خبرگزاری کار ایران

با نمایش نوجوانان و جوانان در تایلند؛

دل جودوی ایران "قرص" شد / کف‌گیری که به ته دیگ نخورده بود!

موفقیت جودوکاران نوجوان و جوان ایران در آسیایی تایلند جامعه جودو را به آینده این رشته امیدوار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمانی که بسیاری از منتقدان از نحوه نتیجه‌گیری تیم ملی بزرگسالان جودو در میادین مختلف انتقاد می‌کردند، رییس فدراسیون جودو وعده سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه را می‌داد.

خیلی‌ها از همان ابتدا تصور می‌کردند این برنامه نیز با شکست مواجه می‌شود اما موفقیت تیم‌های نوجوانان و جوانان جودوی ایران در قهرمانی آسیا پاسخی به تمام انتقادها بود. فدراسیون جودو که این روزها به شدت در تنگنای مالی قرار دارد نشان داد موفقیت ارزش دویدن دارد، حتی با کفش‌های پاره!

شاید بتوان به جرأت اعلام کرد عامل موفقیت تیم‌های پایه جودو "عمل‌کردن" بود زیرا اگر قرار بود بحث حمایت از تیم‌های پایه تنها در حد تیتر اول شدن رسانه‌ها باشد هیچ‌گاه این موفقیت بدست نمی‌آمد.

اینکه فدراسیون جودو در ماه‌های گذشته بارها با تصمیمات عجیب و غریب دست منتقدین را برای انتقاد باز گذاشته بر کسی پوشیده نیست اما به جرأت می‌توان گفت اهمیت به تیم‌های پایه روزنه‌ای در تاریکی این روزهای جودوی ایران بود.

به هر حال رییس فدراسیون جودو نشان داد کسی که شهامت قبول خطر را داشته باشد موفق خواهد شد و برخلاف ادعای برخی کف‌گیر جودو به ته دیگ نخورده است. نمایش امیدوار کننده تیم‌های نوجوانان و جوانان جودو یک حُسن بسیار بزرگ دارد که دیگر ملی‌پوشان بزرگسالان نمی‌توانند برای تیم ملی طاقچه بالا بگذارند!

به طور مثال درخشش رامین صفویه در قهرمانی آسیا می‌تواند زنگ خطر جدی برای جواد محجوب باشد تا به جای صحبت‌کردن علیه فدراسیون و گلایه‌های بی‌شمار از مسائل مالی، فکر خود را معطوف تمرین کند. در هر حال روشن است گذشته دیگر وجود ندارد و تنها راه پیش روی جودو تغییر آینده است.

بی‌شک جودوی ایران با جوانگرایی و سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه در مسیر درستی قرار گرفته و امید می‌رود توجه به تیم‌های پایه همیشگی باشد تا جودوی ایران به آمال و آرزوهای بزرگ خود جامه عمل بپوشاند.

کد خبر : ۳۱۲۹۳۸