خبرگزاری کار ایران

درخشان‌ها صدرنشین شدند؛

زلزله سرخ تاشکند را لرزاند/ طلسم‌شکنی پرسپولیس برابر ازبک‌ها

تیم پرسپولیس‌ایران با برتری مقابل بنیادکار ازبکستان به صدرنشینی‌اش در گروه A لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های بنیادکار ازبکستان و پرسپولیس ایران از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه تاشکند آغاز شد و نماینده کشورمان موفق شد با یک گل میزبان را شکست دهد.

ترکیب بنیادکار: تورائف، کومیلوف، فیلیپوسیان، میلوشویچ، شوراخمدوف، زواقی، ایبروخیموف، بکریچ، خامدانوف، شامورودوف و رشیدوف

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، بابک حاتمی، مایکل اومانیا، احمد نوراللهی، محمد نوری، فرناندو گابریل، امید عالیشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی

پرسپولیس دقیقه 19 با کار خوب عالیشاه و طارمی به یک پنالتی دست یافت تا محمد نوری چهلمین گل‌اش را در تاریخ‌باشگاه و ششمین گل آسیایی‌اش را با پیراهن پرسپولیس در دقیقه 20 به ثمر برساند. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

ازبک‌ها در نیمه‌دوم برای گل خورده بازی کاملاً هجومی را در دستور کار خود قرار دادند. دقیقه 53 موخیت شودیف در بدو ورودش به زمین، روی  کرنر رشیدوف ضربه سر خطرناکی به توپ زد که سوشا با دست و سرش توپ را به طرز عجیبی به کرنر فرستاد.

در ادامه حملات بنیادکار به جایی نرسید تا پرسپولیس با برتری یک بر صفر 3 امتیاز ارزشمند از تاشکند به ارمغان بیاورد.

شاگردان‌درخشان با این پیروزی 6 امتیازی شدند و در صدر گروه A قرار گرفت. بنیادکار هم با این شکست در جایگاه سوم این گروه ایستاد.

پرسپولیس‌ که پیش از این 5 بار به مصاف نماینده‌های ازبک‌ها در لیگ‌های آسیایی رفته بود تاکنون موفق به شکست ازبک‌ها نشده‌ بودند که این طلسم در این بازی شکسته شد تا سرخ‌ها نخستین پیروزی آسیایی خود را مقابل نماینده ای از ازبکستان جشن بگیرند.

کد خبر : ۲۵۷۴۰۹