خبرگزاری کار ایران

چرا مانچینی به داوران ایتالیایی حمله نمی‌کند؟

داستان یک تفاوت بزرگ!

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۶۲۱

مربی حرفه‌ای همچون مانچینی برای 10 نفره شدن تیمش هم برنامه دارد و روی این اتفاقات در تمرینات تیمش کار کرده است.

اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. این جمله را بارها و بارها در فوتبال ایران شنیده ایم اما برخورد مربیان بزرگ و حرفه‌ای با اشتباهات داوری بسیار جالب است و می تواند درسی برای مربیان ما باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیشب و در دیدار اینتر میلان برابر جنوا برای چندمین هفته متوالی داور یکی از بازیکنان اینتر را از بازی اخراج کرد تا تیم روبرتو مانچینی باز هم 10 نفره شود و بازی را با نفرات کامل به پایان نرساند اما مانچینی بازی را برد و دوباره صدر جدول را به دست آورد.

در فوتبال ایران همواره شاهد هستیم که مدیران؛ مربیان و بازیکنان به داوران می تازند و اشتباهات داوری را عامل ناکامی تیم شان می دانند. حتی بارها و بارها عبارت( داور بازی را درآورد) را از زبان اهالی فوتبال شنیده‌ایم و آنها داوران را متهم کرده‌اند که عمدا بازی را به نفع حریف درآورده اند و 3 امتیاز را به رقیب آنها تقدیم کرده اند. البته برخی از اشتباهات داوران ما غیرقابل توجیه است اما چرا مربیان ما از یک مربی کاربلد و حرفه‌ای مثل مانچینی الگوبرداری نمی‌کنند.

نکته جالب اینکه تیم مانچینی در هفته‌های گذشته همواره یک بازیکن اخراجی داشته اما او هرگز بعد از بازی داوران ایتالیایی را متهم نکرده و اعلام نکرده که داور، بازی را به نفع حریف سوت زده است. او بدون پرداختن به حواشی سعی کرده تیمش را درست هدایت کند و بازی را ببرد تا همچنان مدعی اصلی قهرمانی در ایتالیا باشد.

در واقع مربی حرفه‌ای همچون مانچینی برای 10 نفره شدن تیمش هم برنامه دارد و روی این اتفاقات در تمرینات تیمش کار کرده است. مانچینی هرگز دنبال بهانه نمی رود و هیچگاه داور را متهم نمی کند بلکه با در نظر گرفتن تمام نکات از جمله اخراج بازیکنش تدابیر لازم را می اندیشد تا در هنگام 10 نفره شدن تیمش مستاصل نشود و نقش تماشاگر را کنار زمین نداشته باشد. مانچینی برای چنین لحظاتی تاکتیک و استراتژی خاص خودش را دارد و با یک تفکر حرفه ای تیمش را برنده از زمین بیرون می آورد.

در فوتبال ایران اما حکایت کاملا متفاوت است. تمرینات مربیان ایرانی را از نزدیک ببینید تا متوجه شوید اکثر آنها در طول هفته فقط تنیس فوتبال و خرس وسط بازی می کنند و در فوتبال درون تیمی هم تاکتیک خاصی کار نمی شود و خروجی کار آنها را هم در بازی‌ها می بینیم؛ تیم هایی فاقد تاکتیک و استراتژی که باعث شده شاهد بازیهای کسل کننده ای باشیم؛ بازیهایی که تماشاگران را از استادیوم ها فراری داده و برای دیدن استقلال صدرنشین هم بیشتر از 5 هزار نفر به استادیوم نمی آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز