خبرگزاری کار ایران

توانایی صعود به المپیک را داریم

کارخانه: جای والیبال‌ایران در مرحله‌نهایی خالی بود/فرانسه همه را غافلگیر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۹۸۹

مربی خوش‌نام والیبال‌ایران قهرمانی فرانسه در لیگ‌جهانی شایسته این تیم می‌داند و از عملکرد ایران هم در لیگ جهانی راضی است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کارخانه اعتقاد دارد باید کواچ کارش را با تیم‌ملی با قدرت بیشتر ادامه دهد تا بتوانیم برای اولین‌بار به المپیک راه پیدا کنیم .او می‌گوید همه مردم ایران منتظر رسیدن به این آرزو هستند.

گفت‌وگوی مصطفی کارخانه با خبرنگار ایلنا را درباره لیگ‌جهانی والیبال، تیم ملی ایران، عملکرد کواچ و آینده والیبال ایران در ادامه بخوانید :

از قهرمانی فرانسه در لیگ‌جهانی شروع کنیم...

تیم والیبال فرانسه با شایستگی قهرمان لیگ‌جهانی شد. حق این تیم بود با قهرمانی در لیگ‌جهانی مزد بازی هماهنگش را بگیرد. در قهرمانی فرانسوی‌ها چند عامل نقش داشت که می‌توان به دریافت‌کننده و پاسور خوب هم اشاره کرد. قهرمانی فرانسه در شرایطی اتفاق افتاد که با 14 برد متوالی از سطح 2 لیگ‌جهانی به مرحله‌نهایی راه پیدا کرد. این تیم ثابت کرد تیم‌های بسیار خوبی در سطح 2 حضور دارند و نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت .

سطح فنی تیم‌ها در مرحله نهایی چطور بود؟

مسابقات خوبی در مرحله‌نهایی برگزار شد و هیچ تیمی از قبل برنده نبود. با دیدن مرحله‌نهایی خیلی حسرت خوردم. جای‌ایران در مرحله‌نهایی خالی بود.تیم ایران اگر در برزیل حضور پیدا می‌کرد می‌توانست روی سکو برود.

نقاط ضعف لیگ‌جهانی از نگاه شما چه بود؟

فشردگی بیش از حد مسابقات یکی از نقاط ضعف لیگ‌جهانی والیبال بود. در لیگ‌جهانی هر چه به جلو حرکت می‌کردیم تیم‌ها به‌خاطر خستگی دچار افت کیفی و مصدومیت بازیکنان کلیدی خود می‌شدند، تنها تیمی که اصلا افت نداشت فرانسه بود که بازی به بازی بهتر می‌شد.

عملکرد ایران در لیگ‌جهانی چطور بود؟

ایران از خوب‌های لیگ‌جهانی است. ما بازیکنان با کیفیتی در تمامی پست‌ها داریم. تیم ما در مجموع عملکرد رضایت‌بخشی در لیگ‌جهانی داشت. مهم‌ترین نکته در بخش‌فنی تیم‌ملی این است که ما به هیچ تیمی نباختیم، بلکه سایر تیم‌ها به ما خوب سرویس زدند و ما نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم و ما را شکست دادند. بر طرف کردن ایرادهای تیم بویژه «دریافت» اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهیم در سطح اول باقی بمانیم باید مهارت در زدن و دریافت سرویس خود را ارتقاء دهیم .

دستاورد کواچ برای والیبال ما چه بود؟

سال‌گذشته با کواچ در لیگ‌جهانی چهارم شدیم. سال قبل هم که تیمی ناشناخته بودیم و به عنوان پدیده مسابقات نتایج خوبی کسب کردیم. امسال تیم‌های مطرح دنیا از تیم ما کاملا شناخت داشتند و روی قدرت ایران حساب ویژه بازکرده بودند. ما باید از حضور در لیگ‌جهانی برای ارتقاء سطح والیبال‌ایران بهترین استفاده را ببریم. هر انسانی نقاط ضعف و قوت دارد. کواچ هم از این قاعده مستثنی نیست. نرفتن ما به مرحله‌نهایی لیگ‌جهانی صرفا به کواچ ارتباط پیدا نمی‌کند. دلایل دیگری هم وجود دارد.

کواچ می‌تواند ایران را به المپیک ریو ببرد؟

کواچ یکی از مربیان با دانش دنیاست که عملکرد نسبتا خوبی در ایران داشته است. فکر کردن به مربی دیگر در شرایط فعلی اشتباه محض است. تیم ملی والیبال ایران در وضعیت حساسی قرار دارد. تیم با آمادگی مناسب می‌تواند با ارائه بازی‌های قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی جهان آرزوی دیرینه رفتن به المپیک را بر آورده کند. یک مربی سلیقه‌های خاص خود را دارد و برای کار کردن در تیم حق انتخاب دارد. مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند محکی خوبی برای کواچ باشد و عیار این مربی صرب در ژاپن مشخص خواهد شد.

چند درصد شانس برای صعود به المپیک ریو داریم؟

با اطمینان می‌گویم توانایی صعود به المپیک را داریم. والیبال‌ایران در آسیا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و  اگر خدای ناکرده نتوانستیم به المپیک صعود کنیم فقط می‌توانم بگویم بدشانس بودیم. همین.

حرف پایانی؟

باید منتظر بمانیم مسابقات قهرمانی جهان آغاز شود تا عملکرد تیم‌ملی را بررسی کنیم. والیبال ما نشان داده  توانایی‌های زیادی دارد. باید یاد بگیریم با ثبات تیمی بیشتر در مسابقات حاضر شویم. مطمئن باشید تیمی را  دست‌کم بگیریم شکست خواهیم خورد. امیدوارم ملی‌پوشان ایران با استفاده از تجربه بازی در لیگ‌جهانی بهترین بازی‌ها را در قهرمانی جهان به نمایش بگذارند و موفق به کسب سهمیه‌المپیک‌ریو شوند.

گفت‌وگو: ابوذر مارکلایی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز