خبرگزاری کار ایران

والیبال ایران در ماه رمضان داغ شد/ از افطار تا سحر روی تور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۸۸

همیشه با شروع ماه مبارک رمضان، برنامه‌های سرگرم کننده از افطار تا سحر برگزار می‌شود. این بار لیگ برتر والیبال هم به برنامه‌های افطار تا سحر هوادارانش اضافه شده است.

به گزارش ایلنا،  شب‌های هیجان انگیز لیگ برتر والیبال که در سالن فدراسیون والیبال انتظار طرفدارانش را می‌کشد. درست یک روز بعد از شروع ماه مبارک رمضان.

فولاد سیرجان ایرانیان، طبیعت، شهداب یزد، گیتی‌پسند اصفهان، پیکان تهران، ایفاسرام اردکان، شهرداری ارومیه و چادرملو اردکان بعد از ۱۸۲ بازی  به ترتیب تیم‌های اول تا هشتم جدول رده بندی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال شدند تا جدال آنها در مرحله پلی‌آف شب‌های هیجان انگیزی را برای هواداران والیبال رقم بزند. جدال برای جواز مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر که از 5 فروردین ماه سال 1403 شروع می‌شود.همزمانی دور پلی‌آف با شب‌های رمضان، بازی‌ها را به بعد از افطار موکول کرد.

در دو ساعت ۱۹ و ۲۲. در مرحله اول پلی‌آف تیم‌های مدعی فولادسیرجان ایرانیان، طبیعت، شهداب یزد و پیکان دو برد از حریفان در دور مقدماتی گرفته‌اند، نکته‌ای که چاشنی هیجان بازی‌های پلی‌آف را بیشتر می‌کند. هشت تیم پلی‌آفی به صورت دو برد از سه بازی با هم رقابت می‌کنند  که چهار دیدار دور رفت 23 و 24 اسفند برگزار می‌شود و دیدارهای دور برگشت هم 25 و 26 اسفند ماه. اگر تیم‌ها در دو بازی به شرایط مساوی برسند، آن وقت بازی سوم در تاریخ 27 و 28 اسفندماه چهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی را تعیین می‌کند.

بازی فولاد سیرجان صدرنشین با چادرملوی اردکان بازی‌های پلی‌آف را استارت می‌زند. فولاد سیرجان ایرانیان دور مقدماتی را با 21 برد و 60 امتیاز تمام کرد و با  صدرنشینی به مرحله حذفی رسید تا رودرروی چادرملوی تازه‌وارد قرار بگیرد. تیمی که با 13 برد، 40 امتیاز و هشتمی در همان اولین تجربه لیگ برتری پلی‌آفی شد.

تیمی که در بازی دور رفت و برگشت مقابل فولاد سیرجان لیگ بازنده بوده است. هر چند همه چیز روی کاغذ به نفع شاگردان بهروز عطایی است، اما شاگردان کامبیز یعقوبی هم چیزی برای از دست دادن ندارند و بعید نیست با بازی انتحاری فولاد پرطمطراق را به چالش بکشند.

گیتی‌پسند اصفهان و پیکان تهران در دومین بازی روز اول پلی‌آف به مصاف هم می‌روند. تیم‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی که در 16 برد و امتیاز 48 جدول رده‌بندی دور مقدماتی برابر هستند، بنابراین پیش‌بینی بازی اول دو تیم کار راحتی نیست. اگر چه پیکانی‌ها نتیجه بازی دور رفت و برگشت را با نتیجه 3- صفر و 3- یک به نام خود زده بودند. بنابراین تماشاگران والیبال از همان شب اول پلی‌آف، بازی‌های جذابی را تماشا می‌کنند. دو بازی دیگر پلی‌آف پنجشنبه شب در سالن فدراسیون برگزار می‌شود، بازی اول به نام یزدی‌هاست. ساعت 19 دربی یزد، با صف‌آرایی شهداب یزد قهرمان دو فصل قبل مقابل ایفاسرام اردکان. تیم سوم و ششم جدول رده‌بندی. البته ایفاسرام دو بازی دور مقدماتی را با نتیجه مشابه 3- یک به شاگردان رضا تندروان باخته‌اند. اما به طور حتم این جنگ، جنگ دیگری است.

بازی دو تیم طبیعت اسلامشهر و شهرداری ارومیه، حسن ختام  دور رفت پلی‌آف است. طبیعت دومین تیم تازه‌واردی که پلی‌آفی شد و شهرداری ارومیه‌ای که همچنان حسرت قهرمانی لیگ برتر را یدک می‌کشد. طبیعت اما دور مقدماتی بدجور از رقبایش زهرچشم گرفت، در مقابل شهرداری ارومیه هم با آمدن عبدالرضا علیزاده جان تازه گرفت و امیدوار با رقبایش جنگید.

 

رقابت پلی‌اوتی‌ها در خانه والیبال

جدال حساس چهار تیم پایین جدولی‌، برای بقا در لیگ برتر والیبال مردان امروز و جمعه در خانه والیبال برگزار می‌شود. چهار تیم مس رفسنجان، نیان الکترونیک مشهد، شهرداری گنبد و سایپا تهران راهی پلی‌اوت شدند تا در جدال حساس، دو تیم در لیگ برتر ماندگار شوند.  طبق برنامه دو تیم مس رفسنجان و سایپا تهران در اولین بازی ساعت 19 به مصاف هم  می‌روند تا یکی از آنها مجوز ماندگاری در لیگ برتر را بگیرد. تیم نیان الکترونیک مشهد و شهرداری گنبد  هم ساعت 22  با هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز