خبرگزاری کار ایران

با خودت چه کردی قهرمان؟

مرد آهنین بوکس ایران در رینگ حاشیه/ غرور کاذبی که باید بشکند

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۹۴

بوکسور المپیکی کشورمان در دیدار پایانی مسابقات APB شکست خورد تا کمربند قهرمانی را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان روزبهانی که به واسطه کسب سهمیه المپیک بیش از هر بوکسور دیگری نامش سر زبان ها است، در دیدار پایانی بوکس حرفه ای آیبا APB در مقابل "متئو بادرلیکه" فرانسوی شکست خورد و کمربند قهرمانی را از دست داد.

احسان که این روزها با مصاحبه های پیاپی خود تیتر اول نشریات ورزشی است با این شکست که در اثر آسیب دیدگی شدید از ناحیه ابرو برایش حاصل شد، کمربند قهرمانی APB را از دست داد تا ثابت شود قهرمانی در میادین بزرگ با مبارزه بدست می آید نه با مصاحبه! 

بوکسور المپیکی کشورمان که پس از کسب سهمیه المپیک 2016 ریو تا به حال هیچ دیدار رسمی یا تدارکاتی را تجربه نکرده بود، در مقابل بوکسوری که پیش از این یکبار او را در چارچوب همین رقابت‌ها(APB) شکست داده بود، مغلوب شد تا پس از هشت ماه، کمربند قهرمانی رقابت های APB را از دست بدهد.

البته این دیدار تا پایان راند هفتم بسیار نزدیک و حساس دنبال می شد اما پس از گذشت یک دقیقه و یازده ثانیه از راند هشتم، مشتزن کشورمان به علت مصدومیت شدید از ناحیه هر دو ابرو TKO شد و کمربند قهرمانی را از دست داد.

با علم به اینکه آسیب دیدگی جزو لاینفک بوکس است اما این شکست را می‌توان از چند جهت بررسی کرد.

نخست اینکه روزبهانی حدود 8 ماه است در تورنمنت مهمی حضور نداشته که این دوری از شرایط مسابقات می‌تواند تاثیر فراوانی در باخت بوکسور المپیکی کشورمان داشته باشد.

در وهله دوم، روزبهانی مدت‌هاست که بیشتر تمرکز خود را به مصاحبه کردن و گلایه از مسئولان فدراسیون معطوف کرده که این نکته می تواند از لحاظ روحی و روانی شرایط را برای او سخت کند.

اما مهمترین مسئله غرور کاذبی بود که در ماه‌های اخیر گریبان دارنده مدال برنز بازی های آسیایی اینچئون را گرفته بود.

این درست است که باخت همیشه ناخوشایند و تلخ است اما باید قبول کرد که گاهی اوقات این شکست ها برای بعضی ورزشکاران لازم و ضروری است.

شاید این شکست دور از انتظار تلنگری برای احسان باشد تا به خودش بیاید و از همین امروز تمام تلاش خود را به کار ببندد تا نماینده شایسته‌ای برای بوکس ایران در بازی های المپیک 2016 باشد.

بوکسور شایسته کشورمان که طی سال های اخیر از جمله مهره های قابل اتکا بوکس ایران بوده باید بپذیرد که دیگر قهرمان مسابقات APB نیست و باید از این شرایط خاص پدید آمده سربلند بیرون بیاید.

به هر حال او احسان روزبهانی است. پسر دوست داشتنی بوکس ایران که با تمام حواشی و فعل و انفعالات از امید های اصلی بوکس کشورمان محسوب می شود.

احسان باید بپذیرد که ستایش کاذب، نکوهش است و انتقادهای این روزها برای این است که پسر آهنین بوکس ایران را باز هم در بالاترین سطح بوکس دنیا ببینیم.

امید می رود که احسان روزبهانی از مسابقات معتبری مانند APB تجربه لازم را کسب کرده باشد تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن باز هم به منظومه مدعیان بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز