خبرگزاری کار ایران

بله، اوبامیانگ از گور برخاسته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۳۵

مهاجم باتجربه‌ای که روزگاری در سیگنال ایدونا پارک و امارات استادیوم با گلزنی‌هایش هواداران را به وجد می‌آورد دوباره به اوج برگشته است.

به گزارش ایلنا، در میان بهترین گلزنان این فصل لیگ یک فرانسه نامی آشنا به چشم می‌خورد؛ مهاجم باتجربه‌ای که روزگاری در سیگنال ایدونا پارک و امارات استادیوم با گلزنی‌هایش هواداران را به وجد می‌آورد؛ قاتل مادرزادی دروازه‌ها دوباره به اوج برگشته است.

پیر امریک اوبامیانگ پس از دوران درخشانی که با شماره ۱۴ تیری آنری در آرسنال داشت به علت اختلاف با میکل آرتتا از توپچی‌های لندن جدا شد و در آخرین روزهای بازار نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۲ به‌صورت آزاد به بارسلونا رفت. مهاجم گابنی در کاتالونیا نتوانست آمار خوب گلزنی‌اش در لندن را تکرار کند و از مهاجم ثابت آرسنال به نیمکت‌نشین بارسلونا تبدیل شد. اوبامیانگ که طاقت نیمکت‌نشینی را نداشت، یک سال هم در بارسا طاقت نیاورد و این تیم را به مقصد چلسی ترک کرد. البته اوبا در همین زمان کم هم خاطرات شیرینی برای هواداران بلوگرانا خلق کرد؛ مثل گل‌ زیبایی که در سانتیاگو برنابئو به تیبو کورتوا زد. اوبامیانگ قبلاً روزهای خوشی زیر نظر توماس توخل سپری کرده بود و انگیزه فراوانی داشت تا دوباره زیر نظر این مربی به روزهای خوبش برگردد اما شرایط چلسی بد بود و توخل قبل از آمدن اوبا، لندن را ترک کرد. مهاجم گابنی از رفتن مربی مورد علاقه‌اش بی‌روحیه شد و نتوانست مشکل گلزنی چلسی را حل کند. او زیرنظر گراهام پاتر و فرانک لمپارد دوباره به نیمکت ذخیره‌ها چسبید. بعد از آن اوبا چاره را در همکاری با مرد باابهت ایتالیایی یعنی جنارو‌ گتوسو دید و به المپیک مارسی پیوست. پیر امریک اوبامیانگ مهاجم ۳۴ ساله المپیک مارسی این فصل به آمار درخشان ۱۱ گل و ۵ پاس گل در ۲۸ بازی رسیده. بازیکنی که درخشش را در سال ۲۰۱۲ از سن‌اتین فرانسه آغاز کرده بود بعد از ۱۲ سال دوباره به سرزمین خروس‌ها بازگشته است. برای درک بهتر آمار اوبامیانگ بهتر است بدانیم مارسی شرایط عالی در جدول ندارد و آنها با ۱۰ برد، ۹ مساوی و ۹ باخت در رده هفتم جدول قرار گرفته‌اند.

شاگردان گتوسو در ورزشگاه خانگی‌شان ولودروم عملکرد خوبی داشته‌اند؛ ۸ برد، ۵ تساوی و یک باخت. نتایج دور از خانه شامل ۲ برد، ۴ تساوی و ۷ باخت، یاران اوبامیانگ را از منطقه کسب سهمیه‌های اروپایی دور کرده است. مهاجم گابنی در سن و سالی که می‌توانست با قبول کردن پیشنهادات کشورهای عربی از سطح اول فوتبال اروپا خداحافظی کند، جواب منفی به این پیشنهادات داد تا همچنان شاهد درخشش او در 5 لیگ معتبر دنیا باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز