خبرگزاری کار ایران

نامجو مطلق: قلعه‌نویی می‌دانست که از بازی با ژاپن چه می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۶۳۶

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل ایران مقابل ژاپن صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مجید نامجو مطلق در خصوص تقابل ایران و ژاپن اظهار داشت: «بازی مقابل ژاپن مهمترین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها بود که خوشبختانه این دیدار به بهترین نحو ممکن به سود ما به پایان رسید. پیش از برگزاری جام ملت‌ها همه اعتقاد داشتند که ژاپن یک پای فینال جام ملت‌ها خواهد بود اما تیم ملی ما توانست ژاپن را به بهترین نحو ممکن حذف کند. ژاپن چندین سال بود که مقابل ما شکست نخورده بود و این برای تیم ما طلسم شده بود اما فوتبال ایران حالا به بهترین نحو ممکن این تیم را شکست داد.»

او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «بازیکنان ما مقابل این تیم فوق‌العاده ظاهر شدند و ما شاهد یک بازی بی‌نقص و بی‌نظیر از بازیکنان تیم ملی بودیم. ترکیب تیم ملی نسبت به بازی‌های گذشته تفاوت داشت و از نظر من قلعه‌نویی با بهترین ترکیب تیم ملی را آماده رویارویی با ژاپنی‌ها کرد. قلعه‌نویی می‌دانست که از بازی با ژاپن چه می‌خواهد و چگونه می‌تواند این تیم را شکست دهد.

این برد را به مردم کشورمان تبریک می‌گویم و با این نتیجه، این امیدواری به وجود می‌آید که تیم ملی بتواند بر بام آسیا بایستد.»

هافبک اسبق تیم ملی در دهه 60 می‌افزاید: «بازی با ژاپن روز بسیار خوب فوتبال‌مان بود. بازیکنان از تمام دل و جان‌شان در این بازی حاضر شدند و به خوبی توانستند با ارائه یک بازی مالکانه، فوتبال خیلی خوب و باطراوتی را ارائه کنند. ملی‌پوشان کشورمان در نیمه نخست عملکرد خوبی نداشتند اما در نیمه دوم با قلب‌شان بازی کردند. بازیکنان نشان دادند در صورتی که فوتبال خودشان را به نمایش بگذارند، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.»

نامجومطلق بیان می‌کند: «تحت تأثیر بازی خوب امید ابراهیمی و سامان قدوس قرار گرفتم، البته تمام بازیکنان در این بازی فوق‌العاده بودند اما ابراهیمی و قدوس فراتر از انتظار بودند، بخصوص ابراهیمی که با وجود سن و سال بالا توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد. یکی از ضعف‌های تیم ملی در بازی‌های گذشته کمربند میانی تیم بود که البته خط میانی در بازی با ژاپن نقطه قوت تیم ملی شد. بازیکنان خط میانی به خوبی توانستند به مدافعان و مهاجمان اضافه شوند و علاوه بر این توانستند به خوبی فضاها را پوشش دهند.»

این کارشناس و بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص تیم ژاپن چنین نظری دارد: «ژاپن تیم فوق‌العاده‌ای بود و در همین جام دیدیم که این تیم چه بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت. ژاپنی‌ها تیم وحشتناکی داشتند که نقطه قوت آنها حضور بازیکنان لژیونر در ترکیب‌شان بود که این موضوع باعث می‌شد تا این تیم از تجربه بالایی برخوردار شود اما خوشبختانه نتوانستند از سد تیم ایران عبور کنند. ژاپنی‌ها در این بازی حرفی برای گفتن نداشتند و در واقع کاملاً تحت تأثیر فوتبال ما قرار گرفتند.»

او در ادامه در خصوص غیبت مهدی طارمی در بازی با ژاپن و این موضوع که غیبت مهاجم تیم ملی تأثیر چندانی در عملکرد تیم ملی نداشت، بیان می‌کند: «داشتن بازیکنی همچون طارمی برای هر تیمی غنیمت است. او می‌تواند در هر بازی تأثیرگذار باشد و از کوچکترین فرصت استفاده کند. البته سردار آزمون هم چنین شرایطی دارد اما این بازی نشان داد که با نبود یکی از این بازیکنان، تیم به مشکل نمی‌خورد و بازی خود را به نمایش می‌گذارد. تیم ملی به معنای واقعی تیم است و همه بازیکنان این تیم ستاره هستند.»

نامجومطلق صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «غیبت طارمی باعث شد تا قلعه‌نویی کمربند خط میانی را محکم‌تر کند، این اقدام قلعه‌نویی بر کیفیت تیم تأثیرگذار بود و کنترل میانه میدان کاملاً در اختیار تیم ما بود. تیم ملی توانست مقابل ژاپن کیفیت فوتبال ایرانی را به خوبی نشان دهد و در صورت تکرار چنین بازی‌ای در مراحل بالاتر می‌توان به قهرمانی ایران در این مسابقات کاملاً امیدوار بود.»

هافبک اسبق تیم ملی در خصوص ادامه مسیر تیم ملی برای قهرمانی می‌گوید: «قطعاً تمامی تیم‌هایی که به این مرحله صعود کرده‌اند، کیفیت بالایی دارند. یکی از حریفان ما در مراحل بعدی کره جنوبی است که این تیم هم تیم بسیار خوبی است. این تیم لژیونرهای بسیار خوبی دارد و از تجربه بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم تاریخ را مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که کره جنوبی همانند ژاپن تیم وحشتناکی است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز