خبرگزاری کار ایران

افلاکی خبر داد:

برنامه ویژه فدراسیون کارگری در روز ملی دماوند/صعود بین‌المللی به قله با حضور کوهنوردان داخلی و خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۸۵۱

فدراسیون ورزش‌های کارگری در نظر دارد نخستین صعود بین‌المللی کارگران کوهنورد به قله‌دماوند را با حضور کوهنوردان خارجی برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن کوهنوردان ایران هر ساله جشن «روز دماوند» را که به ثبت‌ملی رسیده روز 13 تیرماه در دامنه‌های قله‌دماوند در «رینه‌لاریجان» برگزار می‌کند و به همین مناسبت، فدراسیون ورزش‌های کارگری برنامه ویژه‌ای را برای صعود به قله 5610 متری دماوند تدارک دیده است.

رئیس انجمن کوهنوردی فدراسیون ورزش‌های کارگری در این‌باره گقت: با توجه به روز ملی دماوند که هر سال جشن گرفته می‌شود، فدراسیون ورزش‌های کارگری تصمیم گرفته اولین صعود بین‌المللی به قله دماوند را با حضور کوهنوردان داخلی و خارجی مختلف برگزار کند.

اقبال افلاکی ادامه داد: به همین منظور مقدمات اولیه کار انجام شده و هماهنگی‌های لازم با فدراسیون‌کوهنوردی، مسئولان استان‌های مازنداران و تهران صورت گرفته تا این صعود کارگری انجام شود.

افلاکی درباره اینکه زمان این صعود چه تاریخی خواهد بود، عنوان کرد: روز ملی دماوند در تیرماه است اما با توجه به اینکه این ایام با ماه مبارک رمضان مقارن شده، تصمیم گرفته شد این صعود مردادماه و احتمالا در تاریخ پنجم و ششم این ماه انجام شود، هر چند ممکن است این تاریخ‌ها نیز تغییر کند.

وی درباره اینکه کوهنوردان چه کشورهایی برای صعود به قله‌دماوند به ایران می‌آیند، اظهار داشت: ما از همه کشورها مخصوصا کشورهای همسایه برای این صعود دعوت به عمل آورده‌ایم و دعوت‌نامه شرکت در این صعود روی سایت فدراسیون جهانی کارگری و فدراسیون جهانی کوهنوردی قرار داده شده و منتظریم تا ببینیم چه کشورهایی در این صعود ما را همراهی می‌کنند. البته پیش‌بینی می‌شود بین 40 تا 50 کوهنورد خارجی و 60 تا 70 کوهنورد داخلی در صعود به قله دماوند حضور داشته باشند.

وی درباره اینکه آیا این صعود کارگری با حضور کوهنوردان حرفه‌ای برگزار خواهد شد یا خیر، یادآور شد: به هر حال قله دماوند با حدود 6 هزار متر ارتفاع، بلندترین قله ایران و یکی از قله‌های معروف منطقه و جهان است و کسانی هم که می‌خواهند در این صعود شرکت کنند، قطعا از شرایط صعود به قله دماوند آگاه هستند و باید از توانایی خوبی برای کوهنوردی برخوردار باشند.

رئیس انجمن کوهنوردی فدراسیون ورزش‌های کارگری درباره اینکه چه تمهیداتی برای میزبانی مناسب از کوهنوردان حاضر در این صعود اندیشیده شده، خاطرنشان کرد: ما یک ستاد مرکزی برای این صعود تشکیل داده‌ایم و دو هفته‌ای است که کارهای مقدماتی را برای برگزاری هر چه بهتر این صعود انجام داده‌ایم.

وی در پایان متذکر شد: با مسئولان استانداری مازنداران و تهران و همچنین فدراسیون‌کوهنوردی، وزارت‌ورزش و کمیته ملی المپیک، هلال‌احمر، نیروی‌انتظامی و ... صحبت‌های لازم را انجام داده‌ایم تا این صعود بین‌المللی به بلندترین قله ایران به شکل خوب و  آبرومندی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز