خبرگزاری کار ایران

جام حذفی آلمان؛

دورتموند در ضیافت پنالتی‌ها فینالیست شد/پپ یک جام را از دست داد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۸۲۶

تیم فوتبال بورسیادورتموند با برتری خارج از خانه مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، به دیدار نهایی رقابت های جام حذفی باشگاه های آلمان راه یافت.

به گزارش ایلنا، نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاه های آلمان در حالی بین تیم های بایرن مونیخ و دورتموند در ورزشگاه آلیانس آره نا برگزار شد که مونیخی ها چند روز قبل قهرمانی خود در بوندسلیگا را قطعی کرده و با انگیزه بالا به مصاف رقیب دیرینه خود رفتند، اما در نهایت تسلیم سخت کوشی تیم دورتموند شدند.

ترکیب بایرن مونیخ : نویر، بواتنگ، بن عطیه، لام، رافینیا، آلونسو، تیاگو، وایزر، برنات، مولر، لواندوفسکی

ترکیب دورتموند : لانگراک،هوملس،دورم،سوکراتیس،اشملزر،بلاژیکفسکی،رویس، کاگاوا، گوندوگان،بندر، اوبامیانگ

پپ گواردیولا در این دیدار همچون هفته های اخیر چند بازیکن نامدار خود چون، دیوید آلابا، خاوی مارتینز و فرانک ریبری را در اختیار نداشت.

آرین روبن مهاجم هلندی بایرن مونیخ پس از سپری کردن دوران نقاهت خود از دقیقه 68 وارد میدان شد اما دقایقی بعد دوباره دچار مصدومیت شد و جای خود را به ماریو گوتزه داد.

در دقیقه 30، روبرت لواندوفسکی از اشتباه دروازه بان دورتموند بهره لازم را برد تا دروازه تیم سابق خود را باز کند.

در دقیقه 74 و برخلاف روند بازی دورتموند در ضدحمله ای سریع توسط آبومیانگ به گل رسید. هرچند ضربه مهاجم دورتموند با واکنش مانوئل نویر روبرو شد اما کمک داور به درستی تشخیص داد که توپ از خط دروازه بایرن مونیخ عبور کرده است.

دورتموندی ها پس از گل تساوی با شجاعت بیشتری به کار خود ادامه و دو فرصت مناسب برای گلزنی به دست آوردند که درخشش مانوئل نویر مانع از باز شدن دوباره دروازه مونیخی ها شد.

در نهایت این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک همراه شد تا کار به دو وقت اضافه کشیده شود، اما در وقت های اضافه نیز اتفاق خاصی رخ نداد تا ضربات پنالتی سرنوشت تیم راه یافته به دیدار نهایی را تعیین کند.

در ضربات مرگبار پنالتی، دورتموندی ها به برتری 2 بر صفر رسیده تا در مجموع 3 بر یک پیروز شده و راهی فینال شوند. در ضیافت پنالتی ها ، فیلیپ لام، ژابی آلونسو و مانوئل نویر پنالتی های بایرن مونیخ را از دست دادند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، چهارشنبه شب آرمینابیلفیلد با وولفسبورگ روبرو خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز