خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های آزاد تکواندو-کره‌جنوبی

هادی‌پور طلا گرفت/ عمیدی به نقره بسنده کرد

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۰۶۳

تکواندوکاران ایرانی در رقابت‌های آزاد کره‌جنوبی به یک مدال طلا و یک مدال نقره رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، نخستین روز از تورنمنت آزاد کره‌جنوبی (G2) که از صبح امروز با رقابت‌های تکواندوکاران اوزان 54-و 87-کیلوگرم مردان در شهر «چونچئون»کره جنوبی آغاز شده بود به پایان رسید و آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن اول کشورمان با شکست تمامی رقبایش بر سکوی قهرمانی سبک وزن‌ها ایستاد.

تکواندوکار وزن 54-کیلوگرم کشورمان برای کسب نشان زرین طلا در این مسابقات، ابتدا 2 نماینده از کره جنوبی را با نتایج 16 بر6 و 19 بر 2 از پیش رو برداشت. سپس «واسبر راساد» از فیلیپین را 27 بر 4 برد تا راهی مرحله یک چهارم شود.

هادی‌پور در ادامه بار دیگر در یک مبارزه یک‌طرفه، قدرت تکواندوی ایران را به رخ نماینده کره‌جنوبی کشید و با نتیجه 19 بر 4 برنده از شیاپ‌چانگ خارج و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در مرحله ماقبل فینال 19 بر 7 از سد«جنار توریلوس» از فیلیپین گذشت و در مرحله فینال هم با پیروزی 21 بر 9 در پایان راند دوم، آن هم مقابل نماینده کره جنوبی با شایستگی مدال‌طلا را به گردن آویخت. نماینده شایسته کشورمان با این طلای ارزشمند 20 امتیاز به اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

پیش از هادی‌پور، تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم کشورمان پس از 4 پیروزی مقابل نمایندگان کره جنوبی و قبول شکست برابر تکواندوکار کشور ازبکستان به مدال نقره تورنمنت آزاد کره جنوبی دست یافت.

امید عمیدی برای کسب مدال‌نقره این مسابقات پس از اینکه اولین حریف او یعنی نماینده کره‌جنوبی در شیاپ‌چانگ حاضر نشد، در ادامه 3 پیروزی ارزشمند(راند طلایی، 9 بر یک و 15 بر 3) مقابل تکواندوکاران کشور میزبانی بدست آورد و راهی فینال شد.

عمیدی در مرحله نهایی، با وجود شایستگی 9 بر 5 نتیجه را به «جسور بایکازوف» ازبکستانی، نایب قهرمان جهان در سال 2015، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی در سال 2014 و نفر اول رنکینگ المپیکی وزن چهارم، واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

هوگوپوش وزن 87- کیلوگرم کشورمان با کسب این مدال ارزشمند، 12 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز