خبرگزاری کار ایران

مصطفی قنبرپور در گفت‌وگو با ایلنا:

پرسپولیس فوتبال متفاوتی بازی می‌کند/ خط قرمز برانکو انضباط است

مربی پرسپولیس گفت: رضایت پیشکسوتان از بازی پرسپولیس موجب می‌شود تا انرژی خوبی به تیم تزریق شود.

مصطفی قنبرپور، مربی تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد پیروزی روز گذشته این تیم در برابر فولاد گفت: بازی بسیار خوب و تهاجمی را از پرسپولیس شاهد بودیم. بازیکنان تا دقیقه آخر تلاش کردند و فوتبال خوبی را ارئه دادند. با همه احترامی که برای فولاد قائل هستم باید بگویم که ما تیم کاملاً برتر زمین بودیم و اگر توپ‌های ما گل می‌شد با اختلاف 4 گل بازی را می‌بردیم. اما دروازه‌بان فولاد روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و با درخششی که داشت چند موقعیت عالی را از ما گرفت. فکر می‌کنم همه دیدند که پرسپولیس چه فوتبال تهاجمی و زیبایی را ارائه می‌دهد که بسیار متفاوت نسبت به گذشته است. خوشحال هستم که این فوتبال با نتیجه نیز همراه بود و توانستیم با یک برد خوب دل هوادارانمان را هم که در حمایت از تیم سنگ تمام گذاشتند شاد کنیم.

وی در ادامه راجع به صحبت اغلب پیشکسوتان پرسپولیس که معتقد هستند این تیم خوب بازی می‌کند اما به دلیل از دست دادن موقعیت‌ها، استرس زیادی به هواداران وارد می‌کند عنوان کرد: خوشحالم که پیشسکسوتان تیم از بازی پرسپولیس رضایت دارند و در صحبت‌هایی که با خود ما هم داشتند، اکثراً از نحوه بازی تیم ابراز رضایت کرده‌اند. این همدل بودن بزرگان باشگاه با بازیکنان باعث تزریق انرژی خوبی به تیم می‌شود. در مورد سخت گل زدن هم دلایل متعددی وجود دارد، تیم‌ها در برابر ما بسته بازی می‌کنند و در بیشتر مواقع این کار را برای بازیکنان سخت می‌کند. البته یک مقدار هیجان بازی هم روی کار اثر گذار است و من موافقم که با از دست رفتن موقعیت‌ها استرس به هواداران منتقل می‌شود. ما باید از فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنیم بیشتر استفاده کنیم چون هم برای تفاضل گل تیم در جدول نیاز به گل‌های بیشتر داریم و هم با بیشتر گل زدن استرس کادرفنی و هواداران از بین می‌رود. در این زمینه هم همیشه تمرینات خوبی را انجام داده‌ایم و آقای برانکو هم خودش تاکید زیادی روی زدن ضربات نهایی بازیکنان دارد و باید در ادامه لیگ دقت بیشتری در این مورد داشته باشیم تا بتوانیم بردهای راحت‌تری را کسب کنیم.

مربی سرخپوشان راجع به خط خوردن احمد نوراللهی از لیست بازیکنان پرسپولیس در بازی دیروز و عصبانیت وی از این اتفاق نیز اظهار داشت: بازی و نتایج خوب پرسپولیس در این فصل چند دلیل دارد. یکی بحث رفاقت میان بچه‌ها است که واقعاً با یکدیگر دوست هستند. دوم بحث نظم و انضباطی است که آقای برانکو روی آن خیلی تاکید دارد و خط قرمز برانکو نظم و انظباط است. مورد دیگر هم این است که پرسپولیس این فصل قائم به فرد نیست. رضا نورمحمدی کاپیتان پرسپولیس است و چندین سال است که در این تیم حضور دارد، اما می‌بینید که با نظر برانکو روی نیمکت می‌نشیند و اعتراضی هم ندارد. این برای این است که تیم اهمیت دارد و نتیجه گرفتن تیم در درجه اول اهمیت قرار دارد. احمد نوراللهی جوان بسیار خوب و با اخلاقی است و از نظر فنی نیز بسیار توانمند است. اما نیمکت‌نشینی او کاملاً فنی بود. برانکو به عنوان نفر اول تیم تشخیص داد که احمد نباید بازی کند و به همین دلیل اسمش از لیست خط خورد. حالا اینکه شما می‌گوید او ناراحت شده است را من نمی‌دانم و درجریان هم نیستم که او چه رفتاری از خود نشان داده است.

قنبرپور در ادامه در مورد بازی هفته آینده پرسپولیس در برابر سایپا و اهمیت این دیدار برای سرخپوشان نیز گفت: همه بازی‌ها برای ما مهم هستند و این بازی هم برای ما یک بازی شش امتیازی است. در بازی رفت برابر سایپا ما بازی خوبی انجام دادیم و تیم برتر زمین بودیم و باید پیروز می‌شدیم که به دلیل برخی اتفاقات و اشتباهات نتیجه را واگذار کردیم. برای این بازی هم طارمی را در اختیار نخواهیم داشت، اما قطعاً نفرات جایگزین او به خوبی جای وی را پر خواهند کرد و مشکلی در این مورد نخواهیم داشت. بازی سختی پیش رو داریم و باید با حفظ تمرکز و با دقت زیاد بازی کنیم و امیدوارم بتوانیم که در این بازی نیز نتیجه لازم را کسب کنیم.

وی همچنین در مورد سفر بازیکنان پرسپولیس به زادگاه مرحوم هادی نوروزی جهت رونمایی از مقبره کاپیتان فقید سرخپوشان اظهار داشت: بازیکنان اغلب شب گذشته به کپورچال رفتند و استثناً امروز به احترام هادی نوروزی عزیز تمرین را تعطیل کردیم. جای هادی واقعاً در تیم ما خالی است. همه ما همیشه به یاد او هستیم. اما درگذشت او مشیت الهی بوده است و باید با آن کنار آمد. روح هادی عزیز شاد.

قنبرپور در پایان گفت: جا دارد از مدیریت کانون هواداران باشگاه تشکر کنم که با مدیریت خوبی که داشتند نظم را در میان تماشاگران تیم حاکم کردند و از هواداران هم برای حمایت خوبی که در این فصل از تیم کرده‌اند تشکر می‌کنم.

 

کد خبر : ۳۴۶۵۵۸