خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی: تعریف‌های مانچینی از من باعث می‌شود در ایران دشمن‌های زیادی پیدا کند!/ در بازی مقابل هنگ‌کنگ آمار خیلی خوبی داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۰۹۰

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان آمار تیمش در دیدار مقابل هنگ‌‌کنگ را خیلی خوب توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات اظهار داشت: خیلی خوشحالم که جزو اولین تیم‌ها بودیم که صعود کردیم. بازی قبلی را هم که آنالیز کردیم با آماری که داشتیم آمار بسیار خوبی بوده است و ما توانستیم 510 پاس و مالیک 70 درصدی داشته باشیم.

آمار می‌گوید مقابل هنگ‌کنگ یکی از بازی های خوب‌مان را انجام دادیم

وی افزود: فکر می‌کنم کلاً دو بازی در این تورنمنت بوده که یک تیم حتی به 100 پاس هم نرسیده که یکی از آن‌ بازی‌ها دیدار ایران - هنگ‌کنگ بوده است. تیم ایران حتی به حریف اجازه نداده به 100 پاس برسد. اینکه تیم بد بازی کند و اینکه یک تیم گل نزند دو مقوله جداست. به زعم من ما مقابل هنگ‌کنگ یکی از بازی های خوب‌مان را انجام دادیم. من نمی‌گویم و آمار این را می‌گوید؛ آمار ما بسیار خوب بوده است. ما بازی قبل دو ایراد داشتیم، یک اینکه بعضی از مواقع پاس‌های ساده را لو می‌دادیم و دوم اینکه کلاً دو موقعیت روی دروازه ما آمده که هیچکدام از آنها روی کار تاکتیکی نبوده است و ما روی اشتباهات فردی و بدشانسی بوده است. به زعم من، ما در بازی قبل خیلی خوب بازی کردیم، ولی توقع‌مان این بود که از موقعیت‌ها استفاده کنیم، چون در مراحل حساس‌تر شاید اینقدر موقعیت نصیب ما نشود.

گروه ایران جزو گروه‌های سخت جام ملت‌ها بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالیم در بازی دوم جز سه تیمی بودیم که به مرحله بعد صعود کرده بودیم. برخلاف خیلی‌ها که گفتند گروه آسانی داریم، هنگ‌کنگ و فلسطین در هر گروهی قرار داشتند حداقل به‌عنوان تیم سوم صعود می‌کردند. این مسئله را بازی‌ها و آمارها نشان می‌دهد. گروه ایران جزو گروه‌های سخت جام بود.

بازی ما مقابل امارات فینال‌گونه است

قلعه‌نویی با اشاره به دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات تصریح کرد: بازی با امارات به نوعی بازی فینال‌گونه است، چرا که سرگروه مشخص می‌شود و امیدهایی برای صعود فلسطین وجود دارد. با توجه به استراحتی تا بازی بعدی‌مان وجود دارد با تمام قوا به مصاف امارات می‌رویم. امیدواریم علاوه بر نمایش خوب نتیجه خوبی هم بگیریم. امارات با تغییراتی که داشته، به پیشرفت خوبی کرده است. آدم باید با آمار صحبت کند، آمار نشان می‌دهد امارات با تغییر سرمربی پیشرفت خوبی داشته است. امارات در دو بازی قبلی چهار امتیاز گرفته است و امیدواریم دیداری انجام دهیم که مردم را خوشحال کنیم. باید ببینیم در جریان بازی چه اتفاقاتی می‌افتد.

انتقاد باید صورت بگیرد ولی تخریب کردن فرق می‌کند

وی راجع به اینکه علاوه بر ایران، تیم‌های مدعی حداقل یک بازی پرانتقاد داشتند و آیا این مسئله به دیر اضافه شدن لژیونرها بازمی‌گردد یا نه، گفت: انتقاد چیز خوبی است و باعث پیشرفت می‌شود، ولی الان آمار دادم. وقتی تیمی با این آمار بازی می‌کند، باید از آن انتقاد شود؟ آماری که گفتیم خوب بود یا بد؟ ایراد داریم نه اینکه نداشته باشیم. در ضربات آخر بی‌دقت بودیم و جلوی دروازه توپ‌های معمولی را لو می‌دادیم. انتقاد باید صورت بگیرد، ولی تخریب کردن فرق می‌کند. این وسط خیلی‌ها انتقاد کردند چرا به تورنمنت اردن رفتید، الان چهار تیمی که در تورنمنت اردن حضور داشتند کجا هستند؟ گفتند چرا به تورنمنت کافا رفتید، روز گذشته قرقیزستان چیزی نزدیک به 100 دقیقه 10 نفره و برخی دقایق 9 نفره بازی کرد، ولی در کشور خودشان با حضور رئیس جمهور و تماشاگران‌شان پنج گل به این تیم زدیم و چقدر انتقاد شد. بنابراین، این تورنمنت حقانیت ما را در جاهایی ثابت می‌کند.

سعودی‌ها بعد از بردشان جشن گرفتند اما به ما حمله شد!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: ایرادهای‌مان را بازی به بازی برطرف می‌کنیم، ولی دوستان، سعودی‌ها بعد از برد قرقیزستان چه جشنی گرفتند؟ به ما و بازیکنان اما، حمله شد. این تفاوت‌ها را ببینید و متوجه شوید چه مسائلی هست. به غیر از سردار آزمون که دیر به ما اضافه شد از بقیه لژیونرها تشکر می‌کنم که در اردو حضور یافتند. خیلی از بازیکنان لژیونر در تیم باشگاهی‌شان بازی و حتی دربی داشتند. احسان حاج‌صفی و دیگر بازیکنان این شرایط را داشتند، ولی در کنار تیم ملی بودند. بازیکنان با همه توان‌شان بازی می‌کنند. باید تجزیه و تحلیل منصفانه داشته باشیم. من جزو مربیانی هستم که بازی‌ها را بردیم و گفتم از بازی راضی نبودم. وقتی آمار و بازی را دیدیم بازیکنان خیلی بد نبودند و اگر موقعیت‌های‌مان گل می‌شد سؤال‌ها فرق می‌کرد، با این حال، چَشم سعی می‌کنیم بازی به بازی بهتر شویم.

عملکرد حاج‌صفی نشان داد انتخاب‌های ما درست بوده است

قلعه‌نویی یادآور شد: در تکمیل صحبت‌های حاج‌صفی باید بگویم عملکرد فنی فردی بازیکنان باید در بهترین کیفیت باشد. این بازیکنان علاوه بر اینکه به فکر تیم هستند یقیناً می‌دانند از نظر فردی باید بالاترین کیفیت را داشته باشند. ما در لیستی که دادیم از حضور حاج‌صفی انتقاد می‌کردند، ولی عملکرد او نشان داد انتخاب‌های ما درست بوده است.

تعریف‌های مانچینی از من باعث می‌شود در ایران دشمن‌های زیادی پیدا کند!

وی درباره اظهارات روز گذشته روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی عربستان که عملکرد ایران و قلعه‌نویی را مورد ستایش قرارداد بود، گفت: از مانچینی تشکر می‌کنم، ولی تعریف او باعث می‌شود که در ایران دشمن‌های زیادی پیدا کند! (با خنده) مانچینی تقریباً از نظر سنی هم‌دوره ماست و بازی‌های خوب او را چه دوران بازیگری و مربیگری‌اش به یاد داریم. بازی عربستان - عمان را دیدیم که تیمش را جوان و سرعتی کرده است. عربستان تیم بسیار خوب است و یکی از شانس‌های قهرمانی خواهد بود. از مانچینی تشکر می‌کنم و امیدوارم کشورهای همسایه از جمله رابطه ایران و عربستان برادرگونه باشد تا همه در صلح و آرامش از فوتبال بازی کردن لذت ببریم.

آزمون به دلیل مشکل قراردادی‌اش دیر به ما اضافه شد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تصحیح صحبت‌هایی که در مورد دیر اضافه شدن سردار آزمون انجام داد، خاطرنشان کرد: من نگفتم از لژیونرها به جز آزمون راضی هستم. گفتم جز سردار بقیه لژیونرها زود به ما اضافه شدند. آزمون به دلیل مشکل قراردادی‌اش دیر به ما اضافه شد و باید این موضوع را تصحیح کنم.

به غیر از مجید حسینی دیگر بازیکنان آماده مسابقه هستند

قلعه‌نویی راجع به وضعیت مصدومان تیم ملی عنوان کرد: مصدومیت بخشی از مسابقه و تمرینات است. تیم‌های دیگر هم مصدومان زیادی دادند. ما قبل از اینکه وارد مسابقات شویم از دو تیم سپاهان و پرسپولیس ابراز نگرانی کردیم که بازی‌های فشرده‌ای را انجام می‌دادند. جا دارد از تیم پزشکی‌مان تشکر کنم که به غیر از مجید حسینی دیگر بازیکنان آماده مسابقه هستند.

خداداد را دوست دارم به نظرم می‌تواند یکی از مربیان خوب ایران باشد

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی مجریان تلویزیون درباره جلسات فنی کادر فنی تیم ملی صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند، گفت: واقعیتش را بخواهید نظر خاصی ندارم و الان این موضوع را می‌شنوم. آدم‌ها حق دارند نظرات‌شان را بگویند. خیلی متوجه سؤال‌تان نشدم، ولی اخبار داخل مجموعه باید به‌صورت امانت بمانند. اگر اسم بیاورید واضع‌تر صحبت‌ می‌کنم. اگر منظورتان خداداد عزیزی است که او چند ماهی کنار تیم ما بود. او را دوست دارم به نظرم می‌تواند یکی از مربیان خوب ایران باشد. اگر جلسات فنی را گفته، حتماً دلیلی برای خودش داشته است. عزیزی بعد از یکی از مصاحبه‌هایش به من زنگ زد و حرف‌هایش نزد من امانت است. اینکه مسائل خصوصی جلسه را گفته، بهتر است از خودش بپرسید.

من به عزیزی خُرده نمی‌گیرم و اگر حرف زده است، اشکالی ندارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: مسائل فنی مسائل امنیتی که نیست، شاید ایشان خواسته نگرش کادر فنی را بگوید که چیز بدی نیست. شاید خواسته بگوید افکار قلعه‌نویی و کادر فنی این مدلی است و نمی‌تواند چیز بدی باشد. من به عزیزی خُرده نمی‌گیرم و اگر حرف زده است، اشکالی ندارد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز