خبرگزاری کار ایران

لازم بود با تیم اصلی به آمریکا برویم؛

برزگر: باید از عنوان قهرمانی مان دفاع می‌کردیم / به فرنگی‌کاران بیشتر توجه کنند

سرمربی پیشین تیم‌ملی کشتی‌آزاد معتقد است باید توجه بیشتری به کشتی‌گیران ایرانی به خصوص فرنگی‌کاران شود.

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره قهرمانی تیم‌ملی کشتی‌آزاد در جام‌جهانی آمریکا عنوان کرد: خوشبختانه نتایج بسیار خوبی در این رقابت‌ها به دست آمد و تیم‌ملی هم توانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند که آن را به همه مردم ایران و خصوصا جامعه کشتی تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: در این مسابقات تیم‌های آمریکا و آذربایجان با تمام قوا شرکت کرده بودند. آذربایجان می‌خواست قهرمانی خود در فرنگی را در آزاد هم تکرار کند و آمریکا هم که از امتیاز میزبانی برخوردار بود و می‌خواست در کشور خودش قهرمان شود اما خوشبختانه بچه‌های ما امیدوار کننده ظاهر شدند و به قهرمانی رسیدند.

سرمربی پیشین تیم‌ملی کشتی‌آزاد در واکنش به این انتقاد که تیم‌ملی نباید با نفرات اصلی خود در این مسابقات می‌کرد، افزود: ما 3 دوره متوالی قهرمان جام‌جهانی شده بودیم و باید از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کردیم که همین مسئله لزوم حضور با نفرات اصلی را نشان می‌دهد. به غیر از ما آمریکا و آذربایجان هم با تمام نفرات خود در این دوره شرکت کرده بودند و آذربایجان فقط نفر سنگین‌وزن خود را نیاورده بود. در این بین تنها روسیه چند ملی‌پوش خود را به همراه نداشت. ما اگر چه شاید در برخی اوزان انفرادی مشکلاتی داشته باشیم اما در مسابقات تیمی همیشه جزو 3 تیم برتر جهان هستیم و بچه‌ها مسابقات خوبی را برگزار کردند.

برزگر درباره اینکه کدام یک از کشتی‌گیران تیم ملی آینده بهتری دارند، خاطرنشان کرد: بچه‌ها همه خوب بودند و امیدوار کننده ظاهر شدند، مثل حسن یزدانی که کشتی‌های خوبی گرفت.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره نقاط ضعف تیم اعزامی نیز تاکید کرد: از لحاظ فنی باید اول گزارش‌ها بیاید اما در کل برخی حرکات کشتی‌گیران روسیه و آذربایجان خطرناک بود که باید روی آنها کار کنیم. در بعد دیگر مشکلات روحی و روانی است و مسئولان باید دست نوازشی روی سر این بچه‌ها بکشند تا آنها با انگیزه بیشتری به کارشان ادامه دهند.

وی همچنین با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به فرنگی‌کاران متذکر شد: شرایط کار برای فرنگی‌کاران سخت‌تر شده و برخی از فرنگی‌کارها کم‌کم دارند کنار می‌کشند.  من از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم این پیروزی بزرگ را تبریک گفتند و این تبریک باعث شادی و دلگرمی جامعه کشتی می‌شود و امیدوارم مسئولان ورزش هم توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.

کد خبر : ۲۷۰۳۶۹