خبرگزاری کار ایران

شانزده داور را باید به فیفا معرفی کنیم

افشاریان: شاید فینال جام حذفی با VAR برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۱۸

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از احتمال برگزاری دیدار فینال جام حذفی با کمک داور ویدیویی خبر داد.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان در پاسخ به این پرسش که به‌عنوان رئیس کمیته داوران و ناظر بازی دیدار پیکان - استقلال خوزستان از عملکرد داور این بازی رضایت داشته است یا خیر، گفت: به‌عنوان مسئول کمیته داوران و با توجه به حساسیت این دیدار در پایین جدول تشخیص دادم که خودم اینجا باشم. در مورد صحنه‌ها، اتفاقات و اینکه پنالتی درست بود یا نه فعلاً صحبتی نمی‌کنم، چون هنوز فیلم بازی به دستم نرسیده است و ان‌شاءالله در آینده نسبت به بررسی عملکرد این داور با تیم آنالیز اقدام می‌کنیم. امیدوارم هیچ تیمی از تصمیمات داور متضرر نشده باشد.

وی در مورد صحنه‌های داوری دیدار استقلال - مس رفسنجان هم خاطر نشان کرد: با احترام به تمام عزیزان در دو تیم استقلال و مس رفسنجان و با توجه به اینکه بازی‌ها هنوز ادامه دارد و تیم‌های مدعی فردا نیز بازی دارند و از طرفی فیلم بازی را هنوز آنالیز نکردیم، نسبت به هیچ صحنه‌ای اظهارنظر نخواهیم کرد. بعد از بازی فردا درباره این صحنه‌ها صحبت خواهیم کرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه بهتر نبود از داوران باتجربه‌تر برای دیدار پیکان - استقلال خوزستان استفاده می‌شد، اظهار داشت: این داور، داور فیفا و بین‌المللی بود و 10 سال هم جا دارد. او بسیار باتجربه بود و پختگی‌اش به ما کمک کرد. در کل تشخیص کمیته داوران است که چه داوری باشد.

افشاریان در واکنش به درخواست مربیان برای VAR گفت: برنامه بعدی ما برای VAR خیلی جدی است. 16 نفر از داوران را باید فردا به فیفا برای آموزش معرفی کنیم تا مدرک بگیرند. حس می‌کنم شاید سه یا چند بازی دیگر را اگر فیفا اجازه بدهد با VAR برویم. آن چیزی که می‌بینم وزارت ورزش، مجموعه دولت، فدراسیون فوتبال مصمم به این کار هستند. با پول هم مشکلی نداریم و فقط با توجه به تحریم‌ها درباره وسایل، برخی شرکت‌ها یک مقدار کم و زیاد عمل می‌کنند. ان‌شاءالله فصل آینده بتوانیم نسبت به داشتن VAR اقدام کنیم. شاید در فینال جام حذفی نیز این اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز