خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای قهرمانی تاریخی لورکوزن

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۷۱۳

بایرلورکوزن برای قطعی‌کردن قهرمانی تاریخی خود فقط به سه امتیاز دیگر در بازی فردای خود برابر وردربرمن احتیاج دارند.

به گزارش ایلنا، هفته بیست‌ونهم بوندس‌لیگا در شرایطی دیشب با برگزاری یک بازی آغاز شد که شاگردان ژابی آلونسو در بایرلورکوزن برای قطعی‌کردن قهرمانی تاریخی خود و پایان تک‌قطبی ۱۱ساله بایرن مونیخ، فقط به سه امتیاز دیگر در بازی فردای خود برابر وردربرمن احتیاج دارند.

در حال حاضر، بایرلورکوزن با ۷۶ امتیاز صدرنشین است و بایرن‌مونیخ و اشتوتگارت با۶۰ امتیاز و با تفاضل گل به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

در این میان قهرمانی لورکوزن ممکن است حتی امروز در صورت شکست همزمان بایرن‌مونیخ و اشتوتگارت قطعی شود و جدال با برمن علاوه‌بر جشن قهرمانی سرخ‌وسیاه‌ها، می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ سطح اول فوتبال آلمان (۲۹ مسابقه نخست فصل) را با عبور از بایرن‌مونیخ در فصل ۱۴-۲۰۱۳ (۲۸ مسابقه) جابه‌جا کند. لورکوزن علاوه‌بر قهرمانی لیگ در راه فتح لیگ اروپا و جام حذفی با قدرت یکه‌تازی می‌کند و هیچ تیمی جلودار تیم جذاب آلونسو نیست. این در حالی است که برمن در هیچ‌یک از شش مسابقه اخیرش در تمام رقابت‌ها متحمل شکست نشده است.

فلورین ویرتز، مهاجم آماده لورکوزن به رکورد هشت گل زده و اثرگذاری روی ۱۸ گل تیمش در این فصل لیگ آلمان دست یافته و این، رکورد شخصی او به شمار می‌رود. یوسیپ استانیشیچ، بازیکن سابق بایرن تنها بازیکن حاضر در ترکیب لورکوزن است که سابقه قهرمانی در بوندس‌لیگا را دارد. آلونسو البته سه بار به عنوان بازیکن در ترکیب بایرن مونیخ فاتح لیگ شد. میچل وایزر در این فصل با شش پاس گل رکورددار برمن است و ۵۳ بار با پیراهن لورکوزن در لیگ به میدان رفته است.

از آخرین پیروزی خارج از خانه وردربرمن در مقابل صدرنشین لیگ ۲۱ سال می‌گذرد؛ اتفاقی که آوریل ۲۰۰۳ در خانه بایرن‌مونیخ رقم خورد. لورکوزن از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه میزبان وردربرمن است؛ مسابقه رفت با برتری ۳ بر صفر تیم آلونسو پایان یافت.

گفتنی است در حال حاضر، هری کین با ۳۲ گل بالاتر از سرهو گیراسی (۲۴) و اوپندا (۲۱) صدر جدول گلزنان را در اختیار دارد و آلخاندرو گریمالدو، لروی سانه و یولیان برانت با ۱۱ پاس گل رکورددارند. همچنین هیچ دروازه‌بانی به اندازه لوکاس هرادتسکی (۱۳) موفق به ثبت کلین‌شیت در رقابت‌های این فصل نشده است. نکته دیگر درباره کین این است که این مهاجم انگلیسی همچنان در تعقیب رکورد بی‌‌نظیر روبرت لواندوفسکی در گلزنی در یک فصل بوندس‌لیگاست و برای ثبت این عملکرد تاریخی به ۱۰ گل در ۶ مسابقه آینده احتیاج دارد. مهاجم لهستانی فعلی بارسا تا این مقطع از فصل رکوردشکن خود ۳۵ گل به ثمر رسانده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز