خبرگزاری کار ایران

قرعه پرسپولیس؛ تمرین برای دربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۶۰

پرسپولیس پیش از دربی در جام حذفی به مصاف نفت و گاز گچساران، و در هفته نوزدهم لیگ برتر به مصاف فولاد رفت که سیستم و سبک بازی آن ها به استقلال شباهت دارد.

به گزارش ایلنا، نیم فصل اول پرسپولیس با هدایت گل محمدی، عملکرد پر فراز و نشیبی داشت. پس از حضور اوسمار روی نیمکت سرخ ها، پرسپولیس متحول شد و حالا با جدیت بیش‌تر به دنبال کسب قهرمانی است.

مهم‌ترین مانع پرسپولیس در مسیرقهرمانی، رقیب سنتی آن هاست که هم اکنون با 42 امتیاز صدرنشین است. این در حالی است که هفته بیستم لیگ برتر، حساس ترین جدال فصل بین این دو رقیب شکل خواهد گرفت و پرسپولیس برای قهرمانی، محکوم به برد در این بازی 6 امتیازی است.

پرسپولیس در دربی باید مقابل بهترین خط دفاع لیگ قرار گیرد که تنها 10 گل تا به اینجای کار دریافت کرده و این موضوع نشان می‌دهد که سبک دفاعی نکونام در استقلال جواب داده و گل زدن به آن ها برای هر تیمی سخت خواهد بود. سید حسین حسینی سنگربان این تیم نیز در 11 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته و در صدر جدول بیشترین کلین شیت قرار دارد.

سرخپوشان علیرغم جدایی شهاب زاهدی که بیش‌ترین گل زده را در بین بازیکنان پرسپولیس داشت، نیم فصل دوم را هجومی تر آغاز کردند و در 5 بازی با هدایت اوسمار 10 گل به ثمر رساندند که 7 گل از این آمار به نفت و گاز گچساران و فولاد خوزستان زده شد که ساختار دفاعی محکمی داشتند.

قرعه پرسپولیس در یک شانزدهم نهایی جام حذفی به تیم دسته اولی نفت و گاز افتاد که طبیعتا پیروز قربانی سرمربی این تیم، ترکیب تیمش را با عناصر دفاعی روانه میدان کرد تا مقابل قهرمان فصل گذشته، گل های کمتری دریافت کند. در نهایت سرخپوشان موفق شدند لایه های دفاعی نفت و گاز را بشکنند و با 3 گل پیروز میدان باشند.

4 روز بعد پرسپولیس باید در چارچوب رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر در آخرین تقابل خود پیش از دربی، به مصاف فولاد می‌رف که سبک بازی این تیم نیز مانند استقلال، دفاعی و بسته می‌باشد. در این بازی 7 گل به ثمر رسید که یک گل به اشتباه آفساید اعلام شد، دو گلی که پرسپولیس دریافت کرد نیز با اشتباه بیرانوند و گل به خودی عبدالکریم حسن بود، با این وجود اما سرخپوشان توانستند در شب اشتباه های بیرانوند و داوری، با حملات پیاپی 4 گل به ثمر برسانند.

پرسپولیس با این دو بازی، تمرین خوبی را برای آمادگی در دربی انجام داده و راه گل زدن به دفاع های مستحکم را خوب یاد گرفته است، هرچند کیفیت بازیکنان دو تیمی که پرسپولیس مقابل آنها قرار گرفته را نمی‌توان با استقلال یکی دانست. حال باید دید در این مصاف حساس و مهم، عناصر دفاعی استقلال موفق تر عمل خواهند کرد یا عناصر هجومی پرسپولیس سرنوشت دربی را تغییر خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز