خبرگزاری کار ایران

باید از یک جایی شروع کنیم؛

هاشمی‌طبا: ورزشگاه بخشی از جامعه است/حضور بانوان نیاز به زمینه‌سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۹۶۱

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: حضور خانواده‌ها در کنار هم در ورزشگاه ها و سالن های مسابقات ورزشی می تواند شور و نشاط خوبی را در نزد ورزشکاران ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال، موضوعی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کارشناسان مختلف درباره بایدها و نبایدهای حضور بانوان در ورزشگاه به اظهار نظر می پردازند.

سید مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس‌پیشین سازمان تربیت‌بدنی در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا، در این باره گفت: به نظر من دلیلی برای نیامدن بانوان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد. ببینید این قضیه صفر و یک است. یا خانم ها باید بیایند یا نباید بیایند. اما چرا نباید بیایند؟ بالاخره راه ورود بانوان به ورزشگاه باید از  جایی شروع شود و من حضور آنها را در ورزشگاه ها مفید می دانم اما معتقدم باید زمینه این حضور هم فراهم شود.

وی ادامه داد: حضور خانواده‌ها در کنار هم در ورزشگاه‌ها و سالن های مسابقات ورزشی می‌تواند شور و نشاط خوبی برای ورزشکاران ایجاد کند و به نظر من این روش که از ورود بانوان به ورزشگاه ها جلوگیری می شود، اصلا درست نیست.

هاشمی طبا درباره اینکه برخی معتقدند ممکن است در مسابقات تیم والیبال ایران شعارهایی سر داده شود که شرایط نامناسبی را برای خانم‌ها ایجاد کند، عنوان کرد: به اعتقاد من ورزشگاه هم قسمتی از جامعه است. مگر در کوچه و خیابان و مترو، مردم گاهی با هم دعوا نمی کنند و به یکدیگر حرف بد نمی زنند؟ در این شرایط ممکن است خانم هایی هم از کنار آنها رد شوند و بد و بیراه‌هایی را که برخی به هم می گویند، بشنوند.

وی ادامه داد: اینکه ما بگوییم گاهی در مسابقات شعارهایی سر داده می شود و برای همین خانم ها نباید بیایند که دلیل نمی شود. ما باید خانواده ها را به ورزشگاه ها بکشانیم تا با حضور آنها بسترسازی مناسبی صورت بگیرد. بالاخره من به عنوان کسی که زمانی در ورزش مسئولیت داشته‌ام و قبلا ورزش هم می کردم معتقدم حضور بانوان می تواند فضای بهتری را در ورزشگاه ها به وجود آورد و مفید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز