خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

پول فوتبال صرف آقازاده‌ها و اتومبیل‌های میلیاردی می‌شود

عضو فراکسیون ورزش با بیان این که پول ورزش در ورزش صرف نمی شود، گفت: وقتی پول به باشگاه‌ها داده می‌شود صرف آقازاده مربی و یا خودروی عضو هیات مدیره می‌شود.

به گزارش ایلنا، عزت‌الله یوسفیان‌ملا با تأکید بر این‌ که باشگاه‌های ورزشی ایران هم باید مانند باشگاه‌های دیگر کشورها خصوصی شوند، گفت: بهترین راه حل این است که سهام این باشگا‌ه‌ها به هواداران واگذار شود؛ اما در ایران باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس دولتی نگه داشته شد و علت هم این است که با این اتفاق دامنه ریاست مسئولان بیشتر و قدرتمندتر می‌شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به این‌که سرخآبی‌ها باید با خصوصی‌سازی ساماندهی شوند، عنوان کرد: درست نیست با شرایطی که کشور دارد، دولت میلیاردها میلیارد تومان بودجه را به باشگاه‌ها اختصاص دهد، البته ورزش باید حمایت شود؛ اما جوانان ورزشکار، نه باشگاه‌ها و تشکیلات.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: افراد باید در ورزش حمایت شوند؛ اگر پول به ورزشکاران داده شود همه راضی هستند اما وقتی پول به باشگاه‌ها داده می‌شود نتیجه خوبی به دست نمی‌آید و آقازاده یک مربی یا عضو هیأت مدیره ماشین چند میلیاردی سوار می‌شود؛ چراکه این پول‌ها به مصرف واقعی ورزش نمی‌رسد.

عضو فراکسیون ورزش درباره لزوم اداره استقلال و پرسپولیس با اسپانسر به خانه ملت گفت: اسپانسر در ایران، مقاصد خاص خود را دارد و تا به حال هیچ ورزش‌دوست واقعی اینکار را انجام نداده و برخی فقط به خاطر مقاصد تجارتی و امتیازاتی که به دنبال کسب آن هستند، وارد فضای اسپانسرینگ می‌شوند؛ همان طور که بارها اتفاق افتاده تمام کسانی که مفاسد اقتصادی دارند بعدا سر از اسپانسری در آورده‌اند.

کد خبر : ۳۱۰۲۵۲