهد فعالیت‌های کمیته ملی پارالمپیک ایران باشد. او از اینکه ایران توانسته کمیته ملی پارالمپیک را مستقل کند بسیار خوشحا ل بود.

وی ادامه داد:  به اعتقاد من این بحث‌ها رسانه‌ای و سیاسی است که از کشوری مثل عربستان هم انتظارش را داشتیم که وارد این بازی‌ها شود. این بحث‌ها هیچ تاثیری در ورزشکاران پارالمپیکی و مسئولان پارالمپیک نخواهد داشت. به نظر من ما نباید برای این فضاسازی‌ها ارزشی قائل شویم. آنچه که در پارالمپیک انجام شده است کاملا منطبق بر واقعیت‌های تاریخی است و ما هم برخلاف دیگران به دنبال هیچ تحریف و جعلی نیستیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در مورد عدم استقبال مسئولان وزارت ورزش از ورزشکاران پارالمپیکی که بامداد شنبه وارد تهران شدند، ‌گفت:‌ متاسفانه یک ناهماهنگی در این رابطه به وجود آمده بود و همین ناهماهنگی باعث شد که از مسئولان وزارت ورزش کسی در فرودگاه حضور پیدا نکند. همانطور که دکتر گودرزی گفتند حتما از سیامند رحمان، ساره  جوانمردی و باقی ورزشکارانی که بامداد شنبه وارد تهران شدند دلجویی خواهد شد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد:  برای باقی ورزشکاران اما حتما استقبال خوبی انجام خواهد شد و خود وزیر هم حضور خواهد داشت. ورزشکاران المپیکی خودشان می‌دانند که فعالیت‌هایش، افتخارآفرینی‌هایشان بسیار مورد توجه وزارت ورزش است و بارها وزیر ورزش و معاونانش در مراسم‌ مختلف پارالمپیکی‌ها حضور داشته‌اند.

احمدی در پایان در مورد اینکه چه زمانی از پارالمپیکی‌ها تقدیر خواهد شد،‌گفت: طبق روال بعد از اینکه کاروان منا به ایران بازگشت طی یک مراسم با حضور مقامات رسمی از پارالمپیکی و المپیکی‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

کد خبر : ۴۱۱۷۸۴