خبرگزاری کار ایران

افتخار حضور فغانی در فینال جام باشگاه‌ها کمتر از صعود تیم ملی به جام جهانی نیست

فنایی: مطمئنم فغانی سربلند بیرون می‌آید

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۹۵۱

پیشکسوت داوری کشورمان گفت: افتخار حضور فغانی در فینال جام باشگاه‌های جهان دست کمی از رفتن تیم ملی به جام جهانی ندارد.

محمد فنایی پیشکسوت و کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور دیدار فینال جام باشگاه های جهان گفت: افتخار بی نظیری نصیب داوری شده است و باید به تمام جامعه فوتبال و مردم ایران تبریک بگویم. همه مردم باید بدانند که فوتبال فقط بازیکنان داخل زمین نیستند و افتخار آفرینی داروان هم جزوی از فوتبال است و داوران هم می توانند برای فوتبال این مملکت افتخارآفرینی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت داوران در داخل کشورمان زیاد مساعد نیست و این قشر حاشیه امنیت خوبی ندارند، شما می بینید که داروان در خارج از ایران چگونه قضاوت می کنند و به چه جایگاهی رسیده اند. همه داورها نیاز به حمایت دارند و چیزی که خیلی برای آن ها مهم است این است که از طرف اهالی فوتبال احترام ببینند. من مطمئن هستم که آقای فغانی از این قضاوت سربلند بیرون می آید و به امید خدا در قدم بعد برای جام جهانی 2018 هم انتخاب خواهد شد.

کمک داور فینال جام جهانی 94 در مورد وضعیت فعلی جامعه داوری و لزوم خودباوری بیشتر در میان داوران شاغل در لیگ برتر اظهار داشت: اشتباهات داوری وجود دارد و من منکر این نیستم که در این فصل این اشتباهات خیلی هم زیاد بوده است. این در بطن داوری در تمام دنیا است. اما اینکه با این شدت از آن ها انتقاد می کنیم بسیار خطرناک است و مطمئن باشید که اگر تا این حد فشار روی دوش داوران نبود، اوضاع از شرایط کنونی بسیار بهتر بود. چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که باید فرهنگ سازی کنیم تا یاد بگیریم که می‌شود به حضور فغانی در فینال جام باشگاه های جهان افتخار کرد. ما که این همه هزینه می کنیم و مربیان بزرگ را به ایران می آوریم تا به جام جهانی برویم، در حالی که هیچ وقت در جام جهانی حرفی برای گفتن نداریم و تنها حضور در این جام برای ما افتخار بزرگی است، باید بدانیم که افتخاراتی این چنینی که داوران کسب می کنند هم چیزی کمتر از حضور تیم ملی در جام جهانی ندارد و اهمیت ویژه ای برای فوتبال ما خواهد داشت. نباید با یک اشتباه به همه داوران با دید منفی نگاه کنیم و و آن ها را متهم به رنگی بودن و جهت دار قضاوت کردن بکنیم. ضمن اینکه داوران هم باید هوشیار باشند و ببینند که می توانند به چه جایگاه مناسبی در فوتبال جهان برسند، داوران ما توانایی های زیادی دارند و قطعاً می توانند که با خودباوری بیشتر به موفقیت‌های بیشتری برسند.

گفتنی است؛ فینال جام باشگاه‌های جهان یکشنبه ساعت 2 بعدازظهر میان دو تیم بارسلونا و ریورپلاته برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز