خبرگزاری کار ایران

کارگری: بودجه پارالمپیک امسال به ۲۲۶ میلیارد تومان رسید/ شرایط مطلوبی به لحاظ فنی برای پارالمپیک پاریس نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۱۱

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نزدیک ۳۰۰ میلیارد هزینه پیش‌بینی شده بود.

 

به گزارش ایلنا، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مجمع سالیانه، ضمن خیر مقدم به وزیر ورزش و گرامیداشت شهدای متعلق به این ایام خاص به ویژه حاج قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی اظهار داشت: ورزش کشور مدیون دیدگاه‌های ارزشمند مرحوم صفارزاده است و همه باید تلاش کنیم که این دیدگاه‌ها کمرنگ نشود. مجمع امروز اولین مجمعی است که حضور محمود خسروی‌وفا را نداریم که جلسه داست، با این وجود قدردان زحمات او طی این سال‌ها هستم. من وظیفه دارم از تلاش‌های همکاران در پارالمپیک، وزارت ورزش، روسای فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران تشکر کنم که اتفاق بزرگ در هانگژو حاصل زحمات همه بود.

وی افزود: ما در دوره جدید شرایط سختی داشتیم. ورزش کشور دو سال در بلاتکلیفی بسر می‌برد و وضعیت باثبات نداشت و این بر روی کمیته پارالمپیک هم تاثیرگذار بود. شرایط ما به لحاظ بودجه در سال 1401 مناسب نبود. بودجه جاری ما در سال گذشته 119 میلیارد بود که 113 میلیارد تومان را دریافت کردیم، در حالی که اردوهای بازی‌های پاراآسیایی، مسابقات کسب سهمیه و برنامه‌های جاری را داشتیم. در سال جاری با تلاش زیادی که صورت گرفت، این رقم به 226 میلیارد رسید. فقط برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نزدیک 300 میلیارد هزینه پیش‌بینی شد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: تعدادی از ورزشکاران یا خداحافظی کرده بودند، یا مهاجرت یا کلاس آنها عوض شده بود. به همین دلیل پیش‌بینی 36 طلا و کسب عنوان سوم یا پایین‌تر را داشتیم. با این وجود یک سیاست‌گذاری دقیق و منطقی صورت گرفت، مدیریت خوبی توسط فدراسیون‌ها انجام شد، ورزشکاران تلاش‌های زیادی کردند و نهایتاً عنایت الهی شامل حال کاروان شد و این نتیجه تاریخی و بی نظیر را رقم زد.

وی گفت: ورزش ایران فقط یکبار در سال 1354 به مقام دوم بازی‌های آسیایی در تهران رسید، آن هم در حالی که مدال‌های تیمی به تعداد نفرات محاسبه شد، اما در هانگژو این وضعیت وجود نداشت و با تلاش و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری این نتیجه بدست آمد. حتی نفر اضافه هم در کاروان حضور نداشت. در جلسات مختلف اظهار نظرهای خوبی درباره عملکرد ایران مطرح می‌شود، از جمله نماینده هند می‌گفت که رئیس کمیته پارالمپیک این کشور خواستار بررسی برنامه‌های ایران در رسیدن به این مقام دوم شده است.

کارگری تاکید کرد: ساختار کمیته پارالمپیک در هیئت اجرایی تصویب شد، اما باید در مجمع نیز تایید شود. البته باید در سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم تصویب شود. لذا نظرمان این است که ابتدا در این سازمان بررسی شود و اگر نیاز به تغییرات داشت، توسط هیئت اجرایی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: مهمترین موضوع ما در سال آینده بازی‌های پارالمپیک پاریس است. براساس بررسی‌ها، ما شرایط مطلوبی به لحاظ فنی نداریم. بر همین اساس راهبرد اصلی ما برای این دوره تمرکز بر روی طلا و مدال‌آوری و کیفیت گرایی و همچنین اولویت‌بندی رشته‌ها است. روش‌های مناسب در انتخاب مربیان، نوع نگاه‌ها بر روی شرایط فنی، انجام کارهای جدید در ابعاد روانشناسی و تغذیه‌ مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

کارگری گفت: ما در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین قهرمان شدیم، در حالی که چین در بازی‌ها حضور نداشت. اگر چین به تاشکند بیاید، شرایط متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه ازبکستان به عنوان کشور میزبان هم اقدامات زیادی را برای موفقیت انجام داشته است.

رئیس کمیته پارالمپیک تصریح کرد: درخصوص بازی‌های پاراآسیایی 2026 ژاپن، برداشت ما این است که ژاپن برای کنار زدن ایران و به محاق بردن ایران، دو رشته مدال‌آور ما را از لیست بازی‌ها حذف کرده است و احتمالاً اقدامات دیگری هم خواهد کرد، ضمن اینکه میزبان هم هست و از شرایط میزبانی بهره خواهد برد. شرایط ما برای سه رویداد پیش‌رو بسیار سخت است، لذا از وزیر ورزش درخواست می‌کنیم که حمایت‌ها بیشتر شود. استعدادیابی از برنامه‌های دیگر ما در سال آینده است. ما نیازمند استعدادهای جدید هستیم که باید کشف و پرورش داده شوند. ما راه‌اندازی ورزش جانبازان جبهه مقاومت را در پیش داریم که هزینه خاصی نخواهیم کرد و سایر بخش‌ها کمک می‌کنند. همچنین طرح یاران سلیمانی را هم داریم که باید پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای پارالمپیک پاریس بودجه مستقل و مشخص را درخواست کرده‌ایم. همچنین خواسته‌‌ایم برای آکادمی پارالمپیک هم یک ردیف بودجه مشخص داشته باشیم. یک ردیف بودجه را هم درخواست کرده‌ایم که فدراسیون‌های زیرمجموعه از وزارت ورزش بتوانند بودجه‌ای را بگیرند و دریافت کنند. موضوع دیگر هم بخش بانوان است که باید به صورت خاص تر به آن نگاه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز