خبرگزاری کار ایران

بی‌شک بهترین نسل تاریخ فوتبال ایرانیم

بیرانوند: در جام جهانی از مرحله حذفی صعود می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۲۱

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران، از هواداران تیم ملی عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا بیرانوند در بازگشت به ایران صحبت‌های نزدیک به 9 دقیقه‌ای خود را در جمع خبرنگاران با عذرخواهی آغاز کرد: من اول واقعا از مردم عزیزم عذرخواهی کنم. شرمنده همه آنها شدیم. می دانیم که برنامه ریزی کرده بودند جشن بزرگی با هم بگیریم. ما هم خیلی تلاش کردیم. دو دوره پشت سر هم به نیمه نهایی رسیدیم و فکر می کردیم این دوره می توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم ولی متاسفانه چیزی که مردم و ما می‌خواستیم نشد. بعضی اوقات اتفاقاتی می افتد که فکر کردن به آن هم سخت است.

سنگربان تیم ملی در واکنش به شگفتی سازی اردن مقابل کره‌جنوبی و تکرار این اتفاق در بازی دوم ایران و قطر هم صحبت کرد: هر تیمی که حذف می شد ما خوشحال نمی شدیم. می دانستیم کار سختی داریم. بالاخره اگر تیم قدرتمندی شکست می‌خورد، نشان از برنامه ریزی خوب رقیب این تیم داشت. ما تمام تلاش مان این بود که قهرمان بشویم با تمام کمبودهایی بود. 

او سپس با اشاره به فشارهایی که روی  تیم ملی طی ماه های اخیر بوده، اضافه کرد: ما اردوهایی می رفتیم و چقدر فشار وجود داشت. اردن 4 جانبه رفتیم. الان فینال را چه تیم‌هایی برگزار می کنند؟

بیرانوند سپس در واکنش به این سوال که حسرت بزرگ هواداران فوتبال ایران این است که مقابل قطر بازی را باختیم که چند ماه پیش 4 گل به این تیم زده بودیم، بیان کرد: به هر حال وقتی با قطر بازی کردیم، سرمربی شخص دیگری بود. یکماه قبل از بازی مربی عوض کردند، تاکتیک عوض کردند، به هر حال به قهرمان دوره قبلی و میزبان باختیم. تمام تلاش مان را کردیم و واقعا بار دیگر عذرخواهی می کنم. می دانم بعد از بردن ژاپن 90 درصد می گفتند ما قهرمان می شویم اما ما خودمان می دانستیم که هیچ کار بزرگی نکردیم و تازه کارمان شروع شده. دور قبل هم جزو 4 تیم بودیم و اینبار باید با میزبان بازی می کردیم.

سنگربان ملی پوش درباره نمایش درخشان اکرم عفیف و ضعف خط دفاعی تیم ملی هم اینطور موضع گیری کرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما می دانستیم اگر ببریم بعد از 47 سال تاریخ سازی می شود برای ایران و نسل فعلی فوتبال ایران.

سنگربان تیم ملی در یک دهه اخیر سپس ادعای بزرگی را مطرح کرد و نسل فعلی فوتبال ایران را بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران توصیف کرد. او اینطور در اینباره صحبت کرد: من با قدرت می گویم. این نسلی که من بودم بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران و در این 10،12 سالی که در تیم ملی بودم، هیچ تیمی مثل این تیم یکدل ندیدم. راحت می توانستیم یک اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. واقعا خیلی سخت بود. این اتفاقی که برای من و تیم ملی افتاد، تا یکی دو ماه فراموش نمی شود. می توانستیم راحت قهرمان بشویم ولی برخی مواقع اتفاقاتی می افتد، تمرکز آدم از دست می رود. 

سوال بعدی از بیرانوند درباره آینده تیم ملی و سرنوشت امیر قلعه نویی بود و او در اینباره گفت: مطمئن باشید نسلی که در این دوره با هم بودیم، قول می‌دهم اتفاقات بزرگی را در مقدماتی جام جهانی رقم خواهد زد. البته شاید بازیکنانی اضافه شوند با صلاحدید کادر فنی. 

بیرانوند در ادامه ادعای بزرگ دیگری را درباره تیم ملی در جام جهانی  پیش رو مطرح کرد که البته با حضور 48 تیم برای اولین مرتبه در تاریخ جام های جهانی برگزار خواهد شد و با تاکید بر اینکه تیم ملی در جام جهانی 2026 صعود خواهد کرد، افزود: اما مطمئنم همین بچه هایی که الان جمع شدیم و در قطر شرکت کردیم یک اتفاق بزرگ را در جام جهانی رقم خواهد زد. حتی ما می توانیم دو پله صعود کنیم. یعنی هم از گروه بالا برویم و هم حذفی. تیمی بودیم که راحت می توانستیم قهرمان بشویم، اما گاهی اتفاقاتی می افتد که باور کردنش سخت است. مطمئن باشید این تیم ملی آینده خیلی خوبی دارد و جوانان خیلی خوبی هم به تیم اضافه خواهند شد.

سوال بعدی از بیرانوند درباره درگذشت یکی از هواداران تیم ملی به دلیل حمله قبلی بود و او با ابراز تاسف گفت: تسلیت می گویم به خانواده اش. اتفاقی افتاد که خیلی از مردم ناراحتند. 90 درصد مردم ایران آماده جشن بزرگ بودند. ای کاش می شد.. ای کاش می شد... شرمنده مردم و تسلیت به خانواده این عزیز. فوتبال ورزش اول ایران است و خیلی دوستش دارند و این اتفاقات رخ می دهد. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز