خبرگزاری کار ایران

برزگر: قاسمی با شایستگی به مدال نقره رسید/امیدواریم یک مدال دیگر کسب کنیم

برزگر می‌گوید: در رقابت بین هادی و قاسمی همه فکر می‌کردند که هادی می‌تواند حریف خود را مغلوب کند، ولی کمیل برای رسیدن به دوبنده تیم ملی جنگید و به المپیک رفت.

منصور برزگر، عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران در خصوص کسب مدال نقره توسط  کمیل قاسمی نماینده سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: کسب مدال توسط کمیل قاسمی پیش‌بینی می‌شد. او بعد از دیدار انتخابی تمرینات خود را با جدیت پیگیری کرد و آنچه ما از او در رقابت‌های المپیک دیدیم نشان از آمادگی کامل او داشت. کمیل در گروه سختی قرار داشت و با کشتی‌های سخت توانست به فینال برسد.

او ادامه می‌دهد: حریف ترک کمیل قاسمی یکی از کشتی‌گیران قدرتمند محسوب می‌شود. کشتی‌های او در قواره یک قهرمان المپیک بود. کادر فنی برای کشتی فینال قاسمی برنامه ریزی خوبی انجام داد. نباید از کشتی قدرتمند نماینده ایران به راحتی گذشت. کشتی‌گیر ترک حتی نتوانست به پاهای قاسمی برسد. کمیل اگر کمی خوش شانس بود می‌توانست دومین مدال طلای ایران را به دست آورد. او در گروهی حضور داشت که کشتی گیر روس از دور رقابت‌ها حذف شد.

عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد در مورد انتخابی وزن 125- کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان می‌کند: هر یک از دونفری که برنده رقابت انتخابی می‌شدند می‌توانستند نماینده شایسته ایران در المپیک باشند. در رقابت بین هادی و قاسمی همه فکر می‌کردند که هادی می‌تواند حریف خود را مغلوب کند، ولی کمیل برای رسیدن به دوبنده تیم ملی جنگید و به المپیک رفت و حالا با مدال نقره به کشور برمی‌گردد.

برزگر به نتایج کشتی‌گیران ایران در رقابت‌های المپیک اشاره می‌کند و می‌گوید: تیم ملی با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز در رده دوم تیمی قرار دارد. امروز ما دو نماینده شایسته داریم. رضا یزدانی و  میثم نصیری می‌توانند برای ایران مدال کسب کنند. یزدانی برای رسیدن به المپیک خیلی زحمت کشید و برای کسب مدال انگیزه بالایی دارد. نصیری هم کشتی‌گیر جوانی است که می‌توان از او انتظار مدال داشت.

 

کد خبر : ۴۰۲۸۴۳