خبرگزاری کار ایران

احمدزاده: تیم ما بجز قهرمانی در جام ملت‌ها، راه دیگری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۱۰

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص تقابل ایران و فلسطین صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد احمدزاده در رابطه با تقابل ایران و فلسطین اظهار داشت: «مسابقه خوبی بود و تیم ما در مقابل این تیم توانست کیفیت خود را نشان دهد. به هر حال کیفیت ما با کیفیت تیم فلسطین قابل قیاس نیست و انتظار داشتیم که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم که این اتفاق هم افتاد. بازی هجومی مقابل فلسطین یکی از نکات مثبت تیم ملی بود و بازیکنان نشان دادند که تشنه گلزنی هستند. تیم ما در خط حمله دو مهاجم خوب و باکیفیت دارد که رویارویی خط دفاعی هر تیمی با این دو مهاجم تیم ملی باعث ترس‌شان می‌شود.»

او در ادامه در خصوص پیروزی 3-2 ژاپن مقابل ویتنام می‌افزاید: «ژاپن یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی است و پیش از آغاز این دیدار کسی فکرش را نمی‌کرد که ویتنام بتواند برای ژاپنی‌ها دردسرساز شود اما ویتنام در این بازی نشان داد که می‌تواند برای هر تیمی خطرساز باشد. در واقع این موضوع نشان می‌دهد که سطح تیم‌های درجه 2 یا 3 آسیا در حال پیشرفت است و این تیم‌ها با برنامه‌ریزی خوب و علاوه بر این امکانات مناسبی که در سال‌های اخیر برای تیم‌شان در نظر گرفته‌اند، در حال رسیدن به یکی از تیم‌های باکیفیت هستند.»

این پیشکسوت فوتبال بیان می‌کند: «تمام تیم‌ها بازی‌های خوبی انجام می‌دهند و نمی‌توان گفت که تیمی ضعیف است و از پیش بازنده خواهد بود. در واقع ویتنام به ژاپن نشان داد که این دوره از جام ملت‌ها بسیار سخت است. در سوی دیگر قطر هم یکی از تیم‌های خوب جام ملت‌هاست و این تیم در بازی افتتاحیه نشان داد که می‌تواند جزو تیم‌های صعود‌کننده به مراحل بالاتر باشد.»

احمدزاده در خصوص تیم ملی ایران این گونه صحبت می‌کند: «تیم ما هم با تمام قوا در قطر حاضر شد و برای حضور در این مسابقات تمام بازیکنان باکیفیت‌مان را به کار بستیم. جوانگرایی موضوع مورد بحث تیم ملی پیش از حضور در جام ملت‌ها بود که البته فدراسیون نشان داد که جوانگرایی برعهده مربی بعدی تیم ملی خواهد بود. تیم ما بجز قهرمانی در جام ملت‌ها، راه دیگری ندارد و این تیم باید بهترین جایگاه را به خود اختصاص دهد.»

او در خصوص مرحله گروهی چنین نظری دارد: «ما در مرحله گروهی مشکلی نداریم اما فکر می‌کنم در پلی آف به مشکل می‌خوریم و کار برای تیم ما سخت خواهد شد. با توجه به امکاناتی که فدراسیون در اختیار تیم ملی گذاشت و حضور این بازیکنان باتجربه، در صورت ناکامی بهانه‌ای نخواهیم داشت. تیم ملی ما دو مهاجم باکیفیت دارد که در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند، اگر یکی از این بازیکنان در تیم ملی نباشند، تیم از نظر گلزنی به مشکل خواهد خورد.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه در خصوص خط دفاع و هافبک تیم ملی بیان می‌کند: «کار خط دفاعی را سخت می‌بینم چرا که در این خط مشکلاتی داریم و متأسفانه این مشکلات برطرف نشده است. مدافعان تیم ملی سال‌هاست که در کنار هم بازی می‌کنند اما هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند و اشتباهات‌شان محرز است. علاوه بر این مدافعان مان به دلیل سن بالایی که دارند، در صورت مقابله با تیم‌های پرسرعتی همچون ژاپن و کره جنوبی دچار مشکل می‌شوند. در مرکز دفاعی‌مان مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات هم فردی و هم تیمی است.»

احمدزاده صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «خط میانی ما متعادل است و در واقع بازیکنان هافبک تیم ملی از نظر کیفیتی در حد متوسط هستند اما با توجه به عملکرد نه چندان خوب خط دفاعی باید نزدیک به خط دفاعی بازی کنند تا تیم گلی دریافت نکند. فاصله زیادی بین خط دفاعی و حمله وجود دارد که باید این فاصله پوشش داده شود در غیر این صورت کار هر تیمی برای گلزنی مقابل ما چندان سخت نخواهد بود.»

این مربی سابق فوتبال در پایان می‌افزاید: «در کل این امید وجود دارد که تیم ملی بتواند در این مسابقات معتبر به نتیجه برسد و ناکامی‌های گذشته فراموش شود. سال‌هاست که دست‌مان از رسیدن به جام قهرمانی جام ملت‌ها کوتاه شده و حالا وقت آن است تا با تمرکز بیشتر به این مهم برسیم. البته رقبای سختی همچون ژاپن و کره جنوبی داریم که هر دوی این تیم‌ها لژیونرهای خوبی در فوتبال اروپا دارند و از این نظر بالاتر از ما هستند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز