خبرگزاری کار ایران

عربشاهی: تیم ملی منطقی بازی می‌کند

95 درصد مربیان ایرانی جسارت کی‌روش را ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۳۵۴

هافبک سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید قبول کنیم کی‌روش برند بزرگی است و کارنامه درخشانی در فوتبال حرفه‌ای دنیا و اروپا دارد.

ضیا عربشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: قبول کنیم کی‌روش در فوتبال یک برند بزرگ است و کارنامه درخشانی در فوتبال حرفه ای دنیا و اروپا دارد اما متاسفانه مربیان ما به کی روش حمله می‌کنند.

وی افزود: وقتی یک مربی یا بازیکن برند می شود قیمتش هم بالا می رود اما متاسفانه می گوییم چرا کی روش باید اینقدر پول بگیرد؟ چون مربی بزرگی است و پول خوب هم می گیرد. فدراسیون فوتبال در قرارداد کی‌روش یک اشتباه داشته و اگر رئیس فدراسیون یک آدم حرفه ای و فوتبالی بود یک بند به قراردادش اضافه می کرد که حداقل 30 تا مربی ایرانی کنارش باشند و فوتبال را بهتر یاد بگیرند و فوتبال ما پیشرفت کند. بزرگ ترین اشتباه کفاشیان که فوتبالی نبود همین بود و ما از این بابت ضرر می کنیم.

وی ادامه داد: من کار کی روش را قبول دارم چون مقابل هر تیمی با یک شیوه متفاوتی بازی می کند. تیم ما مقابل گوام با 2 مهاجم و مقابل آرژانتین با یک مهاجم به میدان می رود. شاخصه یک مربی باهوش همین است. می گویند کی روش دفاعی بازی می کند اما من می گویم منطقی بازی می کند و با هر تیمی بازی داریم بابرنامه کار می کنیم. از همه مهمتر اینکه کی روش به تیم ما شخصیت داده و همین شخصیت تیمی باعث شده در کارش موفق باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: ما نباید بگوییم چرا فلانی اینقدر پول می گیرد در حالی که در تیم های پایه هزینه نمی کنیم. این ایراد و اشتباه فدراسیون است که در تیم های پایه هزینه نمی کند و ربطی به پول کی‌روش ندارد. فدراسیون وظیفه دارد در تیم های پایه هزینه کند و اگر کارش را درست انجام بدهد بحثی پیش نمی آید. مشکل در مدیریت ما است که آینده نگر نیستند و با برنامه کار نمی کنند.

عربشاهی در پایان گفت: دیدم که مظلومی و استیلی علیه کی روش مصاحبه های تندی انجام داده اند. باید بگویم تیم ملی ما دو مرحله بازی دارد و شما که در تیم ملی بوده اید نباید به آن حمله کنید. چون همیشه در مرحله اول حریفان ضعیف هستند. در دوره قبلی ما به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کردیم و الان هم کی روش بلد است چطور ما را به جام جهانی ببرد. نباید از کنار تیم های ساده به راحتی عبور کرد چون این بازی‌ها تجربه بسیار خوبی برای بازیکنان جوان ما است. چه کسی فکر می کرد امثال پورقاز، محمدی یا ترابی به تیم ملی دعوت شوند؟ اگر مربی ایرانی بود جرات این کار را نداشت اما کی روش آنها را دعوت کرد چون باهوش بود و می داند که این بازیکنان ظرفیت پیشرفت را دارند. به جرات می گویم 95 درصد مربیان ما جسارت کی‌روش برای میدان دادن به جوان‌ها را ندارند چون باور ندارند که می توان از بازیکنان جوان استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز