خبرگزاری کار ایران

بسکتبال ایران مربی بزرگ می‌خواهد

کبیر: بچیرویچ هم‌سطح مربیان داخلی بود/ گرگان شهر محکومین نیست!

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری‌گرگان معتقد است مهمد بچیرویچ چیزی بیشتر از مربیان داخلی نداشت و بسکتبال‌ایران احتیاج به مربیان بزرگ دارد.

اسدالله کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: اگر قرار است یک مربی خارجی، مثل مربیانی که در گذشته به ایران آمده‌اند برای تیم ملی انتخاب شود، بهتر است از مربیان با دانش داخلی استفاده کنیم. با توجه به فرصت اندک باقی‌مانده تا رقابت‌های انتخابی المپیک 2016، مربی تیم ملی بسکتبال فقط می‌تواند برخی کارهای تاکتیکی را مرور کند و به آماده‌سازی بدنی بازیکنان بپردازد.

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد بچیرویچ سرمربی پیشین تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ توضیح داد: معتقدم او در مجموع هم‌سطح مربیان داخلی بود. بسکتبال‌ایران مربی بزرگ می‌خواهد. کسی که بتواند سطح بسکتبال‌ایران را ارتقاء دهد و مربیان‌داخلی هم در کنار او به دانش خود اضافه کنند.

سرمربی شهرداری‌گرگان درباره دیدار این تیم برابر پتروشیمی بندرامام که با شکست 91 بر 80 گرگانی‌ها تمام شد،‌ توضیح داد: از بازیکنانم برای این بازی سزاوارانه تشکر می‌کنم. ‌آ‌نها هر چه در توان داشتند به کار بستند و تا لحظه آخر با تیم بزرگ و قدرتمند پتروشیمی جنگیدند. در لحظات پایانی هم ما تنها با 6 امتیاز از حریف عقب بودیم و داور خطایی را به نفع‌ آن‌ها اعلام کرد که به زعم ما خطا نبود و پترو چند امتیاز دیگر گرفت.

کبیر ادامه داد: معتقدم اگر این دیدار با حضور تماشاگران پرشور گرگانی برگزار می‌شد، شرایط دیگری بر آن حکم‌فرما می‌شد. متاسفانه کسی پیگیر مسبب اصلی اتفاقات دیداری که باعث محرومیت تماشاگران ما شد نیست. حالا هر کسی به گرگان می‌آید با کوچک‌ترین عکس‌العمل تماشاگران ما به سود خودش جوسازی می‌کند. گرگان که شهر محکومین نیست. اینجا مهد بسکتبال است و تیم ما هم از بدو رقابت‌های لیگ داخلی تاکنون در آن حاضر است.

وی با بیان این‌که شهرداری‌گرگان تاکنون به آرای کمیته انضباطی فدراسیون گردن نهاده‌، افزود: امیدوارم فدراسیون هم قانونی عمل کند و در انتخاب ناظران مسابقات بیشتر دقت کند، ضمن اینکه اگر تماشاچی یک تیم اشتباه کرد، مربی و بازیکن را به چشم متهم نبیند.

کد خبر : ۲۷۰۴۱۰