خبرگزاری کار ایران

قاسمپور: باید به مربی ایرانی هم فرصت کافی را بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۸۷

ابراهیم قاسم‌پور دیگر انتقادی به امیر قلعه‌‌نویی ندارد و می‌گوید همان‌طور که به کی‌روش زمان داده شد، باید به مربی ایرانی هم اعتماد بشود.

ابراهیم قاسم‌پور، بازیکن اسبق تیم ملی ایران که سال‌های زیادی را به عنوان لژیونر فعالیت داشته، در خصوص عملکرد ایران در جام ملت‌ها و صعود تاریخی با پیروزی مقابل ژاپن صحبت کرد. نکته جالب توجه اینکه قاسم‌پور بارها از امیر قلعه‌نویی انتقاد کرده بود، اما حالا با لحنی متفاوت نمایش ایران را تحسین می‌کند و می‌گوید همیشه اعتقاد داشته که باید همان‌طور که سال‌ها به کی‌روش اعتماد شد، از مربی ایرانی هم حمایت شود‌.

 چرا نیمه اول تیم ایران مقابل ژاپن ضعیف ظاهر شد؟

من فکر می‌کنم استرس و فشار روحی روانی بالایی که به جهت بازی سنگین روی بازیکنان وجود داشت تا حدودی طبیعی بود که بازیکنان ما را تحت فشار قرار دهد، از این رو بازی بیشتر دست بازیکنان تیم ژاپن بود، با این وجود بازیکنان ما هم در همان نیمه اول یکی، دو فرصت خوب برای گلزنی داشتند که آنها را از دست دادند.

 چه اتفاقی رخ داد که تیم ملی ایران در نیمه دوم به نوعی متحول شد؟

بازیکنان ما در نیمه دوم با شهامت و با فکر بیشتر و به نوعی با منطق فوتبالی بهتر جنگیدند و به دور از بازی احساسی حریف را تحت فشار خودشان قرار دادند تا جایی که به جرأت می‌توانم بگویم تقریباً تمام بازی در نیمه دوم دست ما بود و استرس زیادی که آنها داشتند موجب شد توان بازیکنان ما بسیار بیشتر شود تا بازی خودشان را به حریف دیکته کنند.

 در لحظه‌ای که پنالتی گرفته شد از آنجا که حاج‌صفی و انصاری‌فرد نبودند موقع پنالتی زدن جهانبخش استرس نداشتید؟

هر بازیکنی می‌خواست آن پنالتی را بزند استرس داشت اما مهم این بود که علیرضا جهانبخش با گلی زیبا از روی نقطه پنالتی برتری ما را رقم زد؛ پنالتی‌ای که واقعاً برای ما خیلی مهم بود چون اگر خدایی نکرده آن پنالتی گل نمی‌شد این امکان وجود داشت ورق برای ژاپن برگردد که خوشبختانه اینگونه نیز نشد.

 با وجود اینکه هنوز یک مرحله دیگر به فینال باقی مانده خیلی‌ها حریف اصلی ما برای قهرمانی را کره‌جنوبی می‌دانند؟

کره حریف اصلی ما برای قهرمانی است اما فعلاً باید تمام تمرکزمان روی بازی چهارشنبه‌مان در مرحله نیمه نهایی معطوف باشد تا با ارائه یک بازی قدرتمندانه مانند بازی‌ مقابل ژاپن، ان‌شاءالله روز چهارشنبه هم با پیروزی به فینال برسیم.

 بهترین بازیکن تیم ملی‌مان مقابل ژاپن چه بازیکنی بود؟

به نظرم جهانبخش بهترین بازیکن تیم ما مقابل ژاپن بود، البته باید در این بین از پاس گل سردار به محبی هم تعریف کنم که واقعاً مانند یک لقمه آماده بود.

 مشکل تیم ما را مقابل ژاپن که خصوصاً در نیمه اول خیلی به چشم آمد چه نکته‌ای می‌دانید؟

به نظرم بازیکنان ما نهایت تلاش‌شان را انجام می‌دهند اما گاهاً اشتباهات فردی بدی را مرتکب می‌شوند که برای تیم ما مشکل‌ساز می‌شود، نظیر صحنه‌ای که گل اول را دریافت کردیم و بازیکن حریف از بین چهار بازیکن ما به گل رسید و از اشتباهات فردی چند بازیکن ما نهایت بهره را برد و به نظرم اگر ما اشتباهات فردی‌مان را به حداقل برسانیم واقعاً وضعیت‌مان خیلی بهتر می‌شود.

 شما همیشه طرفدار مربی ایرانی بودید و حالا به نظر خیلی بیشتر از مربی تیم ملی‌مان حمایت می‌کنید؟

من حتی زمانی که در کمیته فنی هم بودم همیشه اعتقادم بر این بود که باید فرصت کار را به مربی ایرانی بدهیم و مثل 8 سالی که به کی‌روش اعتماد کردیم باید به مربی ایرانی هم اطمینان کنیم و دیدید که مربی ایرانی تیم ملی هم تا به اینجا چقدر خوب پیش رفته و چقدر خوب با تیم ملی در جام ملت‌ها کار کرده است.

 قاعدتاً باید ایران و کره را در فینال ببینیم؟

اگر به لحاظ سوابق و قدرت دو تیم و نفرات‌شان دقت کنیم حتماً به این نتیجه می‌رسیم که باید ایران و کره در فینال باشند.

 در نیمه دوم چه چیزی بیشتر از هر نکته دیگری توجه شما را به خود جلب کرد؟

با انگیزه و انسجام و اتحاد و همچنین اشتیاق برای پیروزی در نزد ما، معلوم بود که انگیزه بازیکنان ما خیلی زیاد باشد.

 این نکته که بعضی از بازیکنان ما آخرین جام ملت‌های خودشان را تجربه می‌کنند، در بازی خوب بازیکنان تأثیرگذار بود؟

من فکر می‌کنم در این خصوص شاید بعضی بازیکنان باتجربه‌مان ناخودآگاه دوست داشته باشند خاطره‌سازی کنند و تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز