خبرگزاری کار ایران

چهره‌های فقید ورزش ایران در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۳۲

ورزش ایران در سال گذشته هم داغدار چهره‌های مطرحی بود که از میان ما رفتند.

به گزارش ایلنا، در سال ۱۴۰۲ ورزش ایران چهره‌های زیادی را از دست داد که در این میان حوادثی که برای جوانان ورزش ایران رخ داد، موجبات تاسف و تاثر جامعه ورزش را ایجاد کرد. در آستانه سال نو با یادی از این ورزشکاران فقید، خاطره شان را گرامی می‌داریم.

 

 اولین ورزشکار فقید در سال ۱۴۰۲ 

امیرحسین شیرچی متولد ۲ مرداد ۱۳۷۹ در بابل، فوتبال خود از سال ۱۳۹۶ با تیم پیام شهدای بابلسر آغاز کرده بود و سابقه حضور در تیم‌های پدیده مشهد و خونه به خونه بابل هم در کارنامه ورزشی‌اش داشت. او از سال سال ۱۳۹۸ به تیم نفت و گاز گچساران پیوست و تا پیش از فوتش پیراهن ۲۰ این تیم بر تن می‌کرد و متاسفانه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲۲ سالگی به علت ایست قلبی از دنیا رفت.

 

فوت تلخ دروازه بان ملی پوش فوتسال پرسپولیس

در ششم اردیبهشت مهرداد اعظمی دروازه‌بان فوتسال ایران که سابقه حضور در تیم ملی فوتسال دانشجویان و حضور در اردو‌های تیم ملی بزرگسالان فوتسال ایران را داشت، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

این دروازه بان که متولد سال ۱۳۶۹ بود، در تیم‌های باشگاهی همچون میثاق، پرسپولیس، دانشگاه آزاد و طرح و توسعه الوند حضور داشت.

 

فوت بانوی دو و میدانی کار 

زهرا برناکی متولد ۱۳۶۹ در دامغان، فعالیت خود را با ورزش دوومیدانی شروع کرد و نایب قهرمان دوومیدانی بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی و صاحب ۶ مدال دوومیدانی معلولان کشور بود.

او قهرمان رشته ورزشی تیراندازی با تفنگ بادی در رده‌های استانی، ملی و بین‌المللی بود وچند سالی بود با همسرش حسین بینائیان دوومیدانی کار ازدواج کرده بود که عصر روز شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ در سن ۳۳ سالگی درگذشت.

 

مرگ تلخ محمد عجمی پور

عجمی‌پور بازیکن جوان صنعت نفت که با نظر عبدالله ویسی به تیم بزرگسالان اضافه شده بود، بامداد پنج‌شنبه ۶ مردادماه در سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او از رده امید به تیم بزرگسالان اضافه شده بود و حتی در تست‌های پزشکی ایفمارک هم همراه با دیگر بازیکنان صنعت نفت حضور یافت، اما تقدیر برای او به شکل دیگری رقم خورد.

 

ملیکا ستاره‌ای که زود غروب کرد

در نتیجه واژگونی خودرو تیبا در ورودی شهر بم، دوراهی باغچمک ملیکا محمدی هافبک تیم فوتبال خاتون بم و عضو تیم ملی فوتبال زنان کشورمان جان باخت. ستاره‌ای که در فوتبال بانوان آینده بسیار روشنی داشت اما حادثه تصاف مانع ادامه درخشش او در آسمان فوتبال بانوان ایران شد.

 

فوت پیشکسوت کشتی

در ششم مهر ماه امیر عفراتی (غفرانی) پیشکسوت کشتی ایران، نایب رییس سابق فدراسیون کشتی و مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان البرز درگذشت.

عفراتی ۲ ماه پیش برای خارج کردن توده مغزی در بیمارستانی

 در تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت اما با وجود تلاش پزشکان، این پیشکسوت ورزش ایران در اولین روز‌های پاییز درگذشت.  

 

وداع با مرد اول بسکتبال ایران

محمود مشحون، رئیس سابق فدراسیون بسکتبال و از ملی‌پوشان و پیشکسوتان این رشته ورزشی در ۱۹ آذر ماه در سن ٨٢ سالگی درگذشت. زنده یاد مشحون از سال ٨١ تا ٩۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت و جزو مردان سرشناس و تاثیرگذار در ورزش به خصوص رشته بسکتبال محسوب می‌شد.

 

شوک دیگر به بسکتبال

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تیم بسکتبال رستمی، نماینده استان قزوین جهت حضور در مسابقات لیگ نوجوانان کشور عازم قم شده بود که اعضای این تیم پس از انجام این رقابت‌ها در اوایل هفته جاری اعضای تیم با چهار خودرو سواری عازم قزوین شدند که یکی از خودرو‌ها دچار سانحه شده و چهار بازیکن این تیم دچار مصدومیت شدید شدند.

در این حادثه محمدامین کاظمی و امیرمحمد اردکانی جان خود را از دست دادند و ورزش ایران را در شوک فرو بردند.

 

جامعه کشتی عزادار شد

دکتر محمد توکل چهره برجسته کشتی جهان و رییس اسبق فدراسیون کشتی پس از مدتی بیماری در ۹ اسفندماه در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

 

دکتر توکل علاوه بر ریاست فدراسیون کشتی ایران، نایب رییسی فدراسیون جهانی کشتی، عضویت در هیات رییسه فدراسیون جهانی کشتی و ریاست کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی را در کارنامه خود داشت.

 

فوت دردناک ملی پوش دوچرخه سواری بانوان 

آریانا ولی‌نژاد ملی پوش دوچرخه سواری بانوان کشورمان به علت انفجار و نشت گاز در منزل دچار سوختگی ۶۵ درصدی شده بود، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند جان به جان آفرین تسلیم کرد. آریانا ولی‌نژاد فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین‌بار به‌عنوان تنها نماینده دوچرخه‌سواری ایران عازم کمپ جهانی در کره جنوبی شد و در رده دوچرخه‌سواری جاده حائز مقام شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز