خبرگزاری کار ایران

به کسب افتخارات عادت کرده‌ایم

ساعی: تکواندوی‌ایران با نفرات ذخیره هم قهرمان جهان می‌شد/کیمیا، آینده تکواندوی بانوان است

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۱۲

تکواندوکار سابق تیم‌ملی بانوان با بیان اینکه تکواندوی ایران با نفرات ذخیره هم قهرمان جهان می‌شد، گفت: آنقدر تکواندوکار خوب و ممتاز داریم که بدون مشکل به قهرمانی جهان فکر کنیم..

مهروز ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تیم تکواندوی آقایان ایران بی‌نظیر است و ما اهالی تکواندو به کسب افتخارات بین‌المللی عادت کرده‌ایم. وقتی در هر وزن 3 تا 5 تکواندوکار آماده داشته باشی انتظاری کمتر از این هم نمی‌توان از تیم‌ملی داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی دلیل اصلی قهرمانی ایران در جهان شد، گفت:بحث دیروز و امروز نیست. سال‌هاست تکواندو با برنامه‌ای دقیق و مدون حرکت رو به جلوی خود را آغاز کرده است. وقتی روی تیم‌های پایه به خوبی سرمایه‌گذاری شود نتیجه‌اش همین است که امروز حاکم مطلق تکواندوی جهان هستیم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ادامه داد: همین کیمیا علیزاده که نخستین مدال تاریخ تکواندوی بانوان ایران را در جهان بدست آورد در زمانی که من ملی‌پوش بودم در تیم ملی نوجوانان حضور داشت و آنقدر خوب تمرین کرد تا به مدال برنز جهان رسید.

ساعی افزود: استایل علیزاده برای تکواندو بی‌نظیر است. قد بلند با پاهای کشیده و به این‌ها هوش بالای او را هم اضافه کنید. روشن است این دختر آینده تکواندوی بانوان کشور است و باید همین‌گونه به مسیرش ادامه دهد تا به مدال المپیک هم برسد.

وی درباره اینکه آیا علیزاده می‌تواند مدال المپیک کسب کند، گفت: در وهله‌اول بگویم علیزاده کاری کرد کارستان و نباید انتظارات از او زیاد باشد اما از آنجایی که در شرایط روحی و روانی خوبی به سر می‌برد و مشکل‌فنی هم ندارد می‌تواند با یک زندگی حرفه‌ای به این مهم جامه عمل بپوشاند.

قهرمان سابق تکواندوی بانوان تصریح کرد: کسب نخستین مدال تاریخ بانوان در جهان فشار را از روی دوش مربیان و ملی‌پوشان ایران برداشت و از این به بعد می‌توانیم حساب ویژه‌ای روی بانوان در پیکارهای بزرگ بین‌المللی باز کنیم.

مهروز ساعی در پایان گفت: چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان با تیم فنی فوق‌العاده‌ای پا به مسابقات قهرمانی جهان گذاشتیم و امید می‌رود با همین نفرات در المپیک 2016 ریو هم شاهد قدرت‌نمایی تکواندوی ایران باشیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز