خبرگزاری کار ایران

دوست داشتم در قهرمانی‌جهان مبارزه کنم؛

مرادخانی: بوکس ایران پتانسیل بالایی دارد/ می‌توانم سهمیه المپیک بگیرم

نماینده بوکس کشورمان امیدوار است که سهمیه المپیک 2016 را بدست بیاورد.

رضا مرادخانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر تهران هستم و تمرینات خود را پیگیری می‌کنم تا بدنم را آماده نگه دارم.

وی درباره عدم حضور ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: دوست داشتم در این مسابقات حضور داشته باشم اما تابع تصمیمات مسئولان فدراسیون بوکس هستم. من خودم را سرباز تیم ملی بوکس می‌دانم و هروقت لازم باشد برای موفقیت کشورم روی رینگ می‌روم.

مرادخانی درباره عملکردش در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند اعلام کرد: درست است در نخستین حضورم  مدال‌برنز گرفتم اما می‌توانستم بهتر از این باشم.من کم‌کاری نکردم اما مقابل بوکسور ازبک نتیجه را واگذار کردم و به مدال برنز رسیدم.

بوکسور وزن 91 کیلوگرم کشورمان با اشاره به پتانسیل بالای بوکس ایران افزود: باید قبول کرد در حال حاضر بوکسورهای ایرانی مقابل مشت‌زنان ازبک و قزاق کمی مشکل دارند اما این باخت‌ها همیشگی نیست و با یک برنامه‌ریزی مدون و صحیح این مشکل هم برطرف خواهد شد.

دارنده مدال‌برنز آسیا در ادامه تصریح کرد: هر چه بیشتر در کوران مسابقات باشیم به همان اندازه بازدهی مناسب‌تری خواهیم داشت. شک نکنید حضور در اردوهای مشترک و انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های بزرگ می‌تواند مسیر ما را برای کسب سهمیه المپیک هموارتر کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند یا خیر، گفت: برای کسب سهمیه المپیک عوامل زیادی دخیل‌اند. به طور مثال ما باید در چند اردوی تدارکاتی شرکت کنیم و از حریفان خود شناخت کاملی داشته باشیم اما با تمام این اوصاف کسب سهمیه المپیک 2016 ریو کار غیر ممکنی برای من نیست.

مرادخانی در پایان گفت: باید از تمام کسانی که برای من زحمت کشیده‌اند صمیمانه تشکر کنم. دست تمام مربیانی را که برای من وقت گذاشته تا به تیم‌ملی برسم می‌بوسم و امیدوارم با کسب سهمیه‌المپیک جواب زحمات آنها را بدهم.

کد خبر : ۳۱۰۲۲۲