خبرگزاری کار ایران

لیورپول بدون آقای معمولی چطور خواهد بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۵۳۶

مرد آلمانی با اعلام خبر جدایی‌اش از لیورپول در پایان فصل، فوتبال اروپا را شوکه کرد.

به گزارش ایلنا، پس از اینکه فابریتزو رومانو، خبرنگار مشهور حوزه نقل‌و‌انتقالات اعلام کرد که یورگن کلوپ در پایان فصل لیورپول را ترک خواهد کرد خود این مربی آلمانی هم دیروز رسما این خبر را تایید کرد تا دوران حضور یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ قرمزها در آنفیلد به پایان برسد و روزهای طلایی او در این تیم، خردادماه سال آینده به پایان می‌رسد. 

کلوپ که از سال 2015 هدایت قرمزهای آنفیلد را برعهده دارد در این مدت 7 جام قهرمانی از جمله لیگ برتر، لیگ قهرمانان، جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس را به‌دست آورده و بیش از 460 بار نیز روی نیمکت این تیم نشسته است. با این حال روز گذشته اعلام شد این مربی 56‌ساله پس از 9 سال حضور در این تیم بالاخره تصمیم به جدایی گرفته است و با وجود اینکه قراردادش تا سال 2026 تمدید شده اما دو سال زودتر قرار است این باشگاه را ترک کند. 

کلوپ درباره دلایل این تصمیم ناگهانی به تلویزیون باشگاه گفت: «می‌توانم درک کنم که در این لحظه، وقتی برای اولین‌بار آن را می‌شنوید، برای خیلی‌ها شوکه‌کننده است، اما بدیهی است که می‌توانم آن را توضیح دهم یا حداقل سعی کنم آن را توضیح دهم. من مطلقا همه چیز این باشگاه را دوست دارم، همه چیز را در مورد شهر دوست دارم، همه چیز هواداران‌مان را دوست دارم، من عاشق تیم هستم، من عاشق کارکنان هستم. من همه چیز لیورپول را دوست دارم. اما اینکه من همچنان این تصمیم برای جدایی را می‌گیرم به شما نشان می‌دهد متقاعد شده‌ام که این تصمیمی است که باید بگیرم.»

وی افزود: «چگونه می‌توانم آن را بگویم، دوران حضورم در لیورپول در‌حال اتمام است. من الان مشکلی ندارم، بدیهی است که از قبل می‌دانستم که باید در یک مقطع این خبر را اعلام کنم، اما الان کاملا شرایطم خوب است. می‌دانم که نمی‌توانم این کار پرفشار را بارها و بارها و بارها و بارها انجام دهم. بعد از سال‌هایی که با هم بودیم و بعد از تمام مدتی که با هم گذراندیم و بعد از همه چیزهایی که با هم گذراندیم، احترام به لیورپول بیشتر شد، عشق به تیم بیشتر شد و کمترین چیزی که به لیورپول مدیونم حقیقت است.»

این مربی آلمانی ادامه داد: «من قبلا در ماه نوامبر به باشگاه گفته بودم. من باید کمی بیشتر در این مورد به مردم که از بیرون می‌بینند، توضیح بدهم. من جلسات تمرینی در راس همه تصمیماتی قرار دارم که در باشگاه گرفته می‌شود. فصلی شروع می‌شود و شما باید برای فصل بعد نیز برنامه‌ریزی کنید و بهترین تصمیمات را بگیرید. زمانی که با هم در مورد خرید احتمالی، اردوی تابستانی بعدی و اینکه آیا می‌توانیم به کجا برویم صحبت می‌کردیم، این فکر به ذهنم خطور کرد که مطمئن نیستم دیگر اینجا باشم و خودم از این موضوع شگفت‌زده شدم. واضح است که شروع به فکر کردن در مورد آن کردم. مطمئنا فصل گذشته به‌نوعی فصل فوق‌العاده سختی بود و لحظاتی وجود داشت که در باشگاه‌های دیگر احتمالا تصمیم می‌گرفتند، برو و برای همه چیز بسیار متشکریم. ما باید اینجا از هم جدا شویم، یا اینجا پایانش دهیم. بدیهی است که اینجا چنین اتفاقی نیفتاد.»

کلوپ می‌گوید دیگر انرژی لازم برای هدایت لیورپول را ندارد و مشخص است که فشار سنگین هدایت این تیم و مربیگری در لیگ برتر برایش طاقت‌فرسا شده است. با این حال رسانه‌های مختلف از همین حالا مشغول گمانه‌زنی درباره آینده او هستند. برخی معتقدند او به کشورش برمی‌گردد تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و عده‌ای دیگر او را گزینه جانشینی توخل در بایرن می‌دانند. با این حال حتی شنیده می‌شود در‌صورت اخراج ژاوی از بارسلونا، لاپورتا به سراغ کلوپ خواهد رفت تا شاید بازسازی آبی‌و‌اناری‌ها با کمک این سرمربی صاحب سبک آلمانی انجام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز