خبرگزاری کار ایران

داورزنی: تیم ملی والیبال می‌تواند نگین انگشتری کاروان ایران در المپیک ریو باشد

رییس فدراسیون والیبال گفت: شرایط والیبال ایران به گونه‌ای شده که مردم انتظار دارند برابر تیم‌های قدرتمند هم شکست نخوریم. من مطمئنم که با صعود به المپیک والیبال ایران نگین انگشتری کاروان می‌شود.

به گزارش ایلنا، رییس فدراسیون والیبال در حاشیه حضور کیومرث هاشمی ، رییس کمیته ملی المپیک در تمرین امروز تیم ‌ملی والیبال، گفت: باید از حمایت مجموعه مسئولان ورزش کشور که همیشه پشتیبان ما بوده اند تشکر کنم. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همیشه این دغدغه‌ را داشته اند که تیم ‌ملی والیبال در مسیر آماده سازی خود مشکلی نداشته باشد و ما به همین دلیل توانستیم با بر‌نامه‌ریزی که انجام می‌دهیم دغدغه‌ و مشکلات موجود را از بازیکنان‌مان دور کنیم و شرایط خوبی را برای والیبال ایران رقم بزنیم.

داورزنی ا‌دا‌مه‌ داد: این که دوستان ما توجه زیادی به والیبال دارند و پیگیر تمرینات هستند و از اردوهای تیم ‌ملی بازدید به عمل می آورند خودش پشتوانه بزرگی است.

رییس فدراسیون والیبال با بیان این که این رشته تنها رشته تیمی است که شانس کسب سهمیه المپیک را دارد، اظها‌ر کرد: با توجه به این که والیبال تنها رشته تیمی است که شانس کسب سهمیه المپیک دارد وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک توجه زیادی به آن دارند تا رویای حضور در المپیک بعد از حدود 50 سال به واقعیت بپیوندد. مجموعه این فدراسیون نیز مسیری را طی کرده است که باعث شده مردم هم توقع زیادی از والیبال داشته باشند و ما هم تلاش کرده‌ایم که با بر‌نامه‌ریزی های خودمان انتظارات را برآورده کنیم. انتظارات در حال‌ حاضر به شکلی شده است که جامعه انتظار دارد ما برابر تیم‌های قدرتمند هم شکست نخوریم.

داورزنی در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: در خصوص آماده سازی هم باید بگویم که ما نه تنها 100 درصد ،‌ بلکه 200 درصد آماده هستیم و تلاش کادرفنی هم این است که این آمادگی را تا زمان آغاز ر‌قا‌بت‌های انتخابی حفظ کند. تیم ‌ملی نوزدهم اردیبهشت ماه به فرانسه می رود و در مدت یک هفته‌ دو بازی تدارکاتی با این کشور انجام می دهد. هشت روز زودتر نیز به ژاپن می رویم و با لهستان بازی می‌کنیم. برای من انجام این بازی‌ها و کسب آمادگی 100 درصدی اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم با خیال راحت به ژاپن برویم.

او با بیان این که تلاش می کند تیم ‌ملی از نظر مدت زمان پرواز به ژاپن با کمترین دشواری روبرو باشد، خاطر‌ نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم مسیر پروازی بچه‌ها به شکلی باشد که با خیال راحت به این ر‌قا‌بت‌ها بروند، مخصوصا این که بازیکنان ما قدهای بالای یک متر و 90 دارند و در پروازهای طولانی مدت امکان دارد اذیت شوند. با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان این موضوع را حل می‌کنیم و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی از این بابت وجود داشته باشد. فقط از مردم می‌خواهم که بازیکنان را دعا کنند که بدون مصدومیت و در سلامت کامل راهی مسابقات شوند. اگر ما بتوانیم سه بازی نخست خودمان را به سلامت بگذرانیم تا اندازه زیادی می‌توانیم بلیت سفر به برزیل را قطعی کنیم.

او در پایان گفت: والیبال ایران در حال‌ حاضر از شرایط خوبی برخوردار است و فکر می‌کنم با کسب سهمیه المپیک این رشته می‌تواند نگین انگشتری کاروان ایران در المپیک ریو باشد.

 

کد خبر : ۳۶۰۹۶۸