خبرگزاری کار ایران

با اعلام فیفا؛

اینفانتینو 3 سال رییس فیفا خواهد بود

سایت فیفا شک و شبهاتی را که درباره مدت ریاست جدید این سازمان وجود داشت، برطرف و مدت زمان ریاست رئیس جدید این سازمان را سه ساله اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در کنگره فوق‌العاده فیفا که امروز (جمعه) در مقر فدراسیون جهانی فوتبال در شهر زوریخ برگزار شد، جیانی اینفانتینو، دبیرکل پیشین یوفا به عنوان رئیس جدید نهاد حاکم بر دنیای فوتبال و نهمین رئیس تاریخ فیفا معرفی شد.

برخلاف دوره‌های قبلی که به هر یک از رؤسای فیفا برای پیاده‌سازی برنامه‌هایش چهار سال زمان داده می‌شد، اینفانتینو سه سال یعنی تا سال 2019 زمان خواهد داشت تا برنامه‌های اصلاحات خود در فیفا را پیاده کند.

انتخابات ریاست فیفا 9 ماه پیش برگزار و سپ بلاتر در آن انتخابات در رقابت با شاهزاده بن علی آل حسین پیروز شد، اما به دنبال فشارهای سنگینی که به خاطر فساد‌های مالی و مدیریتی صورت گرفته در فیفا وجود داشت، بلاتر مجبور به استعفا از سمت خود و پس از‌ آن هم به هشت سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم شد که البته مجازات او به شش سال کاهش پیدا کرد.

به این ترتیب یک سال از زمان چهار ساله نهمین دوره ریاست فیفا در کش و قوس برکناری بلاتر سپری شد و حالا اینفانتینو سه سال زمان دارد تا طبق وعده خودش اعتبار فدراسیون جهانی فوتبال را احیا کند.

 

کد خبر : ۳۵۰۷۸۰