خبرگزاری کار ایران

ایران علیه تمام طلسم های سامورایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۹۲

یکی از طلسم‌هایی که توسط فوتبال ایران شکسته شد، طلسم پیروزی مقابل ژاپنی‌ها در جام ملت‌هاست.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی بزرگ مقابل ژاپن به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا رسید؛ مسابقاتی که هجدهمین دوره آن در حال برگزاری است. پیش از تقابل شاگردان قلعه‌نویی با سامورایی‌ها کارشناسان داخلی و خارجی اعتقاد داشتند که شانس ژاپن برای پیروزی در این دیدار بیشتر است اما درخشش ستاره‌های فوتبال ایران در بازی مرحله نیمه نهایی بر روی تمام پیش‌بینی‌ها خط بطلانی کشیدند تا دوباره فوتبال ایران در قامت یک مدعی جدی قهرمانی در آسیا قرار بگیرد و در کنار آن برخی از طلسم‌ها را بشکند و برخی از رکوردها را جابه‌جا کند.

یکی از طلسم‌هایی که توسط فوتبال ایران شکسته شد، طلسم پیروزی مقابل ژاپنی‌ها در جام ملت‌هاست. تیم ملی ایران تا پیش از این مسابقه در هیچ دوره‌ای از این تورنمنت موفق به پیروزی مقابل ژاپن نشده‌ بود و حتی گلی هم وارد دروازه سامورایی‌ها نکرده‌ بود. ایران و ژاپن پیش از بازی روز شنبه، ۴ بار در جام ملت‌های آسیا با هم رودررو شده بودند که ۲ بار در مرحله گروهی به تساوی بدون گل رسیدند و ۲ بار هم ژاپن برنده این دیدار شده بود؛ طلسمی که با پیروزی یوزهای ایرانی و به ثمر رساندن ۲ گل شکسته شد.

اولین تقابل دو تیم مدعی غرب و شرق آسیا در جام ملت‌ها ۱۹۸۸ قطر بود که دو تیم در مرحله گروهی به تساوی بدون گل دست یافتند. ۴ سال بعد و در جام ملت‌های هیروشیمای ژاپن در مرحله گروهی تیم میزبان با یک گل ایران را شکست داد و تیم ملی کشورمان را از دور رقابت‌ها کنار زد. بعد از آن ۱۲ سال ایران و ژاپن به هم برخورد نکردند تا اینکه در سال ۲۰۰۴ و در جام ملت‌های چین تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در آخرین بازی دور گروهی به تساوی بدون گل رضایت دادند که منجر به صعود هر دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی شد. اما آخرین رویارویی ملی‌پوشان فوتبال ایران با ژاپنی‌ها در جام ملت‌های ۴ سال پیش با هدایت کارلوس کی‌روش در کشور امارات بود که ایران با 3 گل شکست سختی را در مرحله یک نیمه نهایی مسابقات تجربه کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. اما پنجمین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا رنگ و بوی دیگری داشت، رنگ و بوی انتقام با طعم طلسم‌‎شکنی.

شاگردان قلعه‌نویی علاوه بر این با پیروزی مقابل سامورایی‌ها به رکورد صعود به مرحله نیمه نهایی دست یافتند. تیم ملی با حضور در این مرحله، نهمین صعود خود را به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا جشن گرفت، آن هم در حالی که توانسته 3 بار فاتح آسیا شود که آخرین قهرمانی ایران به سال 1976 در آسیا بازمی‌گردد. تیم ملی کره جنوبی با 8 بار صعود به نیمه نهایی در رده دوم قرار دارد و عربستان و ژاپن نیز با 6 بار در رده‌های بعدی جای دارند. این در حالی است که تیم ملی ژاپن تا کنون 4 بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و از این نظر نسبت به دیگر رقبای آسیایی خود برتری دارد. علاوه بر این تیم های ایران و عربستان هم 3 بار موفق به قهرمانی در این مسابقات شدند.

دیگر اتفاق ویژه‌ای که با شکست دادن ژاپن برای تیم ملی رقم خورد این بود که شمار بردهای ایران در برابر سامورایی‌ها به عدد 7 رسید تا از این حیث از رقیب دیرینه و قدرتمند خود پیشی بگیرد. این دو تیم تا کنون  19 بار به مصاف هم رفتند که سهم ایران 7 پیروزی بود. تقابل این دو تیم قدرتمند غرب و شرق آسیا  6 مساوی داشت و ژاپنی‌ها هم 6 بار مقابل ایران به پیروزی رسیدند. در این بین ایران در طول تاریخ 21 بار دروازه سامورایی‌ها را باز کرده و در سوی مقابل ژاپنی‌ها 22 بار موفق به گلزنی مقابل ایرانی‌ها شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز