خبرگزاری کار ایران

تاثیر شگرف مثلث بوشهری در تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۶۳۸

در میان گلزنان تیم ملی نقش بوشهری‌ها بسیار پررنگ بوده و توانسته‌اند 6 گل‌ تیم ملی در این تورنمنت را به ثمر برسانند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی تا رسیدن به جمع چهار تیم مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا موفق شده 10 بار دروازه رقبا را باز کند. ابتدا 4 گل وارد دروازه فلسطین شد. سپس یک گل به هنگ کنگ و بعد از آن 2 گل در بازی با امارات به دست آمد. تیم ملی بعد از عبور از مرحله مقدماتی وارد مراحل حذفی شد که ابتدا یک گل به سوریه زد و بعد از آن 2 بار نیز دروازه ژاپن را باز کرد تا مجموع گل‌های زده‌اش در جام ملت‌های آسیا به عدد 10 برسد. به احتمال زیاد تعداد گل‌های زده تیم ملی در بازی با قطر افزایش خواهد یافت و خط حمله پرکار تیم ملی که شم بسیاری در گلزنی دارد، در بازی چهارشنبه نیز دروازه حریف را فتح خواهد کرد.

در میان گلزنان تیم ملی نقش بوشهری‌ها بسیار پررنگ بوده و توانسته‌اند 6 گل‌ تیم ملی در این تورنمنت را به ثمر برسانند. مهدی طارمی با به ثمر رساندن 3 گل در صدر قرار دارد. بعد از او مهدی قایدی است که 2 بار موفق به گلزنی شده و محمد محبی نیز تازه‌ترین بوشهری گلزن تیم ملی است که با به ثمر رساندن گل تساوی مقابل ژاپن راه را برای کسب پیروزی در این بازی هموار کرد.

این سه بازیکن هیچ گاه فرصت نیافته‌اند که توأمان درکنار هم در تیم ملی بازی کنند و با توجه به اینکه در پست هجومی مدعیان دیگری نیز حضور دارند بعید است که در بازی با ژاپن نیز چنین فرصتی نصیب بوشهری‌های تیم ملی شود تا هر سه در کنار هم قرار بگیرند و به دروازه حریف یورش ببرند. اما دست‌کم در بازی آینده تیم ملی می‌شود حضور دو بوشهری را در ترکیب اصلی متصور بود و به احتمال زیاد امیر قلعه‌نویی از طارمی و یکی از میان محبی یا قایدی در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت این است که بوشهر با وجود عمق تأثیرگذاری که در تیم ملی دارد، اکنون هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و در لیگ یک نیز فقط پارس جم را می‌بینیم که تیمی نوظهور در این خطه محسوب می‌شود و ردی از تیم‌های بازیکن‌سازی همچون ایرانجوان در فوتبال ایران باقی نمانده است.

درخشش بوشهری‌ها در جام ملت‌های آسیا ایجاب می‌کند تا متولیان فوتبال نگاه ویژه‌تری به این نقطه فوتبال‌خیز داشته باشند و بازیکنانی که در این سرزمین می‌رویند را جدی‌تر بگیرند و اجازه ندهند استعدادهایی که در بوشهر متولد می‌شود، به سادگی از کف فوتبال ایران روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز