خبرگزاری کار ایران

عنایت: هدف کلاس‌های توجیهی، بالا بردن سطح آگاهی ناظران است

رئیس دپارتمان داوری گفت: هدف اصلی برگزاری کلاس توجیهی ناظران فوتسال بالا بردن سطح آگاهی و میزان دانش ناظران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسعود عنایت در حاشیه برگزاری کلاس توجیهی ناظران فوتسال گفت: کلاس توجیهی ناظران داوری فوتسال پیش از شروع فصل را جهت هماهنگ‌سازی و ارتقا سطح هرچه بیشتر ناظران برگزار کردیم. طی چند سال گذشته این برای اولین بار است که برای ناظران فوتسال این دوره یک روزه را برگزار می‌کنیم. این کلاس با حمایت فدراسیون فوتبال و با حضور مدرس خوبی مانند سید صدرالدین موسوی که مدرس فیفا و AFC است، برگزار شد که البته باید از وی به جهت حضورش در این کلاس تشکر کنم.

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت داوری در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی منوط به توجه ناظران است. به هر حال برگزاری چنین دوره‌هایی باعث تعامل هرچه بیشتر بین داوران و ناظران بازی‌ها می شود تا به وسیله آن وظایف‌شان را در کنار هم و به درستی انجام دهند. در این دوره یک روزه دو بار از ناظران تست آنالیز صحنه‌ها گرفته می‌شود. در واقع هدف اصلی این دوره بالا بردن سطح آگاهی و میزان دانش ناظران است.

رئیس دپارتمان داوری درخصوص برگزاری کلاس توجیهی برای داوران فوتسال گفت: هفته آینده یک دوره چهار روزه برای داوران فوتسال در نظر گرفته‌ایم. این کلاس از 19 تا 22 تیرماه در آکادمی ملی فوتبال با حضور 65 داور فعال کشور برگزار می‌شود. علیرضا رجبی و علیرضا سهرابی را به عنوان مدرسین این دوره انتخاب کرده‌ایم. علیرضا سهرابی سابقه حضور در دو جام جهانی فوتسال را در کارنامه خود دارد و داوران می‌توانند از تجربیات وی در این کلاس بهره مند شوند.

عنایت تصریح کرد: دلیل اینکه امسال از داوران بیشتری در این کلاس دعوت کردیم، به خاطر این است که تست‌های آمادگی جسمانی داوران فوتسال نسبت به سال‌های گذشته سخت تر از قبل شده است و احتمال ریزش آنهاست و اگر نتوانستند قبول شوند به اندازه کافی داور در لیگ برتر فوتسال داشته باشیم. اگر داوری در این آزمون ها قبول نشد، از آنها در نیم فصل لیگ برتر فوتسال تست مجدد گرفته خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت داوری فوتسال گفت: فصل گذشته عملکرد داوری بسیار بهتر از دوره های پیشین بود و با برگزاری کلاس توجیهی پیشرفت قابل توجهی هم داشته باشند. کمیته و دپارتمان داوری همه تلاش خود را برای رفع مشکلات داوری انجام خواهد داد و امیدوارم ثمره برگزاری این دوره‌ها باعث شود تا قضاوت خوبی از داوران در این فصل را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در رقابت‌های جام جهانی 2016 فوتسال یک نماینده از کمیته داوران داریم. وحید عرض‌پیما برای اولین بار تجربه قضاوت در  جام جهانی فوتسال را پیدا می‌کند. وی به خوبی توانست تست‌های آمادگی جسمانی فیفا را پشت سر بگذارد. همچنین عرض‌‌پیما مدرس آمادگی جسمانی است و فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باید برای پیشرفت داوران برنامه‌ریزی کنند، تا شاهد حضور بیشتر داوران ایرانی در عرصه بین‌المللی باشیم.

رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: با توجه به بازنشسته شدن علیرضا سهرابی در سال جاری و حضور 4 داور بین‌المللی فوتسال (محمود نصیرلو، وحید عرض‌پیما، اسماعیل کمربسته و علیرضا سهرابی) باید یک داور را برای سال آینده جایگزین سهرابی کنیم. برهمین اساس شهریور ماه از کاندیداهای واجد شرایط تست گرفته می‌شود و بهترین آنها جایگزین سهرابی خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۸۶۹۷۹